מאכלים מסוכנים לאסטמה

אילו מזונות טובים לאסתמה ? ומאילו כדאי להיזהר ?

שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
לפני שאתה ממשיכים לקרוא, שמרו את מקומכם איתנו בקבוצות הוואטסאפ
קבוצות הוואטסאפ

יש הבדל עצום אם חולי אסתמה יודעים איך להתנהל נכון, לבין אם לא .כנ״ל זה חשוב לשים לב מה מרגיע את הדלקת בדרכי הנשימה.
אבל האם הקפדה על תזונה נכונה זה חשוב ?

באופן מפתיע, בניגוד למצבים בריאותיים רבים שבהם תזונה נכונה זה תנאי מרכזי לטיפול מוצלח, אין עדיין מידע מוצק על אסתמה עדיין.

למרות דעות סותרות על השפעת התזונה ,יש מזונות מסוימים שכולם מסכימים שהם אמורים להיות בעייתים אם יש לכם תנאים אלרגניים מסוימים. אחרים עשויים לתת לגוף את ההגנה הנוספת הדרושה לו באמצעות נוגדי חימצון או פעילות אנטי – דלקתית . יחד, מזונות אלו יכולים ליצור הגנה מספיקה כנגד אסתמה .

מזונות טובים לאסתמה

1 מזון עשיר בויטמין D

מחקרים מראים כי יכול להיות קשר בין מחסור בוויטמין D שמצוי היום, לבין שכיחות גוברת של אסתמה. מחסור בוויטמין הזה מצוי בד״כ אצל אנשים שמבלים יותר בתוך הבית ולא חשופים לאור שמש. אור שמש עוזר לגוף לייצר וויטמין זה . ההשפעות החיסוניות של וויטמין זה הם על תסמיני הנשימה, להילחם בדלקות בדרכי הנשימה ומאפשר לכם לנשום בקלות.
נסו לחשוף את עצמכם לשמש נאותה , אך שימו לב לאמצעי הזהירות שצריך לנקוט בשמש .
אתם גם יכולים לשפר את רמות הוויטמין הזה בגוף ע״י  חלמונים, דגים שומניים כמו מקרל, סלמון וטונה.

2 מזון עשיר בנוגדי חימצון

מזונות שמכילים רמות גבוהות של נוגדי חימצון כגון ויטמינים C וE ידועים לשליטה טובה יותר באסתמה.
נסו לאכול יותר גזר, עגבניות, הודו, עוף, סרדינים והליבוט. תה ירוק ואבוקדו גם נודעים בנוגדי החמצון שלהם.

3 מזון עשיר בויטמין B
מזונות שעשירים בוויטמין זה כמו בוטנים, ביצים וכבד יכולים לגרום לכם הקלה מאסתמה. החוקרים מאמינים שסוג ויטמין זה עשוי להפחית את התדירות של התקפי אסתמה ,ואם חטפתם כבר התקפה זה יכול להשפיע עליה באופן חיובי.

4 מזונות אנטי דלקתיים

הוסיפו קמצוץ של כורכום ,או זנגביל לתוך האוכל שלכם כדי לקבל הגנה נוספת נגד דלקת כללית.

5 מזון עשיר בפלבנואיד

חומר זה שנמצא בבצלים, הוא נוגד חמצון שיכול להוריד את ההיסטמין (תרכובת אורגנית המעורבת בתגובות מקומיות של מערכת החיסון) ששוחרר ע״י הגוף שלך במהלך תגובה אלרגית, זה עוצר דלקת ויכול להקל על תסמינים אלרגיים. מחקר מעבדה מצא כי צריכה של נוגד חמצון זה יכול לעזור להרחיב את דרכי הנשימה אל הריאות ולהוריד את פעילות היתר שלהם. זה יעזור לכם לנשום פנימה והחוצה יותר בחופשיות.
שימו לב לא לצפות לתוצאות מיידיות, החוקרים ציינו כי לקח בערך 5 שעות עד שזה השפיע על הגוף, ככה שכדאי גם להחזיק משאף ליתר ביטחון.

מזונות רעים לאסתמה:

מחקרים אומרים, שכמות האנשים שלוקים באסתמה עולה בשנים האחרונות. זה הביא את הרשויות לשים לב ולבדוק למה זה קורה. אחת מהתאוריות גורסת שלשינוי התזונתי שעובר העולם בעשורים האחרונים יש אחריות להתרבות מחלת האסתמה.

1 מזונות שמכילים חומצת שומן אומגה 6

צריכת רמות גבוהות של אומגה 6 לעומת אומגה 3 יכול להיות סיבה לאסתמה. שמנים צמחיים נמצאים בחמניות, סויה, ושמן קנולה לדוגמא, מכילים אומגה 6. גם רוטבי סלט שונים, מיונז, חטיפים ארוזים רבים, בשר אדום מכילים אומגה 6. חומצות שומן אלו קשורות לדלקות ועלולות להחריף אסתמה.
למרבה הצער, הבעיה לא יכולה להיפתר ע״י נטילת אומגה 3 ,היחס האידיאלי בין 2 סוגי האומגה הוא 1 ,אבל בפועל זה צריך להיות 15 אומגה 3 מול כמות אחת של אומגה 6. אם יש לכם אסתמה היחס צריך להיות 5 ל1 ,נסו להוריד את היחס לכזו כמות כדי שתהיה לזה השפעה משמעותית .

2 אלרגנים

הדאגה הגדולה של אנשים שלוקים באסתמה היא האם מזונות מסוימים עלולים לגרום להתקף. באופן כללי, מזון ותוספים, כולל כימיקלים וחומרים משמרים אינם מזיקים בפני עצמם בהקשר של אסתמה. אלה אינם גורמים לאסתמה ואינם גורמים להתקף. עם זאת ,עבור 5% (או פחות) של אנשים שיש להם אלרגיה למזון מסוים, רגישות, או חוסר סובלנות, תגובה אלרגית למזונות מסוימים יכול לעורר התקף אסתמה כתופעת לוואי, הנה כמה סוגי מזונות בעייתים .

חיטה, אגוזים, ועוד אלרגנים נפוצים : לכו לבדיקה אם אתם רגישים למזונות שיש להם אותו מכנה משותף. מזונות אלו עשויים לכלול בוטנים, אגוזים, חיטה וביצים.
זכרו, אם אינכם אלרגים למזונות אלו, חשוב לכם לאכול מהם, כי חוסר במזונות אלו יחסיר מהגוף תזונה שהוא צריך.

קפה אינסטנט, בירה, רוטב עגבניות : אומנם זהו שילוב לא סביר אבל יש להם דבר אחד במשותף – הם מכילים בד״כ סליצלטים (חומרים המיוצרים בכל הצמחים כהגנה מחיידקים ומזיקים המצויים באדמה)
5 עד 10 אחוזים של אנשים שסובלים מאסתמה רגישים לחומר הזה.

עכשיו אם אתם תוהים מה יקרה אם בטעות תצטרכו מהחומרים האלו, אז תדעו שאין צורך להיכנס לפאניקה, לא כל אדם מגיב מיד . לחטוף או לא לחטוף התקף אסתמה תלוי בגובה הרגישות שלכם ובכמות הגופרית במזון שאתם אוכלים.

דיאטת אסתמה ואסתמה מילדות
מחקרים קטנים יותר הראו כי אשה בהריון שיש לה צריכה לקויה או לא מספקת של ויטמינים חיוניים, מינרלים, וחומרים מזינים ,יכולה להשפיע על העובר לחלות באסתמה בילדות.
חומרים מזינים אלו כוללים ויטמין E ויטמין D ,חומצות שומן בלתי רוויות, סלניום ואבץ. מחקרים מוקדמים בודקים איך צריכת ויטמין D יכול למנוע אסתמה בעובר. מחקר אחר מצא שילדים לאמהות שהגדילו את צריכת ויטמין D בהריון, הראו פחות סיכון לילדים לפתח סימפטומים של ציפצופים בנשימה בילדות המוקדמת (גיל 5 ומטה).

בריא לדעת מציג מידע כללי בתחומי בריאות ואורח חיים ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי. תכני בריא לדעת אינם בגדר המלצה או עצה או ייעוץ רפואי. השימוש באתר באחריות בלעדית של הגולש/ת.
שתפו עם חברים ומשפחה, הם עוד יודו לכם!
שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
טלגרם

תגובות לכתבה

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

להיות בריאים יותר בכל פלטפורמה, הצטרפו אלינו