בריא לדעת
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כך אכילת אגוזי מלך מפחיתה את הסיכון לסרטן

הכתבות החזקות ביותר לפני כולם בקבוצות של בריא לדעת

אגוזי מלך עשירים בשומני אומגה 3, בפיטוסטרולים, פוליפנולים, קרוטנואידים ובמלטונין – שכולם עוזרים בהורדת הלחץ החימצוני ומעכבים את צמיחתם של גידולים מבחינת מספרם וגודלם. הם משפיעים על המיקרו-ביוטיקה של המעיים, ומונעים את סרטן המעי הגס. כמו כן, הם מונעים את סרטן הערמונית והשד. מחזקים את המוח, הם סוכנים אנטי דלקתיים, נלחמים נגד הכולסטרול וכעת, הם אף אנטי-קרצינוגנים – מה שמהווה עוד סיבה טובה למה צריך לצרוך את אגוזי העל הללו.

אגוזי המלך נגד סרטן

  • אגוזי מלך הם מזון על.
  • הם יכולים להילחם נגד סרטן המעי הגס.
  • הם יכולים לטפל בסרטן הערמונית.
  • עוזרים נגד סרטן השד

אגוזי מלך נראים בדיוק כמו המוח האנושי, ויש לכך סיבה טובה ! מזון העל הזה מחזק את המוח ועוזר לפתח את המעבירים העצבים ולשפר את האיתותים בין תאי המוח, להפחית את הסיכון לדמנציה ומחלת אלצהיימר. כעת מתברר שיש להם אפילו תפקיד במאבק נגד סרטן.

מה הופך את אגוזי המלך לאגוזי על?

אגוזי המלך

הצנועים הם מזון בריא ועתיר בחומצות שומן אומגה 3, פיטוסטרולים, פוליפנולים, קרוטנואידים ומלטונין. אגוזי מלך מכילים גם צרור שלם של תרכובות הגנה הידועות כמפחיתות את רמות הכולסטרול בדם והפועלים כסוכנים אנטי-דלקתיים.

מחקרים טוענים שהתרכובות הללו מסוגלות להפחית את הלחץ החמצוני, ובכך לחזק את יכולת הגוף להיאבק נגד הפגיעה בתאים ובדלקתיות הנגרמת בגלל הרדיקלים החופשיים, והם גם מאטים את הצמיחה של תאי הסרטן – וזו הסיבה לכך שאגוזי מלך הם אחד מהאגוזים הנחקרים ביותר במחקר הסרטן.

אגוזי מלך עתירי אומגה 3 וכימיקלים צמחים, המסייעים בהפחתת רמות הכולסטרול בדם והדלקתיות.

אגוזי מלך, והמאבק שלהם נגד הסרטן

סרטן המעי הגס

כתבות שבריא לדעת
סיכונים של אכילה מהירה

5 סיכונים בריאותיים של אכילה מהירה מדי

סימנים של דופמין נמוך

שימו לב: אלו התסמינים הנפוצים ביותר לדופמין נמוך

חלק מהמחקרים שופכים אור על יכולות אגוזי המלך במאבק בסרטן. במחקר השוואה שנערך על בעלי חיים שהוזנו בתזונה רגילה, אלו שהוזנו בכ-28 גרם של אגוזי מלך על בסיס יומי, הופיעו פי 2.3 פעמים פחות גידולים, ובמיוחד בסרטן המעי הגס.

החוקרים גילו שהמרכיבים השונים באגוזים, היו בעלי ערכי הגנה נגד סרטן והם הובילו להפחתה שולית במספר הגידולים אצל עכברים שהיו תחת תזונה סטנדרטית. כמו כן, הופיעה ירידה משמעותית במספר הגידולים כשאגוזי המלך היוו 7% מהתזונה המערבית בסך הכל (התזונה של המכרסמים שיקפה את התזונה והדיאטה האמריקאית הטיפוסית). אין ספק שאגוזי מלך הציגו השפעה משמעותית על מיקרוביאליות המעיים, מה שגורם להפחתה בגידולים במעי הגס.

צריכה בלבד של 28 גרם אגוזי מלך ביום, יכולה להפחית את מספר הגידולים פי 2.3 פעמים.

סרטן הערמונית (פרוסטטה)

צריכתם של אגוזי מלך, מפחיתה את הגידולים ב-75%, על פי מחקר אחד שנערך.

תוצאות דומות התקבלו במחקר על סרטן הערמונית גם כן. החוקרים גילו שאגוזי מלך בצריכה מועשרת שלהם, מפחיתה את מספר הגידולים בערמונית אצל עכברים. הגידולים גם גדלו יותר באיטיות ורק ברביעית מגודלם, כשנערכה השוואה מול עכברים שלא הוזנו בהם.

סרטן השד

צריכה של 56 גרם אגוזי מלך על בסיס יומי, הפחיתה את הגידול בסרטן השד, פי 5, במחקר אחר שנערך.

מחקר נוסף ששוב נערך על עכברים, היה כרוך בהזרקה לכאלו שסבלו מגידולים בסרטן השד, ואשר התזונה שלהם השתנתה, והם התחילו לצרוך 56 גרם של אגוזי מלך על בסיס יומי. צמיחת הגידולים בתאים ושגשוגם, הציגו ירידה משמעותית בכמעט פי חמש.

אגוזי המלך בעתיד

הירידה במספר הגידולים בסרטן המעי הגס ובגודלם ובשיעורי הצמיחה בסרטן השד והערמונית – טומנים בחובם הבטחה רבה המתגלגלת לפתחו של אגוז אחד. באמצעות מחקרים יותר אינטנסיביים, ובמיוחד בניסויים קליניים על בני אדם, המדע יעשה צעד אחד קרוב יותר כדי לזהות איך תועלתם של האגוזים הפשוטים יכולה להשפיע בקרב נגד הסרטן. עד שנגיע לשם, כדאי מאד לקצוץ כמה אגוזי מלך על בסיס יומי ולהפוך זאת להרגל מצטבר.

שתפו עם חברים ומשפחה, הם עוד יודו לכם!
שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
טלגרם

תגובות לכתבה

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

להיות בריאים יותר בכל פלטפורמה, הצטרפו אלינו

בריא לדעת מציג מידע כללי בתחומי בריאות ואורח חיים ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי. תכני בריא לדעת אינם בגדר המלצה או עצה או ייעוץ רפואי. השימוש באתר באחריות בלעדית של הגולש/ת.

בריא לדעת בשבילך

תזונה

7 מוצרי מזון הגורמים לדלקתיות, שיש להימנע מהם, או לצמצם בצורה חדה את צריכתם

היתרונות של הליכה בבוקר

אלה הסיבות הרפואיות שיגרמו לכם לעשות הליכת בוקר

אלו המזונות שעוזרים להוריד לחץ דם גבוה

7 סיבות לכך שכדאי לכם לשתות תה עם זנגביל

באותו נושא