האם קינמון עוזר להוריד במשקל?

שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
לפני שאתה ממשיכים לקרוא, שמרו את מקומכם איתנו בקבוצות הוואטסאפ
קבוצות הוואטסאפ

אם אתם מנסים לרדת במשקל בעקבות בעיית סוכרת או רגישות לאינסולין, או שנאמר לכם שאתם סובלים מתסמונת מטבולית, הקינמון יכול להיות מתנה משמים. בעוד שקיימים דיווחים על כך שיש לו תכונות פלא רבות כמסייע לירידה במשקל, כוחו האמיתי טמון יותר בסגולותיו כנוגד דלקתיות וכמסייע בשיפור פרופיל השומנים בדם וברגישות לאינסולין.

למעלה משליש מכלל המבוגרים במדינה סובל מהשמנת יתר כשמדובר בעלייה של 60 אחוזים בהשמנת היתר, וזה רק בשני העשורים האחרונים. אם אתם בעצמכם נאבקים כדי לרדת במשקל, הרעיון על קינמון חם ומהביל כתרופה לירידה במשקל, יכולה לעניין אתכם. אולם, האם זאת עובדה או רק מיתוס של דיאטנים?

ירידה במשקל אצל מבוגרים בריאים, עשוייה להגיע לא רק מתוספת הקינמון לתזונה, אלא גם התבלין עצמו יכול לעזור לאנשים הסובלים מסוכרת, מתסמונת מטבולית, מתסמונת שחלות פוליציסטיות וכל רגישות אחרת לאינסולין או למטבוליזם של הגלוקוזה הקשורים לבעיות משקל. כמו כן, הקינמון יכול לעזור בהתמודדות בבעיות כגון דלקתיות בעקבות השמנה. לכן, בעוד שהקינמון אינו תרופת הפלא שכל אחד מחפש, מומלץ להכלילו כחלק מאורח החיים היומיומי שלכם לבריאות כוללת – מה שיכול לעזור ולהתאים לכם, אם אתם סובלים מאיזה מהמצבים הללו.

דלקתיות בעקבות השמנה

הקינמון, כמו הכורכום, שהוא גם תרופה איורוודית פופולארית נוספת, מסייע לווסת מסלולים דלקתיים ולהילחם בהשמנת יתר כתוצאה מדלקת. הקינמלדהיד שבקינמון, מהווה כ-90 אחוז מהשמן האתרי בקליפת הקינמון, והוא מרכיב פעיל המשפר את חילוף החומרים של השומנים.

כשנוטלים תמצית קינמון במים, הוא יכול לסייע במצב של היפר-ליפידמיה (רמות גבוהות של שומנים בדם), וגם משפר את המצב הקשור להשמנת יתר בעקבות סוכרת. השמנת יתר קשורה לנוכחותו של אלפא-TNF, שזה חומר הגורם לגוף לייצר יותר מדי חלבונים שנקשרים לשומנים שבמעיים. עם זאת, נטילתה של תמצית קינמון במים, יכולה לווסת את יכולת הגנים ולגרום לנסיגה במצב כזה. הקינמון מתמודד גם מול דלקתיות הקשורה בבעיה של עודף שומנים בדם במעיים (רמות גבוהות של טריגליצרידים/כולסטרול).

ירידה כוללת בכולסטרול

תמציות של קליפות הקינמון יכולות לעזור להפחית את רמות הכולסטרול בגוף, ולשפר את פרופיל השומנים בדם. כפי שגילה אחד מהמחקרים שנערכו. הנבדקים נטלו כמוסות שהכילו 750 מ"ג של קינמון על בסיס יומי, וזאת במשך 12 שבועות. בנוסף לירידה הכוללת ברמות הכולסטרול שלהם, חלה גם ירידה ברמות הליפו-פרוטאינים וברמות הטריגליצרידים, מה שהועיל גם לאנשים שסבלו ממחלת כבד שומני, שלא כתוצאה מצריכת אלכוהול, שאחרת היו עלולים להימצא בסיכון לפגיעה בכבד.

שיפור הרגישות לאינסולין

חוקרים גילו שכל מי שסובל מסוכרת סוג 2, סינדרום מטאבולי, או כל בעייה אחרת של רגישות לאינסולין, יכול להפיק תועלת מהקינמון כדי לשפר את רמות האינסולין והגלוקוזה. בדיקות ומחקרים שנערכו, הן על בני אדם והן על בעלי חיים ובמבחנה, גילו שהפוליפנולים שבקינמון, יכולים לשפר את הרגישות לאינסולין.

כמות קטנה כבין 1-6 ג' של קינמון מדי יום, יכולה להוריד את רמות סרום הגלוקוזה במהירות, בכ-29 אחוז, וזאת לאחר 40 יום בלבד. התמצית המימית, שעשירה בנוגדי חמצון ובפוליפנולים נוגדי דלקת, יכולים גם לעזור לנשים הסובלות מתסמונת של שחלות פוליציסטיות ולשפר את הסבילות לגלוקוזה, לאינסולין ולמספרי הגלוקוזה בצום – כשכל הגורמים ממלאים תפקיד במטרה לירידה במשקל.

בריא לדעת מציג מידע כללי בתחומי בריאות ואורח חיים ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי. תכני בריא לדעת אינם בגדר המלצה או עצה או ייעוץ רפואי. השימוש באתר באחריות בלעדית של הגולש/ת.
שתפו עם חברים ומשפחה, הם עוד יודו לכם!
שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
טלגרם

תגובות לכתבה

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

להיות בריאים יותר בכל פלטפורמה, הצטרפו אלינו