מה הם הסימפטומים של התקף פאניקה?

שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
לפני שאתה ממשיכים לקרוא, שמרו את מקומכם איתנו בקבוצות הוואטסאפ
קבוצות הוואטסאפ

התקפי פאניקה יכולים לגרום לכם להרגיש משותקים ומפוחדים. להרגיש את הלב דופק,בליווי כאבים או אי נוחות בחזה, קוצר נשימה, הבזקים חמים או קרים, תחושת חנק, בחילות, רעד, סחרחורת ותחושת עקצוץ באצבעות, כאשר כל אלה מצביעים על התקף פאניקה. אתם יכולים גם להרגיש כאילו אתם גוססים או משתגעים.

בין אם זה פרפרים בבטן לפני ראיון או לב פועם לפני בחינה או מצגת חשובה, כולנו חווינו פחד וחרדה. אחרי הכל, זה נורמלי לחלוטין להרגיש חרדה לפני אירועים כאלה. הפונקציה העיקרית של השינויים הפסיכולוגיים והפיזיולוגיים שאנו חווים במהלך חרדה כזו היא לעזור לנו להגיב לסכנה או לאיום – זה מכין אותנו להילחם או לברוח.

במהלך התקף פאניקה, גל של פחד מוחץ אותנו ומשתק בעוצמתו. מאפיין נוסף של התקף פאניקה הוא שזה יכול להכות באופן בלתי צפוי, פתאום. וייתכן שאין סיבה ברורה להתקפה – זה יכול אפילו להתרחש בזמן שאתם ישנים. אנשים מסוימים מפתחים מצב שנקרא הפרעת פאניקה שבה הם נתקלים לעתים קרובות בהתקפי פאניקה.

הנה מבט על כמה סימנים שיכולים להצביע על כך שיש לכם התקף פאניקה.

איך מרגיש התקף חרדה?

התקפי פאניקה בדרך כלל קורים פתאום, ללא התראה, ורמת הפחד שאתם חווים אינה מידתית למצב שבו אתם נמצאים. הסימפטומים של ההתקף בדרך כלל מגיעים לשיא תוך 10 דקות, וזה נגמר בדרך כלל בתוך 20-30 דקות.

הנה כמה סימנים המצביעים על התקף פאניקה:

אתם עלולים להרגיש משותקים מהפחד.
אתם עלולים לקבל גלי קור או חום, או להתחיל להזיע.
אתם עלולים לקבל קוצר נשימה או היפרוונטילציה.
אתה יכולים להרגיש את הלב שלכם פועם חזק.
אתם עלולים לחוש כאב או אי נוחות בחזה.
אתם עלולים להרגיש מנותקים מהסביבה שלכם.
אתם עלולים להרגיש בחילה.
אתם עלולים למצוא את עצמכם רועדים.
אתם עלולים להרגיש כאילו אתם נחנקים.
אתם עלולים להרגיש סחרחורת, או התעלפות.
אתם עלולים לקבל תחושה עקצוץ באצבעות או בבהונות.
אתם עלולים להרגיש כאילו אתם גוססים, משתגעים, או מאבדים שליטה

כיצד לדעת אם יש לכם הפרעת פאניקה?

הידעתם? אחד מתוך 75 אנשים סובל מהפרעת פאניקה. אם אתם נתקלים לעתים קרובות בהתקפי פאניקה בלתי צפויים שאינם קשורים למצב מסוים, אתם עלולים להיות מאובחנים עם הפרעת פאניקה. אנשים הסובלים מהפרעת פאניקה גם משנים את התנהגותם עקב התקפות פאניקה – למשל, הם עשויים להימנע ממקומות שבהם הם חוו בעבר התקפות.

הפרעת פאניקה ותסמינים אגורופיים

אגורפוביה – מצב שבו אתם מפחדים להיות במקום שבו קשה לברוח או לקבל עזרה אם הדברים משתבשים, קשורה בהפרעת פאניקה. מומחים מאמינים החשש של התקף פאניקה במקום שבו הימלטות או קבלת עזרה אינה אפשרית יכול לגרום לכם להתחיל להימנע ממקומות צפופים כמו זירות ספורט או קניונים. במקרים חמורים, אתם עלולים להרגיש בטוחים רק בבית .

מצבים רפואיים עם תסמינים דומים להתקף פאניקה

מצבים רפואיים מסוימים כמו מחלות לב, הפרעות נשימה ובעיות בבלוטת התריס יכולים לגרום לרבים מהתסמינים הנראים בהתקפי פאניקה. למשל, קשיי נשימה, דפיקות לב, וכאבים בחזה הם סימנים נפוצים להתקף לב. למעשה, זה יכול לעתים קרובות להיראו כאילו יש לכם התקף לב כאשר זה בעצם התקף פאניקה.

כדי להיות בטוחים, אם אתם חווים את הסימפטומים המפורטים לעיל, תבדקו עם הרופא שלכם כדי לשלול את האפשרות של מצבים רפואיים אחרים גם כן. הכוללים:

הפרעות כמו תסמונת טכיקרדיה שבה יש ליקויים בדופק שלכם
בעיות בבלוטת התריס
רמת סוכר נמוכה (היפוגליקמיה)
אנמיה
סוכרת
גידול בבלוטת יותרת הכליה
נסיגה מתרופה

בריא לדעת מציג מידע כללי בתחומי בריאות ואורח חיים ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי. תכני בריא לדעת אינם בגדר המלצה או עצה או ייעוץ רפואי. השימוש באתר באחריות בלעדית של הגולש/ת.
שתפו עם חברים ומשפחה, הם עוד יודו לכם!
שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
טלגרם

תגובות לכתבה

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

להיות בריאים יותר בכל פלטפורמה, הצטרפו אלינו