אלה הדברים שקורים כאשר אתם מבלים שעתיים בשתיקה כל יום

שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
לפני שאתה ממשיכים לקרוא, שמרו את מקומכם איתנו בקבוצות הוואטסאפ
קבוצות הוואטסאפ

"ככל שאתה נעשה שקט יותר, כך אתה שומע יותר". – רם דאס

בעולם רועש יותר ויותר, מוגזם, קדחתני, אנחנו בקושי מקבלים את היתרונות ואת ההנאה של השתיקה, אפילו בתוך המוח שלנו. לפני העולם המודרני, נהנינו מצלילים טבעיים בסביבתנו, כמו נהר או נחל זורם, הרוח שנושבת בין העצים, והחיות המשוטטות ברחבי היער. עם זאת, כיום, כל זה כבר הוחלף עם קולות של מכונות, מכוניות, טכנולוגיה, ושאר מכשירים רועשים.

הנה למה שקט חשוב לבריאות המוח:

השתיקה עוזרת לתאי המוח שלכם

 מחקר שפורסם בשנת 2013 בכתב העת "Brain" (מוח) אשר עוקב אחר עכברים בהשפעות של שתיקה וסוגים שונים של רעש. המדענים גילו כי שעתיים של שתיקה בכל יום מקדמים גידול תאים ההיפוקמפוס במוח. חלק זה של המוח שולט בזיכרון, ברגש ובלמידה.

החוקר אימקה קירסטה אמר: "ראינו כי שתיקה היא באמת עוזרת לתאים חדשים שנוצרים להשתלב לתוך המערכת."

אז, המדע מוכיח כי השקט יכול לעזור ממש לשחזר את המוח. האם מישהו מרגיש נטייה פתאומית לצאת לטיול בטבע, או שזה רק אני?

שתיקה יכולה להסיר מתח וחרדה

באופן לא מפתיע, החשיפה לרעש עלולה לגרום לרמות מתח גבוהות בגוף, מה שאומר שאלה חדשות רעות לבריאות לטווח הארוך שלנו. גלי הקול מגיעים למוח כאיתותים חשמליים דרך האוזן, והגוף מגיב לאותות האלה אפילו בזמן שינה. האמיגדלה (הממוקמת באונות הטמפורליות של המוח), הקשורה להיווצרות הזיכרון והרגש, הופכת להיות מופעלת כאשר יש רעש חזק, ומשחררת הורמוני לחץ לתוך הגוף. אם אתם חיים בסביבה רועשת, כנראה שיש לכם רמות גבוהות של קורטיזול בגוף.

מחקר שפורסם ב -2002 במדע הפסיכולוגי בחן את מוחות הילדים לאחר העברת שדה התעופה של מינכן. גארי וו. אוונס, פרופסור לאקולוגיה אנושית באוניברסיטת קורנל, הסביר כי ילדים שנחשפים לרעש מסוים בסופו של דבר לומדים להתעלם מהרעש מכיוון שהוא מעורר תגובה ללחץ בתוך הגוף. עם זאת, הרעש גרם לילדים לא רק להתעלם מגירויים מעצבנים או רועשים; אלא הם התעלמו גם מגירויים אחרים אשר עליהם להתמקד בהם, כגון דיבור.

"מחקר זה הוא בין ההוכחות החזקות ביות לכך שרעש – אפילו ברמות שאינן מייצרות נזק שמיעה – גורם ללחץ ומזיק לבני אדם", אומר אוונס.

שקט מאפשר לנו לחשוב יותר

מחקרים מצאו כי הרעש משפיע לרעה על ביצועי המשימות בעבודה ובבית הספר. זה יכול גם לגרום למוטיבציה נמוכה יותר וטעויות מוגברת.

מחקרים הגיעו גם למסקנה כי לילדים במשקי בית או כיתות ליד נתיבי טיסה, מסילות רכבת או כבישים מהירים יש ציוני קריאה נמוכים יותר ויש להם התפתחות איטית יותר של מיומנויות קוגניטיביות ושפות.

עם זאת, כאשר הם נחשפים לשקט, המוח יכול לשחזר את עצמו ולשחזר חלק מהכישורים הקוגניטיביים שאבדו ברעש העודף.

בריא לדעת מציג מידע כללי בתחומי בריאות ואורח חיים ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי. תכני בריא לדעת אינם בגדר המלצה או עצה או ייעוץ רפואי. השימוש באתר באחריות בלעדית של הגולש/ת.
שתפו עם חברים ומשפחה, הם עוד יודו לכם!
שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
טלגרם

תגובות לכתבה

להיות בריאים יותר בכל פלטפורמה, הצטרפו אלינו