איך להיראות ולהישאר צעירים: טיפים לעור צעיר

שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
לפני שאתה ממשיכים לקרוא, שמרו את מקומכם איתנו בקבוצות הוואטסאפ
קבוצות הוואטסאפ

טיפול טוב בעור, הוא צעד חשוב שיש לנקוט בו, כדי לצמצם את סממני הגיל. האמצעים למניעה שננקטים, אמורים לחזק את הקולגן, להילחם ברדיקאלים החופשיים ולהימנע מחשיפה לקרני UV, מאחר והם משחקים תפקיד משמעותי מבחינת הזדקנות העור. אימוצם של דפוסי אכילה בריאים כדי להילחם בתזונה גרוע, שעלולה לגרום להזדקנות העור יש להשתמש במסנני שמש, כדי להגן על העור מפני חשיפה כרונית לשמש.

טיפים כדי להישאר צעירים ויפים

  • לאכול בריא.
  • להשתמש במסנני קרינה.
  • לישון היטב
  • להימנע ממתחים
  • לתרגל מדיטציה.

ככל שמתבגרים, הקמטים וחריצי הגיל ילכו ויתנו מקום לחששות גדולים יותר. תהליך ההזדקנות הטבעי הוא דבר בלתי נמנע. עם זאת, שינויים בסגנון החיים, יכולים להשפיע רבות על העור, ולעזור, כדי להיראות ולהישאר צעירים. העור משקף את רווחתו וגילו של האדם, ובכך שמטפלים היטב בעור, אפשר להאט את סימני הגיל.

גיל ההזדקנות הכרונולוגי של העור, ידוע כמשהו פנימי, שמעבר לשליטתנו. עם זאת, גורמים חיצוניים כגון חשיפה כרונית לקרני השמש ותזונה לקויה, תורמים להזדקנותו החיצונית של העור. ניתן לנקוט בכמה אמצעים להגנה, שיכולים למנוע גורמים אלו במידה רבה.

הגורמים המשפיעים על העור

לפני שלומדים על הדרכים איך לשמור על בריאות העור, כדאי להכיר את הגורמים שיכולים לתרום לבריאות. הקולגן הוא מילת המפתח כשמדברים על בריאות העור. לרוב, מדובר בהימצאותו בשפע בחלבון בגוף. עד כמה זה חשוב לעור? הקולגן מעניק לעור אלסטיות וחוזק. כמו כן, הוא מחליף את תאי העור המתים. ככל שאנו מתבגרים, ייצור הקולגן עלול לרדת, מה שגורם לקמטים. קיומו של לחץ חימצוני על העור, הוא גורם נוסף, האחראי על תהליך ההזדקנות. נוגדי חימצון כגון ויטמין C, יכולים לחסל את הרדיקאלים החופשיים, ולהפחית את הלחץ החימצוני. גורמים נוספים כגון חשיפה סביבתית ומתח מכאני, משחקים גם כן תפקיד מבחינת בריאות העור.

עצות לשמירה על עור צעיר

הניסיונות להיראות צעירים יותר ובעלי עור זוהר, אמורים לטפל בגורמים הללו. להלן כמה עצות לחיזוק הקולגן בעור, להילחם ברדיקאלים החופשיים ולמנוע את החשיפה לקרני UV.

לאכול בריא

דפוסי אכילה בריאים, הכרחיים כדי לשמור על טבעו החיוני של העור. מחקרים שונים טוענים שתזונה מאוזנת יכולה למנוע את הזדקנות העור בטרם עת. אמצו את השינויים הללו בתזונה שלכם:

הוספת ויטמין C: כדאי לשלב מזונות העשירים בויטמין C, כגון פירות הדר, ירקות עם עלים ירוקים, ברוקולי, פאפאיה ותות שדה בתזונה. עגבניות, תפוחי אדמה, פלפלים אדומים וירוקים, מלון, כרוב ניצנים וקיווי, הם מקורות נוספים. יש לזכור, שאיחסון ממושך ובישול, עלולים לצמצם את תכולת ויטמין C במזון. נסו את השימוש באידוי כדי להימנע מכך. ויטמין C מגן בנוסף על העור מפני מתח חימצוני, בכך שהוא מנטרל את הרדיקאלים החופשיים. אם מפסיקים לצרוך אותו, הלחץ החיצוני עלול לגרום לייצורם של כמה מתווכים, התורמים לדלקתיות, ולהזדקנות העור. כמו כן, ויטמין C חיוני לביו-סינתזה של הקולגן, והוא ממיר את יחידות המשנה של הקולגן לחלבוני קולגן פעילים. לפיכך, צריכתם של מזונות העשירים בויטמין C, הינם דרך חשובה כדי לחזק את ייצור הקולגן.

הכללתם של נוגדי חימצון: לעור צעיר, כדאי להוסיף יותר ירקות ופירות לתזונה, מאחר והם עשירים במקורות נוגדי חימצון. אגוזים, עשבי תיבול, תבלינים, שעועית וקטניות שונות, הם בעלי תכולה גבוהה של נוגדי חימצון, שיכולים להגן מפני הזדקנות העור. למרות שניתן לצרוך גם תוספים נוגדי חימצון, נראה שאין להם את אותה השפעה כמו במזונות באופן מלא.

פחות סוכרים: גם הפחתת צריכת הסוכר בתזונה היומית, יכולה למנוע את סימני ההזדקנות. עיכול הסוכר גורם לתהליך הידוע בשם גליקציה, כשהסוכר מגיב בצורה לא תקינה בהיתקלות עם החלבונים והסיבים. מצב כזה גורם לייצורו של תהליך מתקדם של גליקציה ומוצריו (AGEs), הגורם לנזק לקולגן ולאלסטין, וכתוצאה מכך, זה מגדיל את נוקשות העור ומפחית את גמישותו. תהליכי בישול כגון: צליה, טיגון וקלייה, מגבירים את רמות ה-AGEs בגוף.

השימוש במסנני שמש

חשיפה לקרני שמש אולטרה סגוליות, גורמת להזדקנות מוקדמת של העור, והידועה בשם פוטו-אייג'ינג. אם נמצאים יותר מדי זמן בשמש, בסופו של דבר, זה גורם לקמטים עמוקים ולפנים בעלי מראה קהה. יש להגביל את זמן החשיפה לשמש. העוצמה הגבוהה ביותר של קרני השמש, היא בין השעה 10.00 בבוקר ל-14.00, ולכן, כדאי לנסות ולא לשהות בשמש בשעות השיא הללו. ה-FDA ממליץ על מריחת קרם הגנה באופן מקיף בדרגת SPF 15, או אפילו גבוהה יותר על כל חלקי העור הנחשפים לשמש. יש למרוח קרם כל שעתיים.

לישון היטב

זה אמור להיות שלב חשוב מבחינת תוכנית הטיפול באנטי אייג'ינג. הגוף מוצא את הזמן לחדש את עצמו במהלך השינה. אם השינה לקוייה, עלולים להופיע סימני גיל משמעותיים בעור. כמו כן, אין ספק שאנשים שישנים טוב יותר, הם בעלי הופעה גופנית אטרקטיבית יותר, לעומת אנשים שישנים לא טוב. אם מגלים שקשה לישון מספיק, כדאי לפתח את ההרגלים שלהלן.

  • לשמור על לו"ז קבוע של שינה.
  • להימנע מארוחות כבדות בערב, מאחר והן גורמות לאי נוחות.
  • כדאי לאכול ארוחת ערב לפחות כשעתיים שלוש, לפני השינה.
  • מומלץ להתרחק ממוצרים מעוררים, כגון קפאין וניקוטין.

הימנעות ממתח

קיים קשר מורכב בין המתח ובין מצבו של העור. המתח מפעיל תאים שונים בעור, המייצרים את הורמוני המתח ואת הגורמים הדלקתיים. מצב זה סולל את הדרך לגרימתם של אירועים דלקתיים, שעלולים להחריף בעיות עור. עם זאת, הקשר הישיר הקיים בין המתח והזדקנות העור, עדיין אינו מוסבר. הורמון המתח, הקורטיזול, גם כן מחליף את הקולגן וגורם לקמטים. למתח יש גם השפעה שלילית מבחינת התפקודים המטבוליים, מה שגורם להאטת התחדשות תאי העור, וגורם לעור להיראות נפול. שמירה על רשת חברתית חזקה, נלחמת במתח. עם זאת, זה תלוי באם אתם אוהבים להיות מעורים מבחינה חברתית, או לא.

מדיטציה

המדיטציה ידועה כהורסת מתחים מצויינת. אולם, מחקרים שנערכו לאחרונה, טוענים שהפוטנציאל הטמון בה, הוא הרבה יותר גבוה מבחינת האנטי-אייג'ינג. בכך שמפחיתים את המתח הקוגניטיבי ואת עוררות המתח, כמה צורות של מדיטציה, יכולות לקדם את המצבים החיוביים במוח. לכך, יש השפעה פרודוקטיבית על אורך הטלמורים, בקצה רצועות הדנ"א של האדם. תוהים איך זה קשור לאייג'ינג? אורך הטלומרים מהווה את האינדיקטור לגבי מות התאים. ירידה באורך הטלומרים, מצביעה על האצת תהליך ההזדקנות. לפיכך, השפעתה החיובית של המדיטציה על הטלמורים, עוזרת כדי להישאר צעירים יותר. מחקר הוכיח שלאנשים עם ניסיון רב שנים של מדיטציה של טוב לב (LKM) בפועל, יש אורך טלמור ארוך יותר בדרך כלל.

פעילות גופנית על בסיס קבוע

אם מתאמנים על בסיס יומי, זה מחזק את המערכת החיסונית, ועוזר לשמירה על בריאות העור. כמו כן זה מחזק את מחזור הדם, ובכך, מעביר את החמצן והחומרים המזינים לעור ומפחית את הדלקתיות. תהליך ההזעה שמתרחש במהלך האימון הגופני, עוזר להפרשת המלחים והרעלנים דרך העור. יתר על כן, זה מפחית את המתח, שבתמורה, שומר על בריאות הגוף והמח.

להפסיק לעשן

רוצים להישאר צעירים מבלי להפסיק את הרגלי העישון? מחקר שנערך, אומר שזה בלתי אפשרי. הרעלים המצויים בטבק העישון, משנים את הרכב פני המעשנים, בכך שהופכים אותם ליבשים ונפולים. במחקר שנערך והשווה בין פניהם של תאומים שמעשנים עם עמיתיהם הלא מעשנים, גילה הבדל של 5 שנים מבחינת היסטוריית העישון, שגרם לשינויים ניכרים במראה הפנים בגיל. מתוך זה, כפועל יוצא, קיימת גם הגבלה בצריכת האלכוהול, מאחר וזה מייבש את העור. במהלך תקופת זמן, הנזק עלול לגרום לעור להיראות מבוגר יותר.

תה ירוק

כפי שראינו, חשיפה כרונית לקרינה סולארית אולטרא סגולית, הינה בעלת השפעות שליליות על העור. הפוליפנולים המצויים בתה הירוק, יכולים למנוע ביעילות את הגורמים המזיקים של קרינת קרני ה-UV טרם עת של העור אצל האנשים. מחקרים שונים טוענים שיעילות ניהול שתיית התה הירוק, יכולה לסלק את הרדיקאלים החופשיים. אפיגלוקטצ'ין Epigallocatechin gallate (EGCG), הוא הפוליפנול העשיר ביותר המצוי בתה הירוק, והאחראי על יכולתו האנטי חימצונית. יתר על כן, מריחת תמצית תה ירוק על הפנים, יכולה לשמש במצבים שונים של העור, כגון אקזמה ואקנה, שעלולים לצלק אותו.

האם רטינואידים נלחמים בהזדקנות העור?

הרטינואידים הם נגזרת של ויטמין A, והם מצויים כיום בשימוש נרחב כסוכני אנטי-אייג'ינג. לויטמין A יש השפעה חיובית על סינטזת הקולגן על העור הטבעי, על הגנת העור מפני קרני השמש וכן על מראהו. טרטינואין, הוא הדור הראשון של הרטינואיד שהוכר כטיפול לאנטי-אייג'ינג, והוא נמצא בריכוז של 0.05% בארה"ב. בכך שהוא מפחית את הקמטים, מונע את אובדן אלסטיות העור והפיגמנטציה, הוא נלחם בקרני ה-UV הגורמים להזדקנות מוקדמת של העור. עם זאת, אצל חלק מהאנשים, הרטינואידים עלולים לגרום לגירויים בעור, כגון לתחושה של שריפה במקום המריחה. גירוי עור כזה, נראה יותר בטרטינואין וב- tazarotene. כל פעם כשבוחרים מוצרי טיפוח לעור, יש לבחור מוצרים המתאימים לעור ולצרכיו.

בנוסף לכל זאת, טיפוח יומי של העור הוא דבר חיוני, כדי לשפר את ייצורו מחדש של העור. להלן מה שצריך לעשות:

  • יש לשטוף את הפנים כשמתעוררים, וכן לפני השינה, כדי להסיר את הלכלוך.
  • יש להשתמש במים פושרים כדי לשטוף את הפנים. לאחר מכן יש למרוח חלב פנים בתנועה סיבובית על ידי האצבעות. יש
  • לשטוף את חלב הפנים. בעדינות, יש לייבש את הפנים במגבת.
  • בנוסף, יש למרוח קרם לחות מדי יום, מאחר והוא לוכד את המים בעור.

כשמאמצים את העצות הללו בחיים, לא לשכוח את הכלל השכיח, לשתות הרבה מים. שתיית מים מוגברת, שומרת על לחות העור ומעניקה לו מראה קורן יותר.

בריא לדעת מציג מידע כללי בתחומי בריאות ואורח חיים ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי. תכני בריא לדעת אינם בגדר המלצה או עצה או ייעוץ רפואי. השימוש באתר באחריות בלעדית של הגולש/ת.
שתפו עם חברים ומשפחה, הם עוד יודו לכם!
שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
טלגרם

תגובות לכתבה

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

להיות בריאים יותר בכל פלטפורמה, הצטרפו אלינו