דברים אלה קורים למוח שלכם כאשר אתם לא שותים מספיק מים

שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
לפני שאתה ממשיכים לקרוא, שמרו את מקומכם איתנו בקבוצות הוואטסאפ
קבוצות הוואטסאפ

על פי מדעני מוח, מה שקורה כאשר אנו לא שותים מספיק מים אנו עלולים לסבול מצורה קלה של ליקוי קוגניטיבי שנצפה בצורות מוקדמות של מחלת אלצהיימר.

חשיבה מעורפלת יכולה לקרות אפילו לאדם החכם ביותר כאשר הוא מוסח, עייף, או לא מקבל מספיק תזונה, אבל זה נכון גם לגבי יכולות החשיבה שלכם כאשר אתם לא מקבלים מספיק מים למוח שלכם. זיכרון איטי יותר, בעיות ראייה, ואפילו יכולות חשיבה לקויות עלולות לקרות כאשר המוח שלכם מיובש.

בדיוק כמו חתיכת פירות מיובשים, המוח שלכם ורקמות גוף אחרות יכולים לאבד את הצורה הטבעית שלהם ולהתייבש כמו תאים בגודל קטן כאשר אתם לא שותים מספיק מים ושומרים אותם מלאים בנוזלים. מים חיוניים כדי לשמור על התאים שלכם.

התייבשות של רקמת המוח יכולה לגרום ל:

* כאבי ראש

* סחרחורת

* מחשבה מעורפלת

* בלבול

* חוסר אנרגיה

* תסכול ומצב רוח שלילי

חוקרים שחקרו את ההתייבשות של המוח מצאו כי כאשר המוח לא מקבל מספיק מים רקמת המוח מצטמקת וזה משפיע במיוחד על נפח החדר של המוח, שבו הוא מכיל את נוזל המוח והשדרה. הנוזל של עמוד השדרה המוחי חשוב למוח לקבלת חומרים מזינים כדי לשטוף פסולת מהמוח.

המחקר הראה כי המוח פועל בפחות יעילות כאשר הוא מיובש. המחקר ביקש מהמשתתפים לבצע פעילות מאומצת שבה הם סבלו מאיבוד מים משמעותי עקב זיעה ולאחר מכן ביקשו מהם לבצע בדיקה קוגניטיבית. סריקת ה- MRI של המוח מצאה יותר חום מוחי ופעילות במוח הקדמי של המוח, כאשר המשתתפים המיובשים היו צריכים לחשוב על המשימה. הם אומרים כי צריכת מים מופחתת עלולה להשפיע לרעה על תפקידי ניהול כגון תכנון ועיבוד ויזואלי-מרחבי

במחקר אחר על החומר האפור ועל נפח החומר הלבן של המוח לפני ואחרי התייבשות, החוקרים מצאו כי מספר תחומים במוח חוו הצטמקות בנפח כאשר הגוף מיובש.

הייתה ירידה משמעותית בחומר האפור ובחומר הלבן שנמצא באזורים הטמפורליים והתת-גיראליים, באזור האורביטו-פרונטאלי השמאלי, ובאיזור הגרעין הנוסף.

לדברי החוקרים, שינויים אלה דומים לאלו שדווחו במחקרים של פגיעה קוגניטיבית קלה או מחלת האלצהיימר במהלך התקדמות המחלה

לכמה מים זקוק המוח שלכם?

יש הבדל בגדלים של בני אדם לכמות המים שהמוח שלהם נזקק לה. רוב אנשי המקצוע הרפואיים מסכימים כי עליכם לוודא כי לשתן שלכם יש צבע צהוב בהיר, ואתם נותנים שתן בכל 2-3 שעות.

כמות המים האופטימלית שאתם צריכים לשתות היא כ 2 ליטר ביום. הגוף והמוח שלכם צריכים לספוג מהמים אשלגן, במי השתייה שלכם יש מינרלים טבעיים.

בריא לדעת מציג מידע כללי בתחומי בריאות ואורח חיים ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי. תכני בריא לדעת אינם בגדר המלצה או עצה או ייעוץ רפואי. השימוש באתר באחריות בלעדית של הגולש/ת.
שתפו עם חברים ומשפחה, הם עוד יודו לכם!
שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
טלגרם

תגובות לכתבה

להיות בריאים יותר בכל פלטפורמה, הצטרפו אלינו