בריא לדעת
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האם הבננות עוזרות לשינה טובה יותר ?

הכתבות החזקות ביותר לפני כולם בקבוצות של בריא לדעת

האם לילות נטולי שינה הורסים את חווית השינה? נדודי השינה והתשישות, מהווים את המציאות אצל אנשים רבים, וכשחוסר שינה משפיע בצורה שלילית הן על הבריאות והן על מצב הרוח, זה דבר שכדאי לשים לב אליו. אין ספק שקיימת לכך עזרה רפואית. אולם תשובה שהיא יותר טבעית, יכולה להיות טמונה בבננות. הבננות עתירות במגנזיום, אבץ, טריפטופן ואשלגן, חומרים מזינים החיוניים לגוף, כדי שיוכל לישון ולנוח. להלן איך זה פועל:

  • נדודי שינה: העובדות.
  • החומרים המזינים בבננות: מגנזיום, אשלגן, אבץ וטריפטופן.

האם אתם מתהפכים ומסתובבים על יצועכם כל לילה, וחשים אומללים בגלל שאינכם יכולים להירדם? כדור שינה יכול לעבוד, אך בתמורה, זה עלול להפוך להרגל של התמכרות. למרבה המזל, אפשר למצוא סיוע בתרופות שהן יותר טבעיות.

כאן הבננות נכנסות לתמונה. הפירות המתוקים הללו עמוסים במיקרו חומרים מזינים חיוניים, כגון אשלגן, מגנזיום ואבץ. אלו הם חומרים מאד מזינים שהגוף שלנו צריך למען המנוחה הטובה בלילות. מה שיותר חשוב, הוא שהבננות מהוות מקור מצויין לטריפטופן. חומצת אמינו זאת, עוזרת לגוף לייצר סרוטונין ומלטונין, שני הורמונים המשחקים תפקיד ענק בוויסות השינה.

נדודי השינה: עובדות

נדודי שינה מוגדרים אך ורק בגלל הקושי להירדם. כמו כן זה כרוך בהתעוררויות לעתים תכופות ובתחושת הרצון לנוח לאחר לילה מלא של מנוחה. החל מהמתח ועד לתזונה גרועה, נדודי השינה עלולים להיגרם בגלל אינספור סיבות. כמובן שאפיזודה חולפת של חוסר שינה, אינה מהווה מקור לדאגה. זה עלול לקרות כשנמצאים במצב של התרגשות גוברת, או מתח. עם זאת, חוסר שינה ממושך, הוא כבר סיפור אחר. במהלך הזמן, חוסר חמור במנוחה, עלול להיות בעל השלכות שליליות גדולות על איכות החיים ועל הבריאות באופן כללי.

נשים מועדות יותר לנדודי שינה. הדבר נכון במיוחד במהלך תחילת המחזור החודשי ובגיל המעבר, ועל אף שאנשים מבוגרים נוטים יותר להתלונן על נדודי שינה, הגורמים המדוייקים, לא תמיד ברורים. בצורה דומה, עובדי משמרות הלילה בצורה מחזורית, ועם לוחות זמנים משתנים, נמצאים בסיכון גבוה להיתקל במצב כזה.

הם עולים בקנה אחד עם אנשים הסובלים ממחלות כרוניות גם. למעשה, בין 75-90 אחוזים ממטופלים בנדודי שינה, בדרך כלל סובלים מבעיית בריאות כרונית נוספת. הפרעות פסיכיאטריות ונדודי שינה כרונים, יתגלו בדרך כלל כמתקיימים ביחד.

גורם פוטנציאלי נוסף לנדודי השינה, הוא רמות מלטונין בלתי מספיקות בדם. זהו ניאו-הורמון, שנוצר על ידי בלוטת האצטרובל במוח, שהוא המפתח ליוזמה ושמירה על השינה. מחסור בהורמון, עלול לגרום לחוסר שינה ולנדודי שינה כרוניים. בפועל, המלטונין משמש כדי לטפל מבחינה רפואית במצבים כגון נדודי שינה, יעפת, עייפות כרונית ודיכאון.

כאן הבננות נכנסות לתמונה !

הבננות לא רק טעימות – אלא הן גם טובות לגוף. אולם, האם ידעתם שאותו פרי פופולארי, מהווה מקור כפול לחומרים מזינים הגורמים לשינה? להלן רשימת החומרים שהבננות מכילות.

כתבות שבריא לדעת
סיכונים של אכילה מהירה

5 סיכונים בריאותיים של אכילה מהירה מדי

סימנים של דופמין נמוך

שימו לב: אלו התסמינים הנפוצים ביותר לדופמין נמוך

מגנזיום

מינראל זה מפחית את המעברים בין העצבים, ומייצר השפעה מרגיעה על המוח. מלבד השפעתה על מערכת העצבים המרכזית, הבננה גם מרגיעה את השרירים. יתר על כן, המגנזיום ידוע ככזה המקדם את השינה העמוקה והמרגיעה.

אשלגן

זהו חומר מזין חיוני, המרגיע את השרירים והעצבים, ותורם לשינה טובה יותר. מחקר הצביע על כך שעשוי להיות אפילו קשר גנטי בין האשלגן ובין שינה בגל האיטי, או בשינה העמוקה. במהלך שלב זה של השינה, המוח מפסיק פחות או יותר להגיב להפרעות חיצוניות.

אבץ

בעוד שבדרך כלל מתעלמים ממנו, האבץ הוא מינרל הנחוץ לבריאות טובה. מחסור באבץ עלול לגרום להפרעות שינה, לבעיות התנהגות ולפיזור הנפש.

טריפטופן

הכוכב האמיתי של ההצגה, הוא הטריפטופן, חומצת אמינו הממירה את הסרוטונין במוח. הסרוטונין לאחר מכן משתנה למלטונין, באמצעות שני שינויים מטבוליים. שוב, המלטונין הוא הורמון המקדם שינה, מרגיע ומסדיר את קצב היממה של הגוף. מחקר שנערך, הראה שצריכה בלבד של 2.5 מ"ג טריפטופן, יכולה משמעותית לשפר את השינה, ומבלי לחשוש לתופעות לוואי קוגניטיבית, שלא כמו רוב התרופות.

רוצים עוד הוכחות? מחקר איטלקי ניתח את השפעות המלטונין, המגנזיום והאבץ בצורת תוספים, כשעה לפני השינה. מתנדבים קיבלו תוספי מזון המכילים 5 מ"ג של מלטונין, 225 מ"ג של מגנזיום ו-11.25 מ"ג של אבץ. משתתפי המחקר דיווחו על שיפור שצפו בארבעה תחומים, וזאת לעומת נבדקים שקיבלו פלצבו. אותם ארבעה תחומים כללו הירדמות בצורה קלה יותר, את איכות השינה, את העירנות בבוקר למחרת ועל האנגאובר עם ההתעוררות.

במבחן נוסף על השפעת המלטונין במזונות עתירי סרום המלטונין והנחשבים כנוגדי חימצון, התגלה שאכילתן של שתי בננות שלמות כל יום, הגדילו את רמות סרום המלטונין מל-32 ל- 140 pg/mL (פיגוראם לעומת מיליליטר), ועל רמות השיא לאחר שעתיים מרגע אכילת הבננות. המחקר צפה גם התגברות ברמות נוגדי החימצון.

כעת, כשאתם יודעים הכל על היתרונות המפתיעים של הבננות, קחו בחשבון להשתמש בהן כתרופה טבעית לשינה. דלגו על נטילתן של גלולות ואיכלו בננה או שתיים, כשעה או שעתיים לפני השינה. לצד תזונה מקיפה היטב ואימון גופני על בסיס קבוע, הבננות יכולות להוות את המפתח כדי לומר "לילה טוב" לנדודי השינה, פעם אחת ולתמיד.

שתפו עם חברים ומשפחה, הם עוד יודו לכם!
שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
טלגרם

תגובות לכתבה

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

להיות בריאים יותר בכל פלטפורמה, הצטרפו אלינו

בריא לדעת מציג מידע כללי בתחומי בריאות ואורח חיים ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי. תכני בריא לדעת אינם בגדר המלצה או עצה או ייעוץ רפואי. השימוש באתר באחריות בלעדית של הגולש/ת.

בריא לדעת בשבילך

בריאות

7 יתרונות מפתיעים של נמנום במהלך היום

הצרבת והדרכים הטבעיות לטיפול בה..

טיפים לשינה טובה

לא נרדמים? אלו 20 הטיפים שיעזרו לכם להירדם ובמהירות

"צמיגים"? 7 דרכים שמראות איך להיפטר מ"הצמיגים"

באותו נושא