בריא לדעת
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

היתרונות שיש בשתייה של מים חמים

הכתבות החזקות ביותר לפני כולם בקבוצות של בריא לדעת

אם אתם מתחילים את יומכם בשתיית כוס מים חמים, כבר התחלתם אותו בקיום מחזוריות של שריפת שומנים וחיסול רעלנים מהדם. זה יכול לעזור לכם בהתמודדות מול גודש באף/בגרון, להקל על מצבים של עצירות ולשפר את העיכול. זוהי גם טקטיקה קלה כדי לעורר את המטבוליזם שלכם, לעזור למטרותיכם להורדה במשקל ולצמצם את הכולסטרול במהירות.

המים הם באמת סם החיים ! מעל לששים אחוזים מהגוף, הם מים, מה שמשחק תפקיד בכל דבר, החל מהעיכול ועד לספיגת החומרים המזינים בגוף והפרשות הגוף. אולם, מחקר שנערך, מראה עד כמה המים החמים יכולים להגדיל את רמות התועלת המופקים מהם.

אִמרו שלום לליחה

במחקר שנערך על ההשפעות שיש כתוצאה מצריכתם של מים חמים, מים קרים ומרק עוף – עולה, שמשקאות חמים מפחיתים את הצטברות הליחה באף, בגרון ובדרכי העיכול ומפחיתים את הסיכויים לשגשוגם של חיידקים או בקטריות באותם מקומות.

לגימה של מים חמים, עוזרת לשפר את המהירות בצמצום הליחה באף, עד מעל ל-8.4 מ"מ בכל דקה, לעומת 6.2 מ"מ לדקה, לעומת שהיה קודם לכן, מה שמצביע על התועלת שיש בשתייה של מים חמים, ששומרת על תנועת הליחה.

שיפור העיכול

מים חמים יכולים להיות בעלי אפקט קל להרחבת כלי הדם, כלומר, זה גורם לכלי הדם להתרחב ולהורדת לחץ הדם, מה שבתמורה משפר את העיכול. מאחר והטמפרטורה בקיבה היא בדרך כלל גבוהה, שתייתם של משקאות חמים, יחד עם המזון, עוזרים לפרק את המזון ביתר קלות.

מחקר גילה, שלגימתם של מים חמים, עוזרת לאנשים הסובלים מהפרעות בתנועת הוושט. המצב הזה נגרם בגלל הקושי לבלוע, ויוצר מצב של העלאת גרה, מה שניתן לפתור באמצעות שתייתם של מים חמים בלבד.

שתייה של מים חמים, יכולה להקל על הבליעה אצל אנשים מסויימים

שיפור המטבוליזם

כתבות שבריא לדעת
סיכונים של אכילה מהירה

5 סיכונים בריאותיים של אכילה מהירה מדי

סימנים של דופמין נמוך

שימו לב: אלו התסמינים הנפוצים ביותר לדופמין נמוך

שתייה של מים חמים יכולה להעלות את טמפרטורת הגוף, מה שמגדיל את רמת המטבוליזם, לעזור לכליות ולמערכת העיכול לפעול טוב יותר. אלו הן חדשות טובות עבור כל מי שמקווה לעורר את המטבוליזם שלו, או להוריד במשקל.

הנאה בפני עצמה

האם ידעתם שכשאוחזים בידיים משקה חם, זה כבר נותן הרגשה טובה וגורם לכם להיות אנשים יותר ידידותיים?

מים חמים לא רק מעניקים תחושה טובה לגרון כואב, או ביום חורפי, אלא כפי שמתברר, זה פועל ונותן הרגשה טובה כל הזמן ! כשאתם שותים מים חמים, הקולטנים בפה, בגרון, במעיים ובבטן, מעוררים את מרכז ההנאה שבמוח.

רובנו משתוקקים לתחושת ההנאה שיש במשקאות החמים בבוקר. התיאוריה היא, שהתהליכים במוח שלנו מתחממים באותו איזור שמעבד את אופן השיפוט שלנו על אנשים אחרים. לכן, מעצם החזקתו של משקה חם, זה יכול לגרום לכם לחשוב שאנשים אחרים הם "אנשים חמים".

הקלה על עצירות

הומיאופתיים ממליצים על שתייה של מים חמים לכל מי שסובל מבעיות עצירות. הם דוגלים גם בהוספת דבש או לימון, למים החמים, כדי להקל על עצירות. אגודת ההומיאופתיה הבריטית, מציעה לשתות מים חמים כשמתעוררים, עוד לפני ארוחת הבוקר.

ניקוי וטיהור הדם

השיטה האיורוודית, מצד שני, מייעצת להתחיל את היום בשתייה של מים חמים, שנשמרו בכלי נחושת במהלך הלילה. זה אמור לעזור לטיהור הדם ולסלק את הפסולת מהגוף. לכלי הנחושת יש אפקט של קירור על הכבד וכן, הוא בעל ערכים של אנטי-אייג'ינג.
מומלץ גם ללגום מים חמים במהלך היום – מה שעוזר לגוף לשמור על הלחות ולשטוף את הפסולת. האמונה היא שמים חמים מאיצים את כל התהליכים בגוף.

המאבק בהשמנה ובבעיות כולסטרול

כוס של מים חמים מעורבת בכפית של מיץ ליים וכפית דבש, שצורכים בשעות הבוקר, נחשבת לדבר מועיל, כדי להילחם בהשמנה ובכולסטרול.

הרפואה המסורתית הסינית ממליצה גם על שתיה של מים חמים, כדי לשפר את העיכול ולשמור על מעיים בריאות. האמונה היא שהמים החמים יכולים גם לעזור ולפרק שומנים במזון ולשמור על הרזון.

כדי לצרוך זאת בדרך המסורתית, יש לשמור בהישג יד קנקן מים חמים במהלך היום, לשפוך אותו על עלי תה ולשתות בין הארוחות, כשמתחילים לחוש ברעב. אין לשתות מיד לאחר הארוחה, אלא לחכות קצת זמן, כדי להגיע למקסימום ההשפעה של כוס המים.

שתפו עם חברים ומשפחה, הם עוד יודו לכם!
שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
טלגרם

תגובות לכתבה

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

להיות בריאים יותר בכל פלטפורמה, הצטרפו אלינו

בריא לדעת מציג מידע כללי בתחומי בריאות ואורח חיים ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי. תכני בריא לדעת אינם בגדר המלצה או עצה או ייעוץ רפואי. השימוש באתר באחריות בלעדית של הגולש/ת.

בריא לדעת בשבילך

מזונות המעניקים אנרגיה
תזונה

רופאים חושפים 5 מזונות המעניקים אנרגיה לגוף במשך כל היום!

כיצד להפסיק התקפי פאניקה: 5 טכניקות פשוטות

5 גורמים להתמוטטות עצבים, או התמוטטות נפשית

היתרונות הבריאותיים של הצחוק

יום ללא צחוק הוא יום מבוזבז: 8 היתרונות הבריאותיים של הצחוק

באותו נושא