זאת הסיבה שבגללה לא כדאי לשבת רגל על רגל

שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
לפני שאתה ממשיכים לקרוא, שמרו את מקומכם איתנו בקבוצות הוואטסאפ
קבוצות הוואטסאפ

אם תעשו חיפוש באינטרנט עבור 'האם ישיבה עם הרגליים משוכלות דבר רע לבריאותכם?'

תקבלו מגוון גדול של תשובות סותרות. יש אומרים כי ישיבה עם רגליים  משוכלות מזיקה לבריאות היא מיתוס ומקורות אחרים עומדים על הטענה כי, כן, ישיבה ברגליים משוכלות מזיקה לבריאות . מאמר זה הולך להסביר מדוע האחרון נכון ומדוע הטענה שזה רק מיתוס עלולה להטעות. אזורי בריאות המושפעים כוללים את מערכת הלב וכלי הדם, מערכת עצבים היקפית, היציבה.

עצבים היקפיים

האם אי פעם ישב עם הרגליים שלובות במשך תקופה ארוכה וחוסר תחושה ניסיון ונימול ברגל שלך. סביר להניח שישיבה בדרך זו גורמת טראומה לעצב peroneal  שהוא סניף של עצב השת המספק תחושה, יכולת התנועה של הרגל התחתונה, כף הרגל ועל בהונות.

ישנם גורמים שונים שיכולים לגרום נזק למערכת העצבים. האותות העצביים מהמוח (מערכת עצבים מרכזית) המשודרים לגוף יכולים להיות מופרים בשל מחלה במוח, טראומה לעצבים עצמם.

רוב האנשים לא יחשבו על ישיבה ממושכת עם רגליים משוכלות על מצב 'טראומטי'. עם זאת,הלחץ המתמיד ומתח על העצב הוכחו כי הם יכולים לגרום שיתוק של עצב הפרונאוס הן באופן מזדמן והן במחקר.

דבר זה מתרחש  משום שבעת שבישיבה עם הרגליים משוכלות, עצב הפרונאוס לכוד בין שתי עצמות שנלחצות יחד אחת לכיוון השניה וזה האזור השטוח ליד הראש והצוואר של השוקית. המכונים הלאומיים לבריאות אפילו הכניסו לרשימה  'שיכול רגליים באופן קבוע' כעילת תפקוד לקויה של עצב הפרונאוס המשותף.

בריא לדעת מציג מידע כללי בתחומי בריאות ואורח חיים ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי. תכני בריא לדעת אינם בגדר המלצה או עצה או ייעוץ רפואי. השימוש באתר באחריות בלעדית של הגולש/ת.
שתפו עם חברים ומשפחה, הם עוד יודו לכם!
שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
טלגרם

תגובות לכתבה

להיות בריאים יותר בכל פלטפורמה, הצטרפו אלינו