כואב הראש ? בואו וגלו מה הוא אומר לגבי בריאותכם

שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
לפני שאתה ממשיכים לקרוא, שמרו את מקומכם איתנו בקבוצות הוואטסאפ
קבוצות הוואטסאפ

לכולנו, מדי פעם,  יש כאבי ראש. אולי לא ידעתם שיש טריק פשוט להקלה בכאבי הראש – אכילת בננה, וכמובן שתייה מרובה של מים.

אבל הטריק הזה הוא לא תמיד עובד. ישנם סוגים שונים של כאבי ראש  והטיפולים הנפוצים לא תמיד חלים על כל אחד מהם.

בדרך כלל כאבי הראש נגרמים על ידי התייבשות או עייפות, אבל לפעמים הם עשויים להצביע על כמה בעיות בריאותיות חמורות.

ד"רSakib  MD, נוירולוג מפורסם, אומר כי כאבי ראש לעתים קרובות עשויים להוות "אותות אזהרה" וזאת הסיבה שבגללה אנחנו צריכים ללמוד להפריד כאב ראש נפוצים ובין אלה שעלולים להיות מסוכנים.

קודם יש לבדוק תחילה אם כאב הראש מציין בעיה בריאותית אחרת, במקום לקחת כדור.

ישנם ארבעה סוגי כאב ראש שהם נפוצים ביותר. אם נלמד את האותות שלהם, אזי נוכל לטפל בהם ביעילות.

כאן נציג כמה טיפולים טבעיים שיכולים להפחית את הכאב בצורה יעילה.

כאבי ראש הנגרמים מהסינוסים
במידה ואתם סובלים מדלקת בסינוסים, אתם יכולים להרגיש כאב בסינוסים. בדרך כלל כאבים אלה גורמים ללחץ על המצח, העיניים, הלחיים, ויש גם חום.

טיפול:
שתו כמה שיותר נוזלים ככל שתוכלו. המים מפחיתים ביעילות את הדלקת ובנוסף פותחים את הסינוסים. צריכה גבוהה של מזון עם ויטמין C, כמו תפוזים או לימונים, תה ירוק. ויטמין C עשיר בחומרים נוגדי חמצון שעוזר להילחם בזיהומים. כמו כן, ניתן להפחית את הכאב על ידי הנחת קומפרסים קרים וחמים, לאכול מרק חם, ג'ינג'ר טרי.

כאבי ראש הנגרמים ממתח
כאבי הראש  מתבטאים על ידי כאב תמידי סביב הראש, במיוחד בצוואר או ברקות. כמו כן, הוא עלול לגרום כאב מתפשט מעל או מתחת לאזור העיניים. כאב זה מוביל לעתים קרובות לבחילות או להקאות. יש להאמין כי כאבי הראש הם כתוצאה ממתח, אשר מכווץ את שרירי הצוואר ואת הקרקפת.

טיפול
שילוב של שמן מנטה ותה ג'ינג'ר יפחית את הכאב. מרחו את שמן המנטה על קו השיער. זה יגרום תחושת קירור דבר זה יגרום להרפייה של שרירי הראש ושרירי הצוואר. תה ג'ינג'ר יפחית את התהליך הדלקתי.

כאב ראש מקבצי
כאב ראש מקבצי הוא מחלה נוירולוגית המאופיינת בכאב ראש חזק ביותר המופיע בצד אחד, בסביבות העין. עוצמת הכאב נחשבת לקשה מבין כאבי הראש המוכרים. כאב הראש המקבצי מלווה בסימנים אוטונומיים כגון עין דומעת, נחיר סתום או נוזל והזעה מוגברת בצד של הכאב. משך התקף ממוצע נע בין 15 דקות ל-3 שעות ובמקרים קיצוניים אף יותר. הכאב מופיע בהתקפים של שעות במשך תקופות המקבץ, אחריהן יכולות להגיע תקופות הפוגה של חודשים ואף שנים ללא כאב. הגורם למחלה אינו ידוע.

טיפול
יש למרוח כמות קטנה של קרם קפסאיצין המכיל מרכיב פלפל קאיין על הנחיר, וזה יחסום את אותות הכאב ששולחים העצבים.

מיגרנות
מיגרנה נגרמת בדרך כלל בין גיל 25 ו -55. באמריקה, 38 מיליון אנשים סובלים ממיגרנות. סוג של כאב ראש זה מסתבך משום שהוא כולל תסמינים נוירולוגיים שונים. הכאב הוא עצום ופועם בצד ראש אחד. ב 1/3 מהמיגרנות, הכאב מכה בשני הצדדים של הראש.
תסמינים אחרים הם הקאות, בחילות, סחרחורות, הפרעות ראייה, עקצוץ או חוסר תחושה בפנים, רגישות קיצונית לריח, קול, אור ומגע.

טיפול
רוב הסובלים ממיגרנות לוקחים ויטמין B12, חומצות שומן אומגה 3 ומגנזיום. ועל פי סקר שבוצע בשנת 2011, תרגילים אירוביים יעילים מאוד נגד כאבי ראש אלה. לכן, אימון אירובי רגיל יכול להחליף טיפול תרופתי.

 

בריא לדעת מציג מידע כללי בתחומי בריאות ואורח חיים ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי. תכני בריא לדעת אינם בגדר המלצה או עצה או ייעוץ רפואי. השימוש באתר באחריות בלעדית של הגולש/ת.
שתפו עם חברים ומשפחה, הם עוד יודו לכם!
שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
טלגרם

תגובות לכתבה

להיות בריאים יותר בכל פלטפורמה, הצטרפו אלינו