כך ניתן להוריד כולסטרול באופן טבעי

שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
לפני שאתה ממשיכים לקרוא, שמרו את מקומכם איתנו בקבוצות הוואטסאפ
קבוצות הוואטסאפ

כולסטרול הוא תרכובת אורגנית אשר הכרחית עבור תהליכים רבים בגוף, אבל זה יכול להיות גם מסוכן אם יש יותר מדי ממנו בדם. כולסטרול מיוצר על ידי השומן שאנו אוכלים.

הבעיה מתרחשת כאשר הכולסטרול מתחיל להצטבר על דפנות כלי הדם שלנו. זה מוביל להיצרות של כלי הדם, דבר אשר יכול לגרום להתקפי לב.

סיבות לרמות גבוהות של כולסטרול בדם:
תזונה לא נכונה עם יותר מדי שומן (גורם עיקרי)
נטייה משפחתית
משקל עודף
לחץ
עישון
בעיות בבלוטת התריס

81fa9044a86849403ce1afeb508ef0b1

כיצד להוריד את רמת הכולסטרול?

מתוך כל הידע שלנו על תזונה, כולסטרול הוא אחד התחומים הפחות מובנים. חלק מהבלבול נובע מהעובדה כי הכולסטרול במזון הוא לא בהכרח אותו דבר כמו הכולסטרול בדמנו.

הכולסטרול במזון יכול להשפיע על רמות הכולסטרול שלנו, אבל לא בהכרח. מחקרים מראים כי רק שליש מבני האדם פגיעים במיוחד מהכולסטרול הנמצא במזון, בעוד שאחרים יכולים לצרוך מזונות עם כמויות גדולות של כולסטרול, והדבר לא ישפיע עליהם כלל.

דבר שחשוב ללמוד הוא כי בשומנים רוויים ובשומני טרנס יש השפעה גדולה כפליים על רמות הכולסטרול בדם מאשר הכולסטרול ממזון. לכן, הפחתת השומנים האלה בתזונה צריכה להיות הנשק העיקרי שלכם במאבק נגד כולסטרול בדם.

בנוסף – הכבד שלנו יכול לייצר כולסטרול, אבל אצל אנשים רבים הייצור שלו מצטמצם כשהם צורכים הרבה כולסטרול שמגיע מהמזון. לכן, הפחתת הכולסטרול היא לא רק על ידי הימנעות ממזונות שיש בהם כולסטרול.

דבר נוסף ששימושי לדעת הוא כי לירקות ופירות אין כולסטרול כלל. התזונה שלכם צריכה להיות מעורבת עם מזונות מן הצומח לא רק כי אין להם כולסטרול, אלא גם משום שהם מכילים חומרים המפחיתים את הכולסטרול בדם. פירות וירקות מכילים סיבים אשר קיימים בהם השפעה חיובית על רמות הכולסטרול.

מזון צמחי אשר יעיל במיוחד בהורדת הכולסטרול הוא זרעי פשתן. הוכח כי זרעים אלה מסוגלים להוריד את רמות הכולסטרול ב -10%. אתם יכולים לשים זרעי פשתן ביוגורט או להוסיף אותם בקמח בעת הכנת מאפים שונים.

בקצרה:
תנמיכו את השומן הרווי בתזונה (פחות מרגרינה, חמאה, גבינה צהובה ושומן בבשר)
לאכול יותר ירקות ופירות כי הם אינם מכילים כולסטרול
להוריד כמה קילוגרמים במקרה של משקל עודף
השתמשו בזרעי פשתן טחונים במגוון מנות

בריא לדעת מציג מידע כללי בתחומי בריאות ואורח חיים ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי. תכני בריא לדעת אינם בגדר המלצה או עצה או ייעוץ רפואי. השימוש באתר באחריות בלעדית של הגולש/ת.
שתפו עם חברים ומשפחה, הם עוד יודו לכם!
שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
טלגרם

תגובות לכתבה

להיות בריאים יותר בכל פלטפורמה, הצטרפו אלינו