כך ניתן לזהות פריצת דיסק, וזה מה מה שאפשר לעשות בקשר לזה!

שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
לפני שאתה ממשיכים לקרוא, שמרו את מקומכם איתנו בקבוצות הוואטסאפ
קבוצות הוואטסאפ

אחת הצורות הנפוצות ביותר של כאבי גב, פריצת דיסק, תשפיע על כ- 60 עד 80 אחוז מהאוכלוסייה בשלב מסוים בחיים שלהם. מצב זה עלול להשפיע על הגב התחתון ולגרום לכאבים, וכמו כן לגרימת כאב ברגליים.

עמוד השדרה מורכב מסדרה של עצמות אשר מוערמות ומכונות חוליות. כל עצם מרופדת על ידי דיסקים המגנים עליה ממהלומות ומזעזועים שונים.

פעמים רבות פריצות הדיסק מתרחשות עם הגיל מכיוון שהטבעת החיצונית של הדיסק הופכת לשחוקה, קרועה וחלשה, והחלק הפנימי הרך של הדיסק מחליק החוצה. פריצת דיסק יכולה להיגרם גם על ידי תנועות מסוימות כמו התכופפות יתרה, או הרמת חפצים כבדים. אנשים הסובלים מעודף משקל הם גם בסיכון גבוה יותר לפריצת דיסק כי הדיסק שלהם צריך להחזיק משקל כבד יותר ממה שהם יכולים. שרירים חלשים גם יכולים להגביר את הסיכון לפריצת דיסק.

תסמינים

אמנם יש כמה סימנים ותסמינים נפוצים שניתן לחפש, לפעמים אנשים לא חווים תסמינים כלשהם, ואין להם מושג שיש להם בעיה בדיסק. רוב פריצות הדיסק מופיעות בגב התחתון, אבל עלולות גם להתרחש בצוואר, התסמינים השכיחים ביותר כוללים:

כאבים בזרוע / או כאבי רגליים. בגלל שפריצות הדיסק לרוב מתרחשות בגב התחתון, אנשים עלולים לחוש כאב בירכיים, ושוקיים, רגליים או בשרירי העכוז שלהם.

כאבים בכתף / או כאבי ידיים. אם פריצת הדיסק שלכם היא בצוואר, ייתכן שתרגישו כאב בכתף או בזרוע .

חוסר תחושה או נימול. לפעמים אנשים חווים תחושה משתקת או עקצוצים בחלקים של הגוף, בעקבות העצבים אשר מושפעים מפריצת הדיסק.

חוּלשָׁה. ייתכן שתורגש חולשה שעלולה לגרום לכם לחוסר יציבות, או שאתם עלולים להיתקל בבעיות אחיזה.

אם אתם מזהים את כל הסימנים הללו של פריצת דיסק, מומלץ לקבוע פגישה עם הרופא שלכם ולדבר על הסימפטומים שלכם.

טיפול

לרוב פריצות הדיסק יכולות להיות מטופלות על ידי טיפול בכאב. זה עשוי לכלול תרופות מרקחת, או זריקות קורטיזון ואפילו תרופות שרירים שנקבעו על ידי הרופא שלכם. הרופא עשוי גם להציע פיזיותרפיה כדי לעזור לנהל את הכאב, כמו כן גם טיפול בחום וקרח, גירוי חשמלי או סד לטווח קצר.

במקרים חמורים, הרופא עלול להמליץ על ניתוח. במקרה שמשככי הכאבים או הפיזיותרפיה אינם משפרים את הסימפטומים, המנתח קרוב לוודאי יסיר את החלק של הדיסק שבולט החוצה וגורם לבעיות.

בריא לדעת מציג מידע כללי בתחומי בריאות ואורח חיים ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי. תכני בריא לדעת אינם בגדר המלצה או עצה או ייעוץ רפואי. השימוש באתר באחריות בלעדית של הגולש/ת.
שתפו עם חברים ומשפחה, הם עוד יודו לכם!
שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
טלגרם

תגובות לכתבה

להיות בריאים יותר בכל פלטפורמה, הצטרפו אלינו