כנראה שעד היום התקלחתם לא נכון … כך תתקלחו בדרך הנכונה!

שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
לפני שאתה ממשיכים לקרוא, שמרו את מקומכם איתנו בקבוצות הוואטסאפ
קבוצות הוואטסאפ

לפעמים נדמה שלדעת להתקלח זה דבר פשוט. שמפו, סבון, ספוג מגבת ויאללה למקלחת, לא כך ?
אבל האמת שיש גורמים שמשפיעים על בריאות העור, כגון הזמן שאתם מבלים במקלחת, הטמפרטורה המועדפת עליכם, ומוצרי האמבטיה שאתם משתמשים בהם.

אז כיצד להתקלח נכון ?

1 הנמיכו את הטמפרטורה

בואו נתחיל עם הטמפרטורה. האקדמיה האמריקנית לדרמטולוגיה אומרת שמים חמים מסירים שמנים טבעיים מהעור ומשאירים את העור יבש. זה יותר רלוונטי לחורף כאשר מזג האוויר יבש יותר והעור נאבק כדי לשמור על לחות, לכן מים פושרים הם הטובים ביותר עבור העור.

2 מקלחות ארוכות ותדירות אינם מומלצות

מקלחות ארוכות וחמות הם יותר נוחות ממקלחות קרות, אבל האם הם שוות את התוצאה ?

מקלחות חמות, ארוכות ובתדירות של יותר מפעם אחת ביום נמצאו כגורמות לאקזמה -במיוחד בחורף- ולכן תגבילו את המקלחת ללא יותר מ10 דקות.
בנוסף נקו את העור היטב היטב כדי לוודא שאף סבון או שמפו לא נשאר.
אחרי המקלחת, נגבו בעדינות את העור ומיד שימו קרם לחות כדי ׳לנעול׳ על שאריות המים שנשארו על העור. קרמים וקרם לחות מומלצים יותר מתחליבים ,כך אומרים המומחים. שמן קוקוס ושמן זית הינם טובים מאוד כמו קרם לחות.

3 היתרונות של מקלחת

לפעמים, זה מפתה לוותר על המקלחת היומית. זה יכול להיות בגלל מזג אוויר קר או טיסה בשעה מוקדמת שצריך לתפוס. בימים עברו הסתכלו בצורה שונה על המקלחת היומית.
׳איור ודה׳ תורת רפואה הוליסטית עתיקה אומרת שלמקלחת יומיומית יש יתרונות שמגיעים מעבר לניקיון.
לדוגמא :
מפיגה עייפות
משפרת את זרימת הדם
פותחת את הנקבוביות ומבטלת רעלים
מפחיתה לחץ דם
משככת כאבי שרירים
מעוררת שקט ורוגע
מקדמת מראה צעיר
בנוסף רחצה נותנת כח, מגבירה תאבון, ממריצה את תהליך העיכול, מזינה את הגוף ומשפרת את תוחלת החיים. עדיף להתקלח במים קרים בקיץ ועדיף לא אחרי ארוחה כיון שזה מסיר את חום הגוף מאיברי העיכול שזקוקים לזה .

4 הזהרו מסוגי סבונים מסוימים

בעוד מדפי הסופר מרקט עמוסים במגוון גדול של מוצרי אמבטיה, זכרו כי תוויות מפתות חזותית, צבעים וניחוחות הם לא מה שהעור צריך כדי לשמור אותו בריא וגמיש. אם הסבון מקציף בשפע זה אומר שהוא מכיל חומרים פעילי שטח, כימיקלים שקושרים מים עם שמן ובועות (בדיוק כמו בסרטים !). אבל האמת היא שאותם סבונים מורידים מהעור את השומנים הטבעיים שלו ולכן העור מרגיש מתוח ויבש.
לדברי דרמטולוגים, האפשרות הנבונה היא להשתמש בסבונים לא מתוקים ונטולי סבון (ועם קרם לחות אם אתם סובלים מעור יבש) .התרחקו מסבוני דיאודורנט או מוצרים מבוססי אלכוהול. אתם גם לא צריכים מטלית ספוג או מברשת כדי לקרצף את העור ולנקות אותו. אם אתם באמת צריכים להשתמש באלה, עשו זאת בעדינות רבה על העור שלכם.

 

5 תתקלחו בלילה כדי לישון כמו תינוקות

בעוד שמקלחת בוקר היא דרך טובה כדי להתחיל יום עמוס, ישנם ראיות שמקלחת בלילה היא דרך טובה כדי לישון טוב.
ממדענית השינה ג׳יסה גמבל מצטטת מחקר שמצביע שטמפרטורת הגוף יורדת באופן טבעי בזמן שבו צריך לעלות לישון, מה ששולח אות לגוף ׳לכבות׳ את כל המערכות.
למרות זאת, אנשים אוהבים להשאר ערים יותר ממה שהם צריכים, מה שאומר שטמפרטורת הגוף ממשיכה לרדת וככה קשה לנו להירדם. זה המקום שבו מקלחת חמה יכולה לעזור ולהביא את הגוף לרמה הנכונה של חום ורוגע שנחוצים כדי לישון כמו שצריך. המדענים קוראים לאפקט הזה “כרית פסיכולוגית״.

6 הקפידו על מקלחת נקיה

מים חמים וסבון ינקו את הגוף שלכם מחיידקים, אבל מה לגבי מקום האמבטיה עצמה ? זה המקום שבו תיקנים אוהבים לארוב ולהתרבות.

הנה כמה טיפים למקלחת נקיה :

נקו והחליפו את וילון המקלחת באופן קבוע : שאריות של מים מעורבבים בסבון על וילון המקלחת יוצרות אחלה בית לעובש ובקטרייה. נקו את הווילון באופן קבוע עם מים חמים ואקונומיקה ,והחליפו אותו בערך אחת ל6 חודשים או יותר ,תלוי במצב שלו.
נקו את הבקטריה : לפני שאתם נכנסים לאמבטיה, פיתחו את המים ואפשרו להם לזרום על האמבטיה ל30 שניות. תיקנים או יתושים שנמצאים בפנים ישטפו עם הזרם. אם ראש צינור המקלחת הוא פלסטיק, החליפו אותו עם אחד ממתכת, כיון שהפלסטיק מושך יותר בקטריה.

 

בריא לדעת מציג מידע כללי בתחומי בריאות ואורח חיים ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי. תכני בריא לדעת אינם בגדר המלצה או עצה או ייעוץ רפואי. השימוש באתר באחריות בלעדית של הגולש/ת.
שתפו עם חברים ומשפחה, הם עוד יודו לכם!
שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
טלגרם

תגובות לכתבה

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

להיות בריאים יותר בכל פלטפורמה, הצטרפו אלינו