בריא לדעת
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לחוצים ולא ידעתם על כך ? הנה 9 סימנים לכך שאתם לחוצים !

הכתבות החזקות ביותר לפני כולם בקבוצות של בריא לדעת

למרות שהמומחים מדברים על הנושא ה"לחוץ" כל הזמן, אנשים רבים עדיין אינם מודעים לעובדה כי לחץ הוא אחד הגורמים המובילים לכל המחלות והבעיות הרפואיות.
הלחץ הוא דבר מסוכן באמת, ובמיוחד כאשר כמה סימפטומים מעורפלים באים לידי ביטוי דבר אשר מקשה עלינו לזהות את הלחץ.
עם זאת, יש לזכור כי ישנה חשיבות גבוהה למצוא את הדרך כדי להירגע מכיוון שזהו הצעד הראשון במניעת בעיות בריאות שונות.
אלו הם הסימנים הנפוצים ביותר והמסמנים שאנחנו לחוצים מדי:
בעיות שינה
במקרה ובאחרונה דפוסי השינה שלכם השתנו באופן דרסטי ואתם לא ישנים וזאת בעקבות עייפות, יש צורך לבצע שינוי באורח החיים, וזאת בגלל עומס יתר / לחץ יתר. אתם בוודאי לחוצים והגוף מוצא את הדרך הטובה ביותר שהוא יכול להתמודד עם הלחץ. עם זאת, יש צורך להתמקד במקור הבעיה, אם יש סיוטים, אם אתם הולכים לישון כשאתם מודאגים וכן הלאה. במקרה של מתח, הדבר הראשון שמושפע ממתח הוא השינה כדי להפחית את הלחץ נסו טכניקות מרגיעות כמו יוגה, פעילות גופנית, תזונה בריאה, ומדיטציה.
נשירת שיער
לדברי קרולין ג'יקוב, MD, מייסד ומנהל רפואי של Chicago Cosmetic Surgery and Dermatology, אומר: "בדרך כלל, ישנה נשירת שיער יומית עד 100 שערות. ורוב האנשים אפילו לא שמים לב. לפעמים, לחץ משמעותי יותר עלול להצית שינוי בפונקציות הפיזיולוגיות השגרתיות של הגוף, ולגרום לנשירת שיער במספר לא פרופורציונאלי והשיער נכנס לשלב מנוחה בעת ובעונה האחת. ואז שלושה עד ארבעה חודשים מאוחר יותר, ולפעמים אפילו יותר, כל השערות שהיו בשלב המנוחה נושרות. ההשפעה יכולה להיות מדאיגה. סוגי אירועים המשבשים את מחזור חיי השיער הרגיל יכולים להיגרם על ידי מתחים פיסיולוגיים משמעותיים והמשפיעים על הגוף." במקרה של נשירת שיער, יש להקפיד לבדוק את מידת הלחץ שאתם נמצאים בו ואת מקור הבעיה שגורמת ללחץ.
שינויים במצב הרוח
אם לחץ משפיע על רמות ההורמונים, אתם עלולים להיתקל בשינויים גדולים במצב הרוח, עם הבדלים דרסטיים. מתח עלול להוביל לחרדה, התמכרויות, הפרעות אובססיבית כפייתית ובעיות נפשיות אחרות, יש לוודא שאתם מדברים עם מישהו או עושים משהו כדי להתמודד עם הלחץ ולמנוע סיבוכים נוספים.
תנודות במשקל
מתח,יכול לגרום לשינויי משקל פתאומיים. מצד אחד המתח יכול להוריד את המטבוליזם, ולגרום לעלייה במשקל,ומצד שני יכול לגרום לאובדן תיאבון וירידה במשקל. עם זאת, אם אתם נתקלים במצב הזה בלי כל סיבה הנראית לעין, יש צורך לבחון את הבעיה ולנסות טיפול מתאים.
כאב בגוף
בדרך כלל, אנשים להתעלם מהכאב בגוף, אבל זה טעות גדולה, מה שעשוי להעיד על בעיה רפואית חמורה. מתח יכול לגרום לגוף להתחיל"להשבר", גרימת כאבים בחזה, בעיות קיבה, אולקוס, שלשולים, שרירים מתוחים, ודפיקות. במקרה זה, כאבי הראש יהפכו לאינטנסיביים, דלקת המפרקים תחמיר, וכל הגוף יתחיל לכאוב. בשלב זה, יש צורך מיידי בניהול לחצים ולעשות כל שביכולתכם כדי להקטין את הלחץ ולהעניק לגוף הפסקה שלה הוא זקוק.
חוסר יכולת לשבת בשקט
אם אתם עמוסים/לחוצים מדי, תוכלו להיות חסרי מנוחה, חרדים, ולא נוח לכם עם עצמכם. התייחסו לנושא, התמודדו עם הפחדים והמחשבות והרגיעו את הנפש המוטרדת. אל תתעלמו מהבעיה, מכיוון שהבעיה לא תעלם אלא תגדל.
כל הזמן חושבים על העבודה
במידה ואתם חושבים כל הזמן על כספים, עבודה, חובות, ולא יכולים להירגע סימן שאתם נמצאים תחת לחץ עצום. עד שלא תתנתקו מהבעיה, לא תוכלו לפתור את בעית הלחץ. דאגה רק תסבך את הדברים עוד יותר, ותגרום לבעיות פסיכולוגיות ופיזיות שונות. מצאו קצת זמן כדי ליהנות מהרגע, ולהפסיק את בדיקת הטלפון הסלולרי באופן שוטף, הפסיקו להסתכל על לוח השנה כדי לדעת מתי הישיבה הבאה שלכם. קחו קצת זמן לעצמכם הרגעו ובלו זמן עם המשפחה.
ליבידו מוחלש
הליבידו מושפע גם ממתח, ולכן ככל שהמתח מגיע לרמות גבוהות יותר, התגובה של ההורמונים לפעילות מינית נמוכה יותר. המתח מתבטא בתשישות וחוסר היכולת לחוות אינטימיות. אם נתקלתם באובדן החשק מיני, כדאי לכם לאמץ טכניקת הרפיה כדי שחיי האהבה ומערכות יחסים לא יושפעו על ידי מתח גם כן. אפילו יותר טוב, הפתחו בפני בן/בת הזוג שלכם ודברו "תשפכו" את הדברים היושבים לכם על הלב.
חוסר סבלנות לזולת
אם נהייתם חסרי סבלנות, כועסים, לא סובלניים, אפילו כלפי החברים הקרובים והמשפחה, יכול להיות שהגעתם לידי מיצוי התהליך שאתם עוברים. אתה צריך להאט את קצב החיים ולהתחיל לנהל את הלחץ, מכיוון שזה משפיע ברצינות לרעה על חיי היום יום שלכם.

שתפו

שתפו עם חברים ומשפחה, הם עוד יודו לכם!
שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
טלגרם

תגובות לכתבה

להיות בריאים יותר בכל פלטפורמה, הצטרפו אלינו

בריא לדעת מציג מידע כללי בתחומי בריאות ואורח חיים ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי. תכני בריא לדעת אינם בגדר המלצה או עצה או ייעוץ רפואי. השימוש באתר באחריות בלעדית של הגולש/ת.

בריא לדעת בשבילך

נפש

9 צורות שבהן הבית עלול לגרום לתחושות של חרדה

רפואה סינית: להקלה מיידית על כאבים. לחצו על הנקודות בכף היד!

היתרונות הבריאותיים של שינה בחדר קריר. מדהים!

9 גורמים אפשריים לכאבי גב שמופיעים בשעות הלילה: האם יש מקום לדאגה ?

באותו נושא