היתרונות הבריאותיים והמוכחים מדעית של תפוחי עץ ירוקים

שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
לפני שאתה ממשיכים לקרוא, שמרו את מקומכם איתנו בקבוצות הוואטסאפ
קבוצות הוואטסאפ

תפוחי עץ ירוקים מכילים מגוון של חומרים מזינים וחיוניים בעלי יתרונות בריאותיים עצומים. תכולת הסיבים הגבוהה ונוגדי החמצון, לא רק עוזרים בעיכול, בטיהור רעלים מהכבד ובוויסות רמות הכולסטרול, אלא גם מסייעים למערכת החיסונית בגוף להיות עמידה יותר והם עוזרים לירידה במשקל. כמו כן, הם יכולים גם לעזור ולהפחית את הסיכון לאסטמה וסרטן.

היתרונות הבריאותיים של תפוחי עץ ירוקים:

  • סיוע בירידה במשקל.
  • שיפור איכות השיער.
  • רענון העור.
  • הגנה על הראייה.
  • שיפור העיכול

תפוחי עץ הם אחד מהפירות שמומלץ לכלול בתזונה. כלאחר הכל, הם ידועים כפירות בריאים, ועל פי הפתגם הידוע, גם מרחיקים את הפגישות עם הרופא. אם יש אסוציאציה כשמדברים על תפוח כפרי אדום מבריק, התפוחים הירוקים הם מזינים וטעימים באותה מידה, אם כי מעט יותר חמצמצים וקשים. להלן כמה מהיתרונות הבריאותיים של תפוחים ירוקים שכדאי לזכור כל פעם כשעורכים קניות בסופר.

1. מקדמים את הירידה במשקל

 

תכולת הקלוריות והפחמימות נמוכה יותר בתפוחי עץ ירוקים בכ-10% לעומת תפוחי עץ אדומים, וזה הבדל עצום אם מנסים לרדת במשקל, או לשמור על יציבותו.

תפוחי עץ ירוקים יכולים להיות גלגל הצלה אם נכנסים לבולמוס של אכילה, אך עדיין גם רוצים לרדת במשקל. תכולת הסיבים הגבוהה שהם מכילים מתעכלת באיטיות, ובתמורה מאטה את השפעת הפרוקטוז (סוג של סוכר) בגוף.

לא רק שזה גורם לתחושת שובע לאורך זמן, אלא גם מרגישים פחות תשוקה לאכול יותר בגלל פירוק הסוכר (מה שקורה כשהסוכר מתעכל מהר מדי). בנוסף לכך, תכולת המים הגבוהה שלהם, גורמת לתחושה של מלאות ובלי העמסה של קלוריות. שני הגורמים הללו הופכים את תפוח העץ הירוק לחטיף אידיאלי, ובמיוחד כשנמצאים בדיאטה כדי לרדת במשקל.

2. שיפור איכות השיער

 

מבין כל עשבי המרפא המומלצים לבריאות שיער, תפוח עץ ירוק הוא הפרי שהכי פחות ממעיטים בערכו. מחקרים גילו שמריחת משחת תפוח עץ ירוק או שימוש בשמפו שמכיל תפוח עץ ירוק, יכולים לעזור ולהעניק לחות לקרקפת ובתמורה, להפחית את הקשקשים.

מלבד זאת, צריכת תפוחי עץ ירוקים, מכילה מינון משביע רצון של ויטמין C, מה שמוסיף ברק לשיער.

כמו כן, מחקר שנערך לאחרונה, גילה שתרכובת של Procyanidin B-2 שמצויה בתפוחי עץ, יכולה להאיץ את צמיחת השיער, עם זאת, ליתרון ספציפי זה, צריך לערוך מחקר נוסף.

3. המרצת העור

 

תפוחי עץ ירוקים יכולים לעזור לטיפול באקזמה. הם מכילים קוורצטין, תרכובת צמחית בעלת ערכים נוגדי חמצון ואנטי-היסטמין. הערכים הללו מפחיתים את הדלקתיות ואת תגובת ההיסטמין בגוף.

הוספת תפוחי עץ ירוקים לטיפול הטיפוח השגרתי בעור, יכולה לעזור לעור זוהר.

מחקרים גילו שהרסברטרול, תרכובת צמחית (פוליפנול) שמצויה בתפוחי עץ ירוקים, פועלת כנוגד חיצון המעניק חומר מזין לעור שתורמת לעור זוהר. תפוחי עץ ירוקים עוזרים גם להיפטר מסימני ההזדקנות, ומצעירים את העור.

הם מעניקים לחות לעור ומשפרים את מרקמו. אם קשה להיפטר מהעיגולים הכהים סביב העיניים, ולמרות שישנים הרבה, ויטמין C שמצוי בתפוחי עץ ירוקים, מאיץ את התחדשות התאים, ובתמורה, זה עוזר להפחית את העיגולים השחורים.

4. הגנה על הראיה

 

צריכה באופן קבוע של תפוחי עץ ירוקים, יכולה להגן על הראייה.

תכולת ויטמין C, נוגדי חמצון וחומרי הזנה פיטו שמצויים בהם, עוזרים להילחם בנזק שגורמים הרדיקלים החופשיים לרשתית העין, להגנה על עדשות העיניים ולריפוי פצעים ברשתית במהירות רבה יותר.

קליפת תפוחי העץ הירוקים עשירה בויטמין A, מה שמחזק את השכבה החיצונית של העין, ומפחית את שכיחות הזיהומים. הן ויטמין A והן ויטמין C, נאבקים בעיוורון הלילה ובהזדקנות, הקשורים לסיבוכים בראייה.

5. שיפור העיכול

כולנו אשמים בכך שאנו מעמיסים על עצמנו יותר מדי מאכלים לא בריאים (אך מהירים, כמובן !), ולעיתים קרובות מדי ממה שאנו אמורים. למרבה הצער, רוב המזון המהיר הוא עתיר בפחמימות ומכיל כמות מעטה של סיבים, וסיבים הוא מה שהמעיים זקוקים לו, כדי לשמור על מערכת עיכול מתפקדת היטב.

 

מלבד זאת, אל לנו לשכוח את כל התוספים שאנו נוטלים לאורך זמן שמצויים במזון מעובד. כאן תפוח עץ ירוק נכנס לתמונה. תכולת הסיבים בתפוחי עץ ירוקים מצמצמת את רוב המתכות והתוספים הלא רצויים שנמצאים במזונות שאנו אוכלים.

הסיבים מסייעים גם במצבי עצירות, בכך שהם שומרים על המים (מה שגורם לצואה להתקשות, ולכן זה מונע תנועה קלה של הקיבה). במקביל, תזונה עתירת הסיבים שתפוחי העץ מכילים, מונעת גם שלשול, בכך שהיא סופגת את עודפי המים שנמצאים בצואה.

6. חיזוק המפרקים

 

ככל שמתבגרים, העצמות מתחילות לאבד את חוזקן, מה שגורם לקושי בהחלמה משברים. צריכת תפוחי עץ כל הזמן, שומרת על צריכת סידן טובה, מה שיכול לעזור.

ויטמין C שנמצא בתפוחי עץ ירוקים עוזר בייצור קולגן, מה שמחזק את המפרקים וגורם להם לפעול היטב.

7. סילוק רעלים מהכבד

 

אם מודאגים מכל הרעלים ותוספי המזון שנעכלים דרך מזונות מעובדים וג'אנק פוד, תפוחי עץ יכולים לעזור לניקוי החומרים המזיקים והרעילים מהכבד. תפוחי עץ ירוקים מכילים נוגדי חמצון וסיבים המגבירים את ייצור המרה, שאחראית על סילוק הרעלים לפני הגעתם לכבד.

תפוחי עץ ירוקים מכילים גם חומצה אורסולית, שעוזרת להפחית את הסיכון למחלת כבד, כפי שהופיע במחקר שנערך.

המחקר נערך על עכברים שסובלים מהשמנת יתר, ונצפה שכשהם הוזנו בחומצה אורסולית, הם לא סבלו ממחלת כבד שומני שלא כמו האחרים. לכן, לא כדאי לקלף את התפוח, כי הקליפה חשובה בדיוק כמו התכולה.

8 חיזוק המערכת החיסונית בגוף

 

לא צריך להיכנע כל הזמן לאלרגיות ולזיהומים, מה שככל הנראה נובע ממערכת חיסון מוחלשת של הגוף, מה שאפשר לשפר באמצעות צריכתם של תפוחי עץ ירוקים.

מחקרים הראו שנוגדי חמצון יכולים לשנות את החסרונות של מערכת החיסון בגוף עם התקדמות הגיל, והללו, לצד הוויטמינים והמינרליים המצויים בתפוחי עץ ירוקים, מחזקים את המערכת החיסונית בגוף, מה שמאפשר לה להילחם באלרגיות וזיהומים.

 

9. מניעת אסטמה

צריכה קבועה של תפוחי עץ בתזונה, יכולים לעזור ולמנוע אסטמה. מחקר שנערך על ידי "כתב העת האמריקאי לטיפול רפואי נשימתי וקריטי בשנת 2001", הראה שאנשים שצרכו כ-2 תפוחי עץ ביום, היו בסיכון מופחת לפתח אסטמה. בנוסף לאותה צריכה על בסיס קבוע, הסיכון לאסטמה פחת בקרב נשים בהריון במשך 5 שנים לאחר הלידה.

ניתן לייחס את היתרון הזה לויטמין C המצוי בתפוחי עץ ירוקים, מה שאולי טמון בהיעדרם בנוגע לאסטמה.

10. הפחתת הסיכון לסרטן

 

למרות שזה לא עשוי לרפא, תפוחי עץ יכולים לתרום בעיקר לירידה בצמיחתם של תאים סרטניים, וזאת על פי מחקרים רבים.

באופן ספציפי יותר, מחקרים גילו שהפיטו-כימיקלים והפלבנואידים שנמצאים בקליפת תפוחי העץ הירוקים, מפחיתים בצורה יעילה את צמיחתם של תאי סרטן השד. הם עשויים גם לעכב את צמיחת תאי סרטן הכבד והמעי הגס.

איך לצרוך תפוחי עץ ירוקים

 

אפשר לאכול אותם גולמיים, כמיץ תפוחים, או להשתמש בהם כחלק מסלט או כל מוצר מזון אחר. עם זאת, יש לזכור שלא לקלף את הקליפה.

אם מתכננים להכין שייק פירות או משקה לטיהור הגוף, להן כמה דוגמאות שיכולות להשלים את הכנת השייקים:

  • סלרי
  • כרוב
  • מלפפון
  • תימין
  • תרד

מומלץ להשתמש במרכיבים הללו על פי טעמכם ודרישותיכם.

מתי לצרוך תפוחי עץ ירוקים

מומלץ לאכול על קיבה ריקה

 

מומלץ לאכול תפוחי עץ כדבר ראשון בבוקר ועל קיבה ריקה, מה שעוזר לייצר תאים בריאים ובכך להילחם במצבים כרוניים. זאת מאחר ונוגדי החמצון נאבקים ברדיקלים החופשיים בגוף והפרי מעניק לחות מתאימה לגופכם.

לנסות לצרוך 3 תפוחי עץ ביום

 

בספרה "תוכנית צרכה של 3 תפוחי עץ ליום", תמי פלין טוענת שאכילת תפוח לפני כל ארוחה, יכולה לעזור לאכול פחות, מאחר הסיבים שהתפוח מכיל, מרסנים את התיאבון.

מחקר שנערך על השפעת צריכתם של פירות מבחינת האנרגיה, הסכים עם ממצאיה של תמי פלין, לכך שתפוח לפני ארוחות, משביע.

בדיקת הגוף

 

קיימים הרבה דעות ומחקרים, אך אנו משאירים לכם להחליט את הכמות בהתבסס על מה גופכם יכול לצרוך, מאחר וכל אדם יכול לפעול אחרת ולרצות להשיג תוצאות שונות.

  • אם נמצאים תחת משטר להפחתה במשקל, יש לספור את הקלוריות ולהחליט על מספרם.
  • לבדוק איזו השפעה יש לתפוחי עץ במיוחד על הגוף לפני שהופכים אותם חלק קבוע מהתזונה היומית, וכך אפשר להימנע מתגובות לאלרגיות.
בריא לדעת מציג מידע כללי בתחומי בריאות ואורח חיים ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי. תכני בריא לדעת אינם בגדר המלצה או עצה או ייעוץ רפואי. השימוש באתר באחריות בלעדית של הגולש/ת.
שתפו עם חברים ומשפחה, הם עוד יודו לכם!
שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
טלגרם

תגובות לכתבה

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

להיות בריאים יותר בכל פלטפורמה, הצטרפו אלינו