בריא לדעת
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך אגוזי מלך יכולים לשפר את הפוריות ועוד 15 סיבות לצריכתם מבחינה בריאותית

הכתבות החזקות ביותר לפני כולם בקבוצות של בריא לדעת

אגוזי מלך הם אגוזים אכילים של פרי ממשפחת העצים Juglandaceae, מסוג Juglanac. אותה משפחה כוללת בתוכה גם את אגוזי ברזיל, אגוזי קשיו, אגוזי לוז, מקדמיה, פקאן, צנוברים ופיסטוקים.

מוצא אגוזי המלך הלבן והשחור הוא מצפון אמריקה, ובמיוחד ממרכז עמק המיסיסיפי ואזור האפלצ'ים.

האגוזים מלאו תפקיד חשוב מבחינת התזונה ואורח החיים בקרב האינדיאנים האמריקאים הילידים והמתיישבים הקולוניאליים הראשונים. אגוזי המלך שצמחו בצפון אמריקה זכו לכינוי "אגוזי מלך אנגלים", מאחר והגיעו לאמריקה באמצעות ספינות סוחר אנגליות.

צריכת אגוזי מלך באופן גולמי ובשלמותם

לאגוזים יש כמה יתרונות בריאותיים, החל מיכולת ניהול משקל הגוף ושליטה על עלייתו ועד היכולת לגרום להאטה בהתפתחות סוגי הסרטן השונים ובחידוד תפקודי המוח.

מחקר שנערך על אגוזי המלך גילה שצריכתם מומלצת מבחינת היתרונות התזונתיים שלהם כשצורכים אותם בשלמותם, כולל הקרום העוטף את האגוז עצמו. יתכן ואותו קרום עשוי להיות מעט מריר, אך הוא עתיר בפנולים.

רוב החומרים המזינים החיוניים והנדירים כגון חומצות פנוליות עיקריות, טאניניים ופלבונואידים, נמצאים באותו קרום, ולכן מומלץ שלא לקלפם.

מלבד טעמם הנפלא, אגוזי מלך מספקים מינון עשיר של חד שומנים בלתי רוויים הבריאים ללב וחומצות שומן אומגה 3.

מוח האדם מורכב מכ-60% של "שומן מובנה" וצריך איכות גבוהה של שומנים כגון חומצות שומן אומגה 3, כדי לתפקד כראוי, מה שהופך את אגוזי המלך למזון המוח האולטימטיבי.

15 היתרונות העיקריים של אגוזי המלך

מזון למוח

ALA, שזוהי חומצת אומגה 3, מקדמת את בריאות המוח, משפרת את הזיכרון ואת התפקוד הקוגניטיבי. אגוזי מלך הם מזון יעיל במאבק נגד דיכאון.

כתבות שבריא לדעת
סיכונים של אכילה מהירה

5 סיכונים בריאותיים של אכילה מהירה מדי

סימנים של דופמין נמוך

שימו לב: אלו התסמינים הנפוצים ביותר לדופמין נמוך

חומרים מזינים רבים

אגוזי מלך עשירים בחלבון, וויטמינים, חומצות שומן אומגה 3, עם קורטוב של מינרלים, לציטין ושמנים. השומנים המצויים באגוזי המלך הם בראש ובראשונה חומצות שומן פולי-לא רוויות (PUFAs) והם מכילים חומצה אלפא-לינולנית (ALA).

יש בהם כמויות לא משמעותיות של נתרן והם ללא כולסטרול.

וויטמינים ומינרלים

אגוזי מלך מכילים כמות גדולה של ויטמינים 6B, שפע של חומצה פולית ותיאמין וכמות מועילה של ויטמין E בצורה של טוקופרול.

אגוזי מלך מהווים מקור עשיר של מנגן, מגנזיום, זרחן וברזל.

אומגה 3

אומגה 3 ואומגה 6, הן חומצות שומן חיוניות שהגוף צריך לצורך גדילת התאים, לתפקוד כראוי של מערכת החיסון, למערכת קרישת הדם ולמניעת מחלות. אגוזי מלך מכילים את החומר שממנו נוצר האומגה 3, ושנקרא חומצה אלפא-לינולנית (ALA) שאותו הגוף ממיר ל-EPA ו-DHA, שהם שתי חומצות שומן קריטיות מסוג אומגה 3.

בלימת הכולסטרול

מחלת לב כלילית (CHD) קשורה לרמות גבוהות של כולסטרול ושל LDL גבוה. חומצות השומן אומגה 3 המצויות באגוזי המלך, מורידות את רמות הכולסטרול, מה שמפחית את הסיכון להופעתה של מחלת לב כלילית.

טיפוח השיער

שמן אגוזי מלך מהווה מקור טוב לביוטין (ויטמין 7B), אשלגן ולחומצות שומן אומגה 3, 6 ו-9. השמן מחזק את זקיקי השיער, מונע בעיות התקרחות ופועל כסוכן טבעי נגד קשקשים.

התכונות האנטי פטרייתיות יכולות למנוע זיהומים בעקבות גזזת ולשמור על מצב עניינים תקין.

טיפוח העור

וויטמיני ה-B, יחד עם ויטמין E, הם נוגדי חמצון טבעיים והם מסייעים במאבק נגד הרדיקלים החופשיים הנגרמים בשל מתח ואף מעכבים את הופעתם של קמטים.

שמן אגוזי מלך עוזר לשמור לחות העור, מבהיר עיגולים כהים מסביב לעיניים ומקל על מצבים של נפיחות בעיניים והרגעתם.

מניעת סרטן

אגוזי מלך מכילים שפע של מרכיבים שכל אחד מהם הוכיח יכולת בהאטת צמיחתם של תאים סרטניים (סרטן השד והערמונית) כולל חומצות שומן אומגה 3, נוגדי חמצון ופיטוסטרולים. בתא-סיטוסטרול (פיטוסטרול), בשילוב עם גמא-טוקופרול (ויטמין E), הוכיחו שהם מעכבים את צמיחתם של תאים סרטניים.

המאבק נגד סוכרת סוג 2

מחקרים שנערכו לאחרונה, הוכיחו שצריכה מוגדלת של אגוזי מלך בשבוע, הפחיתה את הסיכון להתפתחותה של סוכרת סוג 2 אצל נשים בארה"ב בין 15% ל-21%.

ניהול המשקל

אגוזי מלך מכילים שומני אומגה 3, חלבון וסיבים, שעוזרים לתחושת השובע. למרות שאגוזי מלך מכילים רמות גבוהות של שומנים וריכוז של קלוריות, השומנים בהם הם שומנים בריאים.

בריאות העצמות

החומצה האלפא לינולנית המצויה באגוזי המלך על תרכובותיה, מחזקים את העצמות. כמו כן, חומצות השומן אומגה 3, מפחיתות את הדלקות בגוף וכן את הסיכון לניוון העצמות.

למערכת עיכול בריאה

אגוזי מלך עשירים בסיבים הם דרך מצויינת כדי לשמור על מערכות העיכול וסילוק הפסולת מהגוף בצורה תקינה.

שיפור השינה

בלוטת האצטרובל בגוף מייצרת את ההורמון מלטונין הגורם לשינה והמסדיר אותה. ההורמון נמצא באגוזי המלך, מה שהופך אותם לחטיף נפלא לצריכה בשעות הערב או לפני שינה, כדי לשפר את השינה.

חיזוק מערכת החיסון של הגוף

אגוזי מלך מספקים הגנה נגד אקזמה, פסוריאזיס, אסטמה ודלקת מפרקים שגרונית, אך בעיקר, החומצה האלגית הפוטוכימית המצוייה בהם עוזרת לתמוך במערכת החיסון של הגוף, בכך שהיא מונעת את התפתחותם של תאים סרטניים.

בריאות כלי הדם

חומצות שומן אומגה-3 עוזרות למנוע הפרעות קצב לא יציבות של הלב, להפחית את קרישת הדם ולהשפיע על הצטברות הפלאק שבכלי הדם. חומצת האמינו החיונית, l-argnine, עוזרת לכלי הדם להירגע ולהישאר חלקים ומשפרת את האלסטיות שלהם, תוך הפחתה בהופעתם של מחלות לב ושבץ מוחי.

אגוזי מלך הם אגוזים רב תכליתיים שאפשר להוסיף אותם לסלטים כתוספת פריכה, או להכנת ציפוי לעופות ודגים, או להכנת רוטב שמנת או אפילו הם יכולים לשמש כמנה מתוקה על פי בחירתכם. כמו כן, אפשר פשוט לאכול אותם גולמיים ובד בבד לשמור גם על הבריאות !!

העלנו עדכון לאפליקציה מי שעוד לא עדכן מוזמן לעדכן←  כאן 

שתפו עם חברים ומשפחה, הם עוד יודו לכם!
שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
טלגרם

תגובות לכתבה

1 תגובה
Inline Feedbacks
View all comments
שלמה שאשא
לפני 11 חודשים

משתמש קבוע . מעולה

להיות בריאים יותר בכל פלטפורמה, הצטרפו אלינו

בריא לדעת מציג מידע כללי בתחומי בריאות ואורח חיים ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי. תכני בריא לדעת אינם בגדר המלצה או עצה או ייעוץ רפואי. השימוש באתר באחריות בלעדית של הגולש/ת.

בריא לדעת בשבילך

נפש

15 הדרכים הטובות ביותר כדי להתגבר על הפרעת חרדה

מזונות למערכת העיכול

15 המזונות הטובים ביותר לשיפור העיכול

משקאות מוגזים

8 סיבות למה לא מומלץ לצרוך משקאות מוגזים

8 סימנים של דלקת כרונית, ואיך לטפל בזה באופן טבעי

באותו נושא