בריא לדעת
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך להיפטר משומן הקרביים אחת ולתמיד

הכתבות החזקות ביותר לפני כולם בקבוצות של בריא לדעת

במילים פשוטות, שומן הקרביים הוא מה שהרופא היה מכנה שומן הבטן שלכם. כן, הכרס שלכם או כל עודף שומן שאתם מחזיקים סביב הבטן שלכם נקרא שומן הקרביים. הוא מקיף את חלל הבטן שלכם ולכן גם עוטף רבים מהאיברים החיוניים שלכם כמו הכבד, לבלב, ומעיים. אתם יכולים לא להיראות שמנים, אבל עדיין עלול להיות לכם רמה גבוהה של שומן זה בגוף.

גרוע מכך, בזמן שאתם יכולים להעלים שומן תת עורי עם שיטות כמו שאיבת שומן, אין קיצורי דרך להיפטר משומן הקרביים. שומן בטן מורכב בעיקר משומן קרבי ותת עור,

שומן בטן גורם לכם להרבה סיכונים בריאותיים חמורים כמו סוכרת מסוג 2, מחלת לב, לחץ דם גבוה, כולסטרול גבוה. ירידה ברקמת השומן הקרביים, משפרת את הרגישות לאינסולין ואת לחץ הדם, בעוד ירידה במשקל מפחיתה את רמות הטריגליצרידים בדם ואת רמות הכולסטרול הרע (LDL). זה גם מגביר את הכולסטרול הטוב (HDL)

עודף שומן הקרביים נחשב מזיק בעיקר בשל מיקומו אשר קרוב לפתח העורק, שנושא דם מאזור המעי לכבד. שומן בטן קשור ישירות עם כולסטרול הכולל כולסטרול גבוה יותר או כולסטרול רע, ועמידות לאינסולין. נלמד ששומן בטן גם שולח חומרים כימיים במערכת החיסונית הנקראים ציטוקינים, אשר קשורים לסיכון מוגבר למחלות לב וכלי דם.

אז עכשיו שאתם מודעים לסכנה בשומן קרביים, אתם אמורים לדעת גם איך לצמצם את זה.

תאכלו נכון בתור השלב הראשון –

הכללים של שריפת שומן הקרביים דומים למדי לזה של ירידה במשקל. אתם מכירים את התרגיל: להימנע ממזונות שומניים,מזון מהיר, פחמימות מזוקקות. תככללו יותר פירות, ירקות, חלבונים בתזונה. על פי מחקר, צריכה קבועה של משקאות ממותקים מגבירה גם את שומן הקרביים.

מאכלים שעוזרים לשרוף שומן קרביים –

שעורה להצלה

תכנון ארוחה חכמה וחילופי מזון פשוטים יכולים להפחית את שומן הקרביים. אם אתם מחליפים אורז עם שעורה, זה יכול לעשות את ההבדל. על פי מחקר שנערך על גברים יפנים, החלפה פשוטה זו הפחיתה באופן משמעותי את ריכוזי הסרום של LDL (כולסטרול רע) וכולסטרול כללי.

כתבות שבריא לדעת
סיכונים של אכילה מהירה

5 סיכונים בריאותיים של אכילה מהירה מדי

סימנים של דופמין נמוך

שימו לב: אלו התסמינים הנפוצים ביותר לדופמין נמוך

ג'ל אלוורה –

הפיטוסטרול שבג'ל אלוורה גם עוזר להפחית את שומן הקרביים וגם את רמת הסוכר בדם. בבעלי חיים שמנים עם סכרת מסוג 2, גילו שלאחר 44 ימים רצופים של מתן ג'ל אלוורה, סך כל רקמות השומן הבטן שלהם היו נמוכות משמעותית.

פולי קפה ירוק –

פולי קפה ירוק מעכבים את ספיגת השומן ומפעילים מטבוליזם של שומן בכבד. על פי מחקר על עכברים אשר הוזנו בדיאטה המכילה תמצית פולי קפה ירוק, נמצא כי זה מפחית את שומן הקרביים, כמו גם את משקל הגוף. אז אם אתם לא רוצים להשקיע יותר מדי מאמץ, לקחת כמה פולי קפה ירוק יכול לעזור בהורדת שומן הקרביים.

מה בנוגע לתה ירוק?

תה ירוק יכול להיות גם שיקוי קסום להפחתת שומן הקרביים. הפוליפנולים העיקריים שיש בתה ירוק,גילו שהם מעכבים השמנת יתר, תסמונת מטבולית ומחלת כבד שומני בעכברים בעלי שומן גבוה.

התכנית לאימון נכון –

אימון אירובי היה מוצלח יותר מאשר אימון סיבולת או שילוב של השניים. אימון אירובי מוביל להפחתה משמעותית בשומן הקרביים, בשומן הכבד ובשומן הבטן הכולל.
מחקרים מראים כי תרגילים אירוביים עם לפחות 10 מטבוליזם (METs) במשך שעות בשבוע יכול לגרום לכם לשריפת שומן הקרביים מבולבלים? תרגילים אירוביים עם 10 METs או יותר כוללים הליכה מהירה, ריצה קלה, קפיצה בחבל, התעמלות וכדומה. עם זאת, החוקרים גילו כי קיים קשר במינון בין פעילות אירובית להפחתת שומן בקרביים אצל אנשים שמנים ללא הפרעות הקשורות לחילוף חומרים. ככל שאתם מתאמצים בעקביות יותר ויותר, הסיכוי להיפטר משומן קרביים עמוק הוא גבוה יותר.

במחקר נוסף בן ארבעה חודשים על ילדים שמנים לפני גיל ההתבגרות, נצפה כי פעילות גופנית בינונית עד גבוהה במשך 40 דקות, חמישה ימים בשבוע, הניבה תוצאות מצוינות. לא רק שזה מצמצם את הסיכונים הבריאותיים שלהם, מסת הגוף השומן הכולל ואת שומן הגוף, זה גם צמצם את הצטברות של רקמת השומן הקרביים.

אתם אולי זקוקים ליותר שינה –

קיים קשר חזק בין השינה לבין שומן קרביים. אם אתם לא מקבלים מספיק שינה או אם יש הפרעות שינה, אתם עלולים להרגיש עייפות או עייפים במהלך היום. זה עלול להוביל אותכם לאכול יותר כדי לפצות על חוסר אנרגיה ולאחסן יותר שומן תת עורי וקרביים.

זה גם משנה את חילוף החומרים גלוקוז שלכם. על פי מחקר, מצאו שחולים עם דום נשימה בשינה היו בעלי כמות גדולה יותר משמעותית של שומן הקרביים בהשוואה לנבדקים שמנים. מדדים של נשימה עם הפרעות שינה נמצאו קשורים באופן חיובי לשומן קרביים. אז עכשיו אתם יודעים שזה יותר מאשר רק שינת יופי, נכון?

היפטרות משומן הקרביים ניתן לסכם בשלושה שלבים פשוטים – לאכול, לישון ולהתעמל היטב. בהצלחה עם המאמץ!

 

שתפו עם חברים ומשפחה, הם עוד יודו לכם!
שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
טלגרם

תגובות לכתבה

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

להיות בריאים יותר בכל פלטפורמה, הצטרפו אלינו

בריא לדעת מציג מידע כללי בתחומי בריאות ואורח חיים ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי. תכני בריא לדעת אינם בגדר המלצה או עצה או ייעוץ רפואי. השימוש באתר באחריות בלעדית של הגולש/ת.

בריא לדעת בשבילך

בריאות, נפש

5 מחלות שיכולות להתפתח בגוף כאשר אתם לא ישנים מספיק

אין לכם זמן: 5 דרכים שיעזרו לכם לשרוף יותר קלוריות בזמן קצר!

דרכים להירגע בתוך מספר דקות

10 טכניקות הרגעה כדי להיות רגועים יותר תוך כמה דקות

7 מזונות שאסור לכם לאכול כאשר אתם חולים

באותו נושא