אילו הסיבות לכך שאתם צריכים לנסות שום עבור לחץ דם גבוה

שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
לפני שאתה ממשיכים לקרוא, שמרו את מקומכם איתנו בקבוצות הוואטסאפ
קבוצות הוואטסאפ

שום חריף וטעים הוא "אביזר" קבוע ברוב המזונות. אבל האם ידעתם שיש לו כמה תכונות מרפא מרשימות?

בין אם זה טרשת עורקים, כולסטרול גבוה, שום יכול להתמודד מול הרבה מחלות חזיתית..

יתרונותיו של השום:

מרחיב את כלי הדם על ידי ויסות נתיבי איתות תחמוצת חנקנית (Nitric Oxide Signaling Pathways)

השום עוזר להוריד את לחץ הדם באמצעות מנגנונים שונים. אחת הדרכים החשובות כרוכה בנתיבי איתות תחמוצת חנקנית בגוף שלנו. תחמוצת החנקן מיוצרת בגוף באופן טבעי ושולחת אותות אשר מרפות את השריר החלק סביב כלי הדם שלכם. זה מאפשר לכלי הדם להתרחב ולהתפשט בצורה חלקה, ובכך להוריד את לחץ הדם.
הנתיבי איתות תחמוצת חנקנית מוסדרים מאוד על ידי הגוף שלכם. אבל המסלולים האלה תלויים במולקולות המכילות גופרית ותיאולים אורגניים בכדי לתפקד כראוי. וכאן נכנס השום. השום עשיר בפוליספולידים ועשוי לסייע בשתי דרכים: על ידי אספקת החומרים המזינים הדרושים לתפקוד תקין של מסלולים אלו ועל ידי בדיקת מחסור בגופרית העלולה לפגוע בהם.

מרגיע כלי דם על ידי קידום ייצור מימן גופרתי

מנגנון נוסף שהוצע להשפעה החיובית של השום על לחץ דם גבוה כרוך במימן גופרתי (H2S). זהו עוד גז אשר חולק את תפקידו של איתות הרפיה של כלי הדם עם תחמוצת החנקן ופוליסולפיד הנגזרות משום נחשבות לאחראיות לחלק בייצור של H2S גם כן.

עשוי לעבוד כמעכב ACE

עוד תועלת פוטנציאלית שיש בשום, היכולת שלו לעכב את המרת האנזיוטנסין לאנזים (ACE). מעכבי ACE הם, למעשה, נפוצים כתרופות המשמשות בשביל לשלוט בלחץ הדם. הם עובדים על ידי עצירת הגוף שלכם מלייצר אנגיוטנסין II, שזה כימיקל אשר יכול להפוך את כלי הדם שלכם לצרים יותר, ובכך להגדיל את לחץ הדם. וכאן יש לכם מעכב ACE טבעי בשום.

שום מפחית בלחץ דם סיסטולי יותר מאשר בלחץ דם דיאסטולי

לחץ הדם שלכם או הלחץ המופעל על ידי הדם על הקירות של העורקים נמדד באמצעות שני מספרים אשר מודדים לחץ סיסטולי ולחץ דיאסטולי, בהתאמה. אם לחץ הדם שלכם הוא 140/90 מ"מ כספית או גבוה יותר, הוא אמר להיות גבוה. המספר הגבוה יותר הוא הלחץ הסיסטולי והוא מודד את הלחץ המופעל כאשר הלב פועם ודוחף דם לעורקים. המספר בתחתית הוא הלחץ הדיאסטולי, כלומר, הלחץ במהלך הרגע הקצר של ההרפיה בין פעימות הלב. מחקרים מצאו כי שום מוריד בעיקר לחץ סיסטולי. למרות שנמצאה ירידה בלחץ הדיאסטולי, גם השפעתה אינה משמעותית כאן. לחץ דם סיסטולי גבוה נמצא כצורה הנפוצה ביותר של יתר לחץ דם, במיוחד בקרב אנשים מבוגרים. מחקרים אף מצביעים על כך שהוא צריך להיות המוקד העיקרי של כל טיפול נגד יתר לחץ דם.

ככל שלחץ הדם שלכם גבוה יותר, השום עובד יותר טוב

סקירת מחקרים שונים על השפעת השום על לחץ הדם מגלה שככל שלחץ הדם של המשתתף גבוה יותר, כך גדל ההפחתה בלחץ הדם שהם חווים על ידי שימוש במוצרי שום. למעשה, לחץ הדם אינו משתנה הרבה עבור אנשים אשר הלחץ הסיסטולי שלהם נמוך מ 130 מ"מ כספית או לחץ דיאסטולי נמוך מ 85 מ"מ כספית כאשר הם משתמשים בשום.

תצרכו שום בדרכים שונות, אבל תמצית שום שבאה בימים עשויה להיות האפשרות הטובה ביותר שלכם

תשלבו את השום בצורות שונות לתוך המזון היומיומי שלכם בכדי להתמודד עם לחץ דם גבוה – תחשבו על שום גלמי, שום מבושל, שמן שום, אבקת שום. כמה מומחים גם מציעים שתמצית שום שבאה בימים (AGE) עשויה להיות האפשרות הטובה ביותר שלכם כאשר מדובר ביתר לחץ דם. כאשר שום "מזדקן" תרכובות גופרית אשר נמצאות בשום גלמי מומרות לרכיבים סטנדרטיים ויציבים כמו S-allylcysteine. לא רק שזה יעיל יותר מאשר שום רגיל או שום מבושל, תמצית שום שבאה בימים היא גם בטוחה יותר מאשר תכשירי שום אחרים מכיוון שזה אינו גורם לבעיות דימום כשהוא נלקח עם תרופות של דילול דם.
כמה תצטרכו? במחקר אחד, נבדקים שהראו שיפור בלחץ הדם קיבלו ארבעה כמוסות של תמצית השום הישנה(960 מ"ג המכילים 2.4 מ"ג S-allylcysteine) למשך 12 שבועות. ייתכן שיהיה עליכם לכוונן את הכמות המדויקת בעזרתו של רופא.

יש לזכור כי בעוד שום עשוי לעבוד כטיפול נלווה ללחץ דם גבוה, אתם לא צריכים להפסיק לקחת תרופות מרשם ללא בדיקה עם הרופא שלכם.

בריא לדעת מציג מידע כללי בתחומי בריאות ואורח חיים ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי. תכני בריא לדעת אינם בגדר המלצה או עצה או ייעוץ רפואי. השימוש באתר באחריות בלעדית של הגולש/ת.
שתפו עם חברים ומשפחה, הם עוד יודו לכם!
שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
טלגרם

תגובות לכתבה

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

להיות בריאים יותר בכל פלטפורמה, הצטרפו אלינו