אם אתם מתעוררים באותה שעה כל לילה, זאת עשויה להיות הסיבה לכך

שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
לפני שאתה ממשיכים לקרוא, שמרו את מקומכם איתנו בקבוצות הוואטסאפ
קבוצות הוואטסאפ

להתעורר באמצע הלילה זה לא עניין גדול. כולנו עושים את זה מעת לעת. האם זה מעצבן? בהחלט. כולנו צריכים 7 עד 8 שעות שינה איכותיות. אבל אם אתם מתעוררים בחצות, שתיים בלילה, שלוש לפנות בוקר, וכו' זה בדרך כלל לא מצביע על שום דבר בריאותי. אבל כמה מאיתנו, ככל הנראה, מתעוררים בשעה ספציפית, כל לילה. יד המקרה? אולי.

הרפואה הסינית המסורתית מאמינה כי האנרגיה הפנימית שלנו (הנקראת צ'י) נעה לאורך נקודות שונות של הגוף בזמנים שונים במהלך מחזור היממה של 24 שעות.

הפרעה של אנרגיה פנימית בכל נקודה במהלך מחזור היממה יכולה להתבטא בבעיות בריאותיות, רגשיות, נפשיות או פיזיות. זוהי בעיית בריאותית פוטנציאלית, שכן כל מערכת בתוך הגוף שלנו חייבת את היכולת להתאושש מחדש.

כאן, אנו מתמקדים בתיאוריית היממה כפי שהוצעה על ידי הרפואה הסינית. נדון בכמה דפוסי שינה לא נורמליים, יחד עם הרציונל של כל אחד מהם.

1. בעיות הירדמות בין השעות 21:00 עד 23:00

במהלך חלון זה של שעתיים, העורקים וכלי הדם פעילים מאוד. בעיות עם העורקים או כלי דם יכול להצביע על מספר עצום של בעיות בריאות. בעיות עם בלוטות יותרת הכליה, מערכת החיסון, או בלוטת התריס יכולה להיות הסיבה הבסיסית. מבחינה פסיכולוגית, רמות גבוהות של מתח, בלבול או פרנויה יכולות גם למנוע מכם להירדם.

הפתרונות כוללים מדיטציה, נשימה עמוקה, או סוג אחר של תרגילי הרפיה.

2. עוררות בין השעות 23:00 עד 1:00

רוב האנשים עם ידע מתקדם באנטומיה ופיזיולוגיה יודעים כי כיס המרה פעיל ביותר בלילה; במיוחד במהלך בשעתיים אלו. בין 11 ל -1 בלילה, כיס המרה שובר את כל השומנים אשר נצרכו במהלך היום.

פסיכולוגית, רגשות שיפוטיים כלפי עצמכם או אחרים; תחושה של טינה; ואי יכולת מתמשכת לסלוח למישהו יכולים לעורר ערות במהלך הזמן הזה.

הפתרונות כוללים דיאטה, מדיטציה, ואת הנוהג של קבלה וסליחה – הן של עצמכם והן של אחרים.

3. עוררות בין השעות 1:00 ו -3: 00

בין השעות 1 ל 3 בבוקר, הכבד עסוק בשטיפת כל הרעלים המזיקים. תרופות מסוימות יכולות גם לכפות את הכבד לתוך עבודה מאומצת, מה שגורם לו קושי במנוחה. תזונה והרגלי תזונה הם הכרחיים גם כן.

הפעם הסיבה מתקשרת לרגשות כעס והאשמה. כאשר המוח והגוף שלנו חווים את תחושות הכעס והאשמה, קשה מאוד להירדם.

הפתרונות כוללים תזונה בריאה יותר (להיפטר משומנים עודפים ופחמימות פשוטות) ולהפחית צריכת אלכוהול, במיוחד לפני השינה.

4. עוררות בין 3 ל -5 בבוקר

הריאות עסוקות בהפצת החמצן למערכות אחרות כהכנה לקראת היום הבא. כמו הכבד, הריאות פועלות גם לגירוש כל הרעלנים שנצברו. אנשים עם בעיות ריאות רגישים במהלך חלון הזמן הזה.

רגשות שעשויים להיות מעורבים כוללים מלנכוליה וצער.

הפתרונות כוללים תזונה בריאה יותר, להפסיק לעשן, ולמצוא מוצא בריא לכל הרגשות הבסיסיים של צער, עצב או דיכאון.

5. עוררות בין 5 ל-7 בבוקר

בין השעות 5 ו 7 בבוקר, המעיים שלנו נמצאים במצב ניקוי. תהיתם פעם למה אתם הולכים לשירותים כאשר אתם מתעוררים? ובכן, הנה לכם.

בחלון הזמן הזה, מוחנו עובר ל"מצב עבודה". מחשבות או רגשות על היעדר ההתקדמות, או חרדה לגבי יום העבודה הקרוב יכולים לגרום לדחפים עזים.

ודאו כי אתם שותים הרבה מים, זה עוזר עם ניקוי המעי. ודאו את סדר העדיפויות התזונתיים שלכם. באשר למחשבות השליליות, תרגול של תשומת לב ומודעות תעזור להקל על חלק מהדאגות האלה.

בריא לדעת מציג מידע כללי בתחומי בריאות ואורח חיים ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי. תכני בריא לדעת אינם בגדר המלצה או עצה או ייעוץ רפואי. השימוש באתר באחריות בלעדית של הגולש/ת.
שתפו עם חברים ומשפחה, הם עוד יודו לכם!
שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
טלגרם

תגובות לכתבה

להיות בריאים יותר בכל פלטפורמה, הצטרפו אלינו