גורמים וסימנים המאותתים על פטריות בציפורניים שחייבים להכיר

הכתבות החזקות ביותר לפני כולם בקבוצות של בריא לדעת

פטריות בציפורניים, נגרמים בגלל דרמטופיטים, שמרים, או עובש, שיכולים לחדור דרך סדקי הציפורן, בגלל חתך בעור הסמוך אליהן, או כשקיימת הפרדה בין הציפורן והעור. התסמינים כוללים צורת ציפורניים חסרת גוון, מעובה, שבירה, מתפוררת, או מעוותת. מריחה מקומית של כל התרופות הטבעיות כגון שמן עץ התה, או תמצית שורש הנחש, עשויות לעזור.

הגורמים והסימנים לפטריות בציפורניים שאתם בטח מכירים:

  • סימנים: פטרת ציפורניים דיסטאלית מתחת לציפורניים, פטרת צפורניים שטחית לבנה, פטרת ציפורניים הקרובה לצפורניים.
  • הגורמים: דרמטופיטים, שמרים, עובש.

האם ציפורניים לא צבועות או שבירות, מונעות מכם לנעול סנדלים? פטרת הציפורן עשויה לגרום לאצבעות להיראות בצורה לא מושכת. מבחינה רפואית, מצב כזה, ידוע כפטרת ציפורניים, שהוא מצב מידבק. ההדבקה בדרך כלל מתפתחת בצד או על הציפורן ופחות נפוץ שזה יתפתח משורש הציפורן. להלן כמה סימנים שיכולים להצביע על כך שסובלים מזיהום פטרייתי בציפורניים.

מה הם הסימנים לזיהום פטרייתי בציפורניים?

זיהום פטרייתי יכול לגרום להתבהרות, עיוות ולעיבוי הציפורניים, כמו גם לגרום להן להיות פריכות. קיימים ארבעה סוגים עיקריים של זיהום פטרייתי בציפורניים, וכל אחד מהם יכול להיראות בצורה שונה.

פטרת ציפורניים דיסטאלית מתחת לציפורין

זיהום כזה, מתחיל בדרך כלל בקצה הציפורן וגורם לה להפוך ללבנה, או צהובה. יכולים להתגלות שברי ציפורניים ופיסות עור (פסולת) שמתחילים להצטבר מתחת לציפורן. ככל שהמצב מחמיר, הציפורן תופרד מהעור ותתפצל, או שתתפורר. תיתכן גם תחושת אי נוחות בעת שנועלים נעליים, כשהציפורניים מתעבות, עם הפסולת המצטברת תחתן. זהו הסוג הנפוץ ביותר של דלקת פטרייתית בציפורניים.

פטרת ציפורניים לבנה שטחית

זיהום כזה מתחיל בהתפתחותן של נקודות לבנות על פני הציפורן, על השכבה העליונה שלה. עם הזמן, כל משטח הציפורן מתכסה באבקה גירית ומתפוררת. הציפורן אינה נפרדת מהעור, ולא מתעבה במהלך המצב.

פטרת ציפורניים מסוג קנדידה, או זיהום שמרים של הציפורן

כתבות שבריא לדעת

אם עד עכשיו חשבתם ששירותים הם הדבר הכי מזוהם בחדר האמבטיה – טעיתם!

דרכים טבעיות לרדת במשקל

7 דרכים לרדת במשקל בדרך טבעית!

זיהום שמרים כזה, יכול להשפיע על כל ציפורני הרגליים בו-זמנית. זה עלול לגרום להתבהרות הציפורניים, להפוך אותם לירוקות, לבנות או חומות. כמו כן, צורתם תתעוות. הציפורניים עלולות להתעבות והעור מאחוריהם עלול להציג סימני זיהום – עם תחושה של רכות או חום, להפוך ולהיות בצבע אדום, ולהתנפח. שלא כמו בכל יתר זיהומי פטרת הציפורניים, סוג זה של זיהום, עלול לגרום לכאב. עם זאת, הסוג הזה נפוץ, ומופיע יותר בציפורניים מאשר בבהונות.

פטרת ציפורניים מתחת לציפורן

סוג זה של זיהום פטרייתי, משפיע על בסיס הציפורן. העור מתעבה ונפרד מהציפורן. זה מופיע בבסיס הציפורן ונראה בצבע לבן ואטום. זיהום כזה בדרך כלל נראה אצל אנשים הסובלים מ-HIV.

מצבים אחרים, כגון: יבלות ויראליות, חזזית פלנוס, פסוריאזיס וגידולים מסויימים, עלולים גם לגרום לתסמינים הדומים לזיהום פיטרייתי בציפורניים. הרופא יכול לאשר אם סובלים מזיהום פטרייתי, מהתבוננות על הציפורן, או בהתבוננות תחת מיקרוסקופ על השריטות בציפורן, או על ידי בדיקת הדגימות.

מה גורם לפטריות בציפורניים?

אורגניזמים מיקרוסקופיים הידועים בשם פטריות, גורמים לזיהומים פטרייתיים בציפורניים. הפטריה יכולה לחיות מבלי לגרום כל נזק על העור, אולם, לפעמים הן מתרבות בצורה מוגזמת וגורמות לזיהומים.

הפטריה יכולה לשגשג באיזורים חמים ולחים כגון: כפות הרגליים או בסמוך לה, או במקום המפריד בין הבוהן והציפורן. 3 סוגי פטריות, יכולים לגרום לזיהומים בציפורניים:

דרמטופיטים – אלו הם סוגים של פטריות הצומחות על הציפורניים, השיער והעור. עם זאת, הן אינן מדביקות רקמות עמוקות יותר. הן אחראיות על רוב הזיהומים הפטרייתיים בציפורני הרגליים. טריכופיטון רוברום, הוא דרמטופיט, והוא נפוץ וגורם לפטרייה ברגליהם של ספורטאים, (זיהום פטרייתי על העור, שעלול להדביק את הציפורניים). אפשר להידבק גם כשבאים במגע עם הריצפה במקלחות ציבוריות, או חפצים כגון: קוצצי ציפורניים, שהזדהמו על ידי הפטריה.

שמרים הם סוג נוסף של פטרייה, שבדרך כלל נמצא על הגוף. אולם, בעיות במערכת החיסונית, מחלות, או שימוש באנטיביוטיקה או בגלולות למניעת הריון, עלולים לגרום לצמיחה מוגברת של פטריות כאלה ולגרום לזיהום.

עובש – זהו סוג של פטריה נפוץ, שנמצא באדמה ועלול לגרום לזיהומים בציפורני כפות הרגליים.

גורמים שעלולים להגביר את הסיכון לזיהום בציפורני כפות הרגליים:

  • להלן חלק מהדברים שעלולים להגביר את הסיכון לזיהום פטרייתי בציפורניים:
  • רגליים לא נקיות ורטובות.
  • כשהולכים יחפים במקומות כגון: מכוני כושר, חדרי הלבשה או מקלחות משותפות, שם עלולים להיחשף לזיהומים.
  • נעילת נעליים הגורמות לרגליים להזיע.
  • שימוש במגבות משותפות, נעליים, קוצצי ציפורניים, או גרביים עם אנשים אחרים שעלולים לסבול מזיהום כזה.
  • מערכת חיסונית חלשה.
  • רגל אתלטית.
  • בעיות בריאות כגון פסיאוריאזיס, סוכרת, או מחלת עורקים פריפריאלית.

מה ניתן לעשות לגבי זיהום פטרייתי בכפות הרגליים?

הרופא יכול לרשום מרשם לתרופות דרך הפה, או משחות למריחה נוגדות פטריות, כדי לטפל בכך. במקרים מסויימים צריך להסיר את הציפורן.

אפשר גם לנסות תרופות טבעיות כגון שמן עץ התה, או תמצית שורש נחש. אפשר למרוח אותם על החלק הפגוע.

יש לציין שאם מערכת החיסון נחלשה, או סובלים מסוכרת, חשוב לגשת לרופא, אם מפתחים זיהום פטרייתי בציפורניים.

שתפו עם חברים ומשפחה, הם עוד יודו לכם!
שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
טלגרם

תגובות לכתבה

2 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
ענת
לפני 11 חודשים

לא ממש כתבתם איך מטפלים בבית מלבד המישחות. איך בהית נזהרים?

,,,🙏
לפני 7 חודשים

למה הציפורן נפרדת מהעור??

להיות בריאים יותר בכל פלטפורמה, הצטרפו אלינו

בריא לדעת מציג מידע כללי בתחומי בריאות ואורח חיים ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי. תכני בריא לדעת אינם בגדר המלצה או עצה או ייעוץ רפואי. השימוש באתר באחריות בלעדית של הגולש/ת.

בריא לדעת בשבילך

תזונה

8 המזונות האנטי-אייג'ינג הטובים ביותר כדי להעניק מראה עור פנים צעיר יותר

כל מה שאתם חייבים לדעת על נדודי שינה !

מאכלים מסוכנים לאסטמה

אילו מזונות טובים לאסתמה ? ומאילו כדאי להיזהר ?

שיניים רגישות

5 סיבות שהשיניים שלכם רגישות עד כדי כאב

באותו נושא