האם ג'ל אלוורה מועיל לצמיחת השיער ?

שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
לפני שאתה ממשיכים לקרוא, שמרו את מקומכם איתנו בקבוצות הוואטסאפ
קבוצות הוואטסאפ

האלוורה יכולה לשמש כתרופה מצויינת לכל מיני בעיות שיער וקרקפת, כגון קשקשים, גירוד, נשירה של השיער ודלדולו. הצמח עתיר ויטמינים, מינרלים וחומצות אמינו, ושימוש קבוע ומקומי במיץ אלוורה יכול להבטיח צמיחה מהירה יותר של השיער.

כמו כן, האלוורה טובה גם לשימוש כקרם לחות וניקוי.

יתרונות ג'ל האלוורה היעילים לצמיחת השיער הם כדלקמן:

 

  • מאיץ את צמיחת השיער.
  • עוזר לייצר קראטין.
  • לקרקפת בריאה וללא קשקשים.
  • משמש לניקוי בצורה יעילה.

האלוורה היא הדרך הטבעית לטיפול בבעיות שונות, ויש לה תכונות רפואיות רבות וערכים בריאותיים שאפשר למצוא בעלים הבשרניים של הצמח, שגדל בשפע ודורש רק מעט תחזוקה כצמח טיפול טבעי.

יתרונות הטיפול החשובים של צמח האלוורה התגלו כבר בשנת 1750 לפני הספירה במסופוטמיה, כפי שתועד באופן ברור על לוחות חימר שהתגלו מאוחר יותר.

השימוש בו כצמח שמטפל במחלות עור תועד בספרים מצריים שנכתבו עוד בשנת 550 לפנה"ס. בשנת 74 לספירה, רופא יווני בשם דיסקורדס כתב ספר בשם "תחום הרפואה", שבו הוא מציין שצמח האלוורה יכול לטפל בפצעים, לרפא זיהומים בעור, לתקן סדקים בעור, להפחית את נשירת השיער ולחסל טחורים. כמו כן, הוא משמש כדוחה חרקים ומשלשל, ממש צמח פלא.

להלן הסיבות שהאלוורה טוב לשיער.

 

1. ממריץ את צמיחת השיער

 

הוויטמינים והמינרלים משחקים תפקיד חשוב בצמיחת השיער.

כדי שהשיער יצמח חזק וארוך, דרושה תערובת טובה של שני המרכיבים הללו שיכולה להגיע לשורשים.

האלוורה מכילה וויטמינים רבים, כולל ויטמין C שידוע כמאיץ את צמיחת השיער. כמו כן האלוורה עתירה במינרלים כגון אבץ, ברזל, סידן וכו', כשכולם עוזרים לצמיחת שיער מהירה וחזקה יותר.

2. עוזר בייצור קראטין

 

חלבון חיוני שמצוי בשיער ואחראי על בריאותו וצמיחתו, הוא הקראטין.

האלוורה מכילה 20 חומצות אמינו חיוניות מתוך 22, והיא מכיל מת'יונין וליסין, שמאד יעילים בייצור הקראטין.

3. קרקפת בריאה וללא קשקשים

 

האלוורה שימש באופן מסורתי לטיפול בדרמטיטיס סבוריאה או בקשקשים, מאחר והוא יעיל נגד עור יבש, וזה חשוב, מאחר וזה נובע מהערכים שאפשר למצוא בג'ל האלוורה כחומר לחות.

4. יכולת ניקוי יעילה

 

ערכיו של האלוורה כחומר לחות וניקוי, זיכו אותו בקבלת מקום כמרכיב כמעט קבוע ברוב מוצרי השמפו והמרככים לשיער. כמה מחקרים טוענים שעלי האלוורה מכילים 99.5 מים, מה שיכול להסביר את ההשפעה החזקה של הג'ל שלו כחומר לחות. כמו כן, הוא גם מקרר ומנקה את הקרקפת ומצבים שונים בשיער.

מחקר הוכיח שמריחה חיצונית של אלוורה על השיער והשורשים, יכולה להאיץ את צמיחת השיער, לנקות את הקרקפת ולהעניק לחות לקווצות השיער. אין ספק שיש סיבות רבות וטובות שמהן אפשר להסיק שהאלוורה למעשה מצויינת לשיער. אז איך משתמשים בו?

אפשר למרוח את מיץ הג'ל ישירות על שורשי השיער, על קווצות שיער ועל הקצוות. אולם, אפשר גם ליצור תערובות מעניינות עם מרכיבים טבעיים אחרים

בריא לדעת מציג מידע כללי בתחומי בריאות ואורח חיים ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי. תכני בריא לדעת אינם בגדר המלצה או עצה או ייעוץ רפואי. השימוש באתר באחריות בלעדית של הגולש/ת.
שתפו עם חברים ומשפחה, הם עוד יודו לכם!
שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
טלגרם

תגובות לכתבה

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

להיות בריאים יותר בכל פלטפורמה, הצטרפו אלינו