הטכניקות החזקות ביותר כדי לבנות ביטחון עצמי והערכה עצמית

שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
לפני שאתה ממשיכים לקרוא, שמרו את מקומכם איתנו בקבוצות הוואטסאפ
קבוצות הוואטסאפ

החיים קשים לפעמים, וצריך לעבור דרך ארוכה כדי להשיג אמונה עצמית שתעזור לך לפתח עור קשה להתגבר על האתגרים של החיים. מחקרים מראים כי כדי לנהל חיים מאושרים ומספקים, אתה צריך להיות בטוח בעצמך ובעל הערכה עצמית גבוהה. אף אחד לא נולד בטוח בעצמו , או עם הערכה עצמית גבוהה, וזה דורש יוזמה עצמית לעבוד על עצמך ולבנות ביטחון עצמי.

חוויות קשות שעברנו בחיים יכולים רק להגדיר מי אתה ולעצב אותך לטובה אם תיתן להם. אתה יכול להשתמש באסטרטגיה התנהגותית קוגניטיבית שזה לדבר עם עצמך באמצעות ספק עצמי ולבנות הערכה עצמית גבוהה. לעתים קרובות אנשים אומרים לעצמם דברים שליליים; חשוב שכל מה שתגיד לעצמך יהיה חיובי ומעודד.

גם כאשר אתה צריך להתמודד מול פחדים מסוימים בפעם הראשונה, חשוב להיות חיובי אפילו לפני שתשלים את התהליך ולהאמין שהתוצאה הסופית של המאמץ הזה תהיה טובה.

1. עבודה על אהבה עצמית

בניית ביטחון עצמי במקום שליליות עצמית הנה אחת הדרכים היעילות ביותר שאתה יכול להשתמש כדי להרים את ההערכה העצמית ואת הביטחון העצמי. אתה צריך ללמוד איך להחליף את המחשבות השליליות שלך עם מחשבות חיוביות ומעודדות. אף על פי שהפצעים הרגשיים והפסיכולוגיים גורמים נזק לעצמך, אתה היחיד שיכול לרפא אותם. כשאתה לומד לאהוב את עצמך, אתה מסתכל על עצמך בפרספקטיבה אחרת והופך להיות חיובי ואופטימי.

פיתוח אהבה עצמית יכול להיעשות על ידי:

  • ללמוד להיות המעודד העצמי של עצמך

תמיכה של אנשים בך תהיה אפקטיבית רק אם אתה מאמין בעצמך ראשון. זכור כי ההתמדה היא המפתח במסע של הגשמה עצמית, וכי מספיק תגובה שלילית אחת בלבד כדי לחזור בקלות לנקודת ההתחלה .

  • עשה את זה הרגל קבוע לתת מחמאות לעצמך.

תמיד תחגוג את ההצלחות שלך ותעודד את עצמך כאשר אתה מתמודד עם מכשולים ותבוסות. בניית אמון לא מתרחשת בן לילה; זה לוקח זמן למוח שלך להיות משוכנע שהמחמאות שאתה נותן לעצמך הינן אמיתיות. ואם כבר מדברים, אז מחמאות שתגיד לעצמך בקול רם בזמן שאתה מסתכל על עצמך במראה יכולות לעזור לבנות ביטחון עצמי.

2. הקף את עצמך בסביבה חיובית

כדי שתוכל לבנות ביטחון עצמי, אתה צריך להקיף את עצמך עם אנרגיה חיובית. חיפוש אחרי חברת אנשים עם ערכים במטרה להוסיף ערך לחיים שלך לא רק יעזור לך לבנות אמון, אלא גם לגדול בפרמטרים אחרים בחיים.

ישנן שתי דרכים להקיף את עצמך בחיוביות

  •  להיות בסביבת אנשים חיוביים

בניית בטחון עצמי על ידי התחברות לאנשים שהם חיוביים נותנת לך מושג על איך נראה בטחון עצמי. אתה יכול אפילו להסתכל על אדם שבטוח בעצמו וללמוד כיצד להראות בטחון עצמי. לפני שאתה מרשה לעצמך להיות קשור לאנשים מסוימים, ודא כי הסיבה שאתה נמשך אליהם היא שיש להם גישה חיובית ולא בגלל שהם בעלי הערכה עצמית נמוכה. תגובות שאתה מקבל מאנשים אחרים אולי נראים כמו 'רק מילים', אבל הם נושאים הרבה משקל. אל תיתן לאנשים לשפוט אותך, בניית מגן כנגד שליליות תסייע לך לבנות ביטחון עצמי.

  •  להיות בסביבה חיובית

זה חשוב מאוד להיות בסביבה חיובית, הסיבה היא כי זה מזין אותך בחיוביות ונותן לך את האנרגיה כדי להתקדם. המסע לבניית ביטחון עצמי והערכה עצמית גבוהה הוא תהליך מתמשך ורצוף. כבן אנוש, אתה יצור חברתי המחויב לחפש קשר אישי עם בני אדם. ורק בסביבה חיובית תוכל לפגוש אנשים חיוביים שאיתם תוכל להתחבר. קיום קשר אישי עם מישהו שיש לו גישה חיובית כלפי החיים מבטיח כי האנרגיה החיובית שלו תשפיע גם עליך, בדרך זו או אחרת.

לסיכום

כדי להצליח במסע שלך לבנות ביטחון עצמי, אתה צריך לזכור להיות עקבי ומכוון מטרה. זה לא יבוא בקלות אבל להשקיע בזה את כל המאמץ יהיה שווה בטווח הארוך. יש הרבה הזדמנויות בחיים, ותוכל לתפוס ולנצל אותם רק אם אתה בטוח בעצמך מספיק. תחליט היום ותוודא שספקות עצמיים לא עומדים בדרך של ההצלחה שלך. מגיע לך להרגיש בטוח לגבי מי אתה ומה אתה מסוגל לעשות.

מן הסתם יש לך תמונה של מי אתה רוצה להיות, בראש שלך. תתחיל לעשות צעדים חיוביים לקראת להיות אותו אדם. פרטים קטנים כמו לטפל בבריאות, במראה החיצוני ובלבוש שלך אולי נראים זניחים, אבל הם תורמים בצורה משמעותית להגברת הביטחון העצמי שלך. בטחון עצמי הוא כמו שריון שאתה לובש כל יום ,כאשר אתה מרגיש טוב ב'שיריון' שלך, זה משתקף לאלו שסובבים אותך.

בריא לדעת מציג מידע כללי בתחומי בריאות ואורח חיים ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי. תכני בריא לדעת אינם בגדר המלצה או עצה או ייעוץ רפואי. השימוש באתר באחריות בלעדית של הגולש/ת.
שתפו עם חברים ומשפחה, הם עוד יודו לכם!
שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
טלגרם

תגובות לכתבה

2 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
רות מכבי
לפני 9 חודשים

אני מאוד רוצה ביטחון עצמי הלוואי ואני יוכל לישם

נשים למען נשים מוכות
לפני 9 חודשים

צריך גם לקבל תמיכה מבן הזוג שחיים איתו

להיות בריאים יותר בכל פלטפורמה, הצטרפו אלינו