כיצד לזהות הפרעת אכילה בולמוסית ומה צריך לדעת על זה

שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
לפני שאתה ממשיכים לקרוא, שמרו את מקומכם איתנו בקבוצות הוואטסאפ
קבוצות הוואטסאפ

אגודת הפרעות האכילה הלאומית (נאדה) אומרת כי הפרעת אכילה בולמוסית היא הפרעת האכילה הנפוצה ביותר בארצות הברית. העמותה אומרת שלמרות שזה יכול להשפיע על גברים ונשים בכל הגילים, אכילה מוגזמת בדרך כלל משפיעה על נשים בבגרות מוקדמת ומשפיעה גברים באמצע חייהם.

מסיבות אלה, חשוב להבין את גורמי הסיכון ואת הסימפטומים של אכילה מוגזמת, כך שאתם יכולים לעזור לעצמכם או אפילו לאדם אהוב אשר סובל מההפרעה.

מה גורם לאכילה מוגזמת?

רופאים אינם יודעים מה גורם בדיוק להפרעת אכילה בולמוסית, אבל הסברה הרווחת אומרת כי שילוב של גנטיקה, גורמים ביולוגיים, דיאטה ארוכת טווח ובעיות פסיכולוגיות יכולים לתרום להפרעה.

היסטוריה משפחתית: אם לאחד מבני המשפחה שלכם הייתה, או יש, הפרעת אכילה, אתם יכולים לרשת את הגן אשר מגביר את הסיכויים שלכם לפיתוח הפרעת אכילה.

בעיות פסיכולוגיות: פעמים רבות, לאנשים הנלחמים באכילה מוגזמת יש הערכה עצמית נמוכה, ומחשבות שליליות על עצמם, כישוריהם והישגיהם. טריגרים נפוצים באכילה מוגזמת כוללים מתח, דימוי גוף נמוך ושעמום.

דיאטה: דיאטה יכולה להיות רעה עבור הגוף והבריאות נפשית שלכם.

גיל: אכילה מוגזמת משפיעה על אנשים בכל הגילאים, אך ברוב הפעמים ההפרעה נגרמת בסוף שנות העשרה או בתחילת שנות ה -20.

תסמינים

– אכילה של כמויות מזון גדולות במיוחד בתקופה קצרה יחסית של זמן (כ -2 שעות)
– הרגשה כאילו הדחף שלכם לאכול ולאכול יצא מכלל שליטה
– אכילה כשאתם אפילו לא רעבים, או כבר מלאים
– בעיצומה של ארוחה, לאכול מהר מאוד
– אכילה עד תחושת אי נוחות מלאה
– אכילה לבד, או בסתר, לעתים קרובות

יחס

לעתים קרובות אנשים עם הפרעת אכילה בולמוסית מצטיינים בהסתרת מצבם. אבל אם אתם מכירים מישהו המציג את הסימנים והתסמינים לעיל ואתם מודאגים, חשוב לנהל שיחה פתוחה עם אותו אדם על החששות שלכם. אתם עלולים להיות מסוגלים לעזור להם לקבל את הטיפול לו הם זקוקים, ואולי אפילו לעזור להם לזהות את הבעיה שהם לא ידעו שיש להם.

בריא לדעת מציג מידע כללי בתחומי בריאות ואורח חיים ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי. תכני בריא לדעת אינם בגדר המלצה או עצה או ייעוץ רפואי. השימוש באתר באחריות בלעדית של הגולש/ת.
שתפו עם חברים ומשפחה, הם עוד יודו לכם!
שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
טלגרם

תגובות לכתבה

להיות בריאים יותר בכל פלטפורמה, הצטרפו אלינו