שתי מילים שאסור לעולם לומר למישהו כאשר הוא מתוח

הכתבות החזקות ביותר לפני כולם בקבוצות של בריא לדעת

"הקשבה אקטיבית היא דרך של הקשבה והיענות לאדם אחר שמבטאת הבנה הדדית. לעתים קרובות כאשר אנשים מדברים זה עם זה, אנחנו לא מקשיבים בתשומת לב. לעתים קרובות אנו מוסחים, מקשיבים למחצה, חושבים על משהו אחר." – אוניברסיטת קולורדו בבולדר

אכן, זה יכול להיות מאוד קשה לדעת מה לעשות ולומר במקרים אלה. אחרי הכל, אין ספר הדרכה שמראה איך להתמודד עם אנשים לחוצים …

כאשר ניגש למישהו מתוח, חשוב מאוד לדעת דווקא מה לא לומר. שוב, זה יכול להיות מצב קשה כי כל מה שאנחנו רוצים לעשות הוא לעזור ולגרום להם להרגיש טוב יותר. באופן הגיוני, היינו חושבים כי להגיד כמה "פניני חוכמה" יגרום לאדם להרגיש טוב יותר.

מה שמביא אותנו לנושא של מאמר זה: מה לא לומר למישהו מתוח ולחוץ. נדון בכמה טכניקות להקשבה ושיחה עם אדם כזה. נדון גם בשתי המילים שאסור לעולם (לעולם!) לומר למישהו במצב כזה.

הדבר היחיד שיש לזכור הוא זה: האדם הפגיע רגשית רוצה לפרוק ולהרהר ברגשותיו איתכם. קבלת ייעוץ היא פחות הכוונה שלו, ברוב המקרים. לכן, עדיף שתהיו בהקשבה פעילה אליו.

האזנה פעילה היא פשוט להקשיב ולשוחח עם מישהו בצורה מובנת והדדית. הנה החלק הקשה – לא להיות מוסחים על ידי הפסקות השיחה באמצע או לחשוב על התגובה שלכם מראש.

שימוש בהאזנה פעילה במצב זה הוא, למעשה, אמצעי מניעה – אנו מונעים את הסלמת המצב המתוח כבר. יתר על כן, אנחנו מקלים על הלחץ על ידי אי-הניסיון "לתקן" את הבעיה.

במילים אחרות, חבר במשבר לא צריך "ייעוץ" כאשר הוא מחפש אתכם. הוא צריך חבר שמוכן להקשיב.

# 1: היזהרו משאלות של "למה?"

שאלת ה"למה?" על איך מישהו מרגיש יכולה להישמע בטון שיפוטי או מתנשא. האדם עשוי להרגיש כאילו אתם מתנשאים מעליו, וזה הדבר האחרון שאדם מתוח צריך להרגיש.

# 2: תשאלו שאלות פתוחות

שאלות פתוחות הן אלה שלא ניתן לענות עליהן על ידי "כן" או "לא". זכרו, לפעמים אנשים מדברים כי הם רוצים לחקור את הרגשות שלהם. שאלות פתוחות מאפשרות להם לעשות בדיוק את זה.

שאלות פתוחות משיגות דברים חשובים:זה מראה שאתם מקשיבים באופן פעיל, וכי אכפת לכם מספיק כדי לברר על הבעיות שלהם.

# 3 הימנעו משתי המילים האלה

"יוסי, אתה צריך לעשות / להרגיש / לחשוב אחרת." אמירת "אתה צריך" כאשר מישהו פגיע רגשית היא לא רק אנוכית, היא לחלוטין שוללת (ומנסה להחליף) את המחשבות והרגשות שלהם.

זה בעצם להגיד "איך שאתה מרגיש / חושב זה לא בסדר, ואתה צריך לעשות מה שאני מרגיש / חושב."

לסיום …

במילים פשוטות: החבר הלחוץ שלכם מחפש את תמיכתם. תהיו חברים, תקשיבו בתשומת לב, תהיו אמפתיים, ותהיו מודעים למילים שלכם … והכול יהיה בסדר. גם להם וגם לכם.

שתפו עם חברים ומשפחה, הם עוד יודו לכם!
שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
טלגרם

תגובות לכתבה

להיות בריאים יותר בכל פלטפורמה, הצטרפו אלינו

בריא לדעת מציג מידע כללי בתחומי בריאות ואורח חיים ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי. תכני בריא לדעת אינם בגדר המלצה או עצה או ייעוץ רפואי. השימוש באתר באחריות בלעדית של הגולש/ת.