רופאים מיילדים חושפים את הסכנות הטמונות במזון מהיר לנשים בהריון

שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
לפני שאתה ממשיכים לקרוא, שמרו את מקומכם איתנו בקבוצות הוואטסאפ
קבוצות הוואטסאפ

במהלך ההריון, הציפיה מהאמהות הינה שהן תיקחנה בחשבון לא רק את בריאותן, אלא גם את בריאות עובריהן. בעקבות הצורך הזה, חיוני לחשוב על אלו מוצרי מזון הם בריאים ואלו שפוטנציאלית מסוכנים לנשים בהריון. התשוקה לאוכל גורמת לקושי לעמוד בכך, אך עם זאת, יש להימנע מצריכתו של מזון מהיר ככל שאפשר.

בעוד שידוע בעיקר שג'אנק פוד הוא עתיר מלחים ושיש מוצרי מזון המכילים קפאין ואחרים שמוטלים עליהם הגבלות תזונה אחרות, וקלות לקביעה, שהאמהות לעתיד זוכרות ויודעות – והשאלה לגבי איזה מזון יש להוציא מהתפריט ידועה, אך עדיין לא נראה שיש על כך תשובה מלאה.

למרבה המזל, חלק מהרופאים המיילדים חושפים את הסכנות הטמונות במזון מהיר על נשים הרות. לכן, התשובה ברורה יותר מאי פעם על כך שמזון מהיר מזיק במידה ניכרת הן לאם והן לעובר. ההריון קשה מספיק גם מבלי שצריך לדאוג כל הזמן לגבי מזונות בטוחים ולא בטוחים, ויתכן גם שקשה לוותר על מוצרי מזון אהודים ללא הסבר תקף.

יש להוציא באופן כללי מהתפריט מוצרי מזון המכילים כימיקלים ומרכיבים מזיקים, מה שחמור יותר לגבי נשים הרות ולעוברים, מאשר לאנשים אחרים. ההריון הוא הזמן שבו חשוב לצרוך חומרים מזינים וויטמינים מתאימים, ולדעת את הסכנות הטמונות במזון מהיר שצורכים, או כל ג'אנק פוד אחר, וזה דבר מאד חשוב כשמבינים ממה צריך להימנע.

הסכנות הטמונות במזון מהיר לנשים הרות

תכולה גבוה של מלח

צריכת מלח רבה במהלך ההריון, עלולה לגרום לאשה הרה להתנפחויות, לאגירת מים ופשוט לתחושה של אומללות. המלח עלול לגרום גם ללחץ דם גבוה, מה שגורם ללב לעבוד קשה יותר.

מזון מהיר מכיל כמויות גדולות של סוכר, כימיקלים ושומן לא בריא

יש להגביל את צריכתם של מוצרי מזון המכילים כמות רבה של סוכרים, כימיקלים ושומנים לא בריאים, בתקופת ההריון. המרכיבים הללו אינם בריאים לאף אחד, אך התינוק שעדיין לא נולד, עלול להיות בסיכון גבוה יותר מאנשים אחרים. סוג כזה של מוצרי מזון מכיל גם כמויות גבוהות של כולסטרול.

הוצאה מהתפריט מוצרי מזון הגורמים לעלייה מהירה במשקל

בזמן ההריון נגרמת עליה מוגברת במשקל, ובצורה מהירה יותר, מה שמוביל להשמנה ולסוכרת הריון, מה שכופה על אשה הרה לעקוב אחר תזונה מוקפדת ולגרום לבעיות אצל התינוק.

לאחר העליה המהירה במשקל במהלך ההריון, עלול להיגרם קושי כשרוצים לרדת במשקל לאחר הלידה, בגלל הכמות הגדולה של השומנים והקלוריות.

עליה מהירה במשקל במהלך ההריון, עלולה לגרום גם ללחץ דם גבוה, בצורה תכופה יותר ולכאבי גב ורגליים חמורים. כמו כן, זה עלול להגביר את הסבירות לניתוח קיסרי, או לגרום לבעיות בריאות בטווח הארוך.

אי נוחות

ההריון הוא כבר תקופה לא נוחה עבור האשה בהריון, ומוצרי מזון לא בריאים, רק מגבירים את אי הנוחות. הוא גורם לגזים, נפיחות בגוף, לטחורים ולקלקולי קיבה, בין יתר התחושות הלא נעימות.

צריכתו של מזון מהיר במהלך ההריון, קשור לאלרגיות ואסטמה.

מחקר שנערך בשנת 2019, הצביע על כך שנשים שצורכות כמויות גדולות של סוכרים המצויים במזון מהיר, תלדנה ילדים שיפתחו אסטמה ואלרגיות. הן אסטמה והן אלרגיות, עלולים לאיים על החיים ולהשפיע על הילד למשך כל חייו.

משקל נמוך בעת הלידה

מזון מהיר מכיל מרכיבים כימיים שנקראים אקרילאמיד, מה שנקשר למשקל נמוך בעת הלידה אצל תינוקות ובהיקף ראש קטן יותר מהממוצע.

לתפריט המזון המהיר אין כל ערך תזונתי

במהלך ההריון, האשה והילד שטרם נולד, צריכים לצרוך מזון בריא, המכיל חומרים מזינים חיוניים. מאחר וחומרים מזינים חיוניים אינם מצויים בג'אנק פוד, ישנה ציפיה שהאם תהיה זהירה מבחינת הצריכה.

מזון מהיר עלול לגרום להיעדר אנרגיה

המזונות הללו מזוקקים במידה רבה מאד, מה שגורם לכמות רבה מאד של פחמימות להיכנס למערכת הדם ובמהירות. זה עלול לגרום לרמות הגלוקוזה בדם להיות גבוהות מדי, מה שמעורר את ייצור האינסולין, וכשזה מתרחש, מרגישים אנרגטיים, אך דקה לאחר מכן, התחושה היא כבר של נמנום ורצון לישון.

סיבוכים בריאותיים חמורים

שומני הטראנס המצויים במזון המהיר הלא בריא, הם אחד מהמרכיבים המזיקים ביותר שצורכים בכל תזונה. זה מוביל למחלות לב, סוכרת, שבץ מוחי, לכולסטרול גבוה ולדלקות.

עלול לגרום למתח, חרדות ובעיות נפשיות אחרות

במהלך ההריון, בריאותה הנפשית של האשה חיונית, לא רק לעצמה, אלא גם לרווחת ילדה שעדיין לא נולד. הילד שעדיין לא נולד, מושפע ישירות כשהאם לא נמצאת במקום טוב מבחינה נפשית. הכימיקלים שנמצאו במזונות הללו, קשורים לבעיות של בריאות נפשית ולמתח חמור, שזאת עוד סיבה שיש להימנע מצריכתם של המזונות הללו ככל שאפשר.

בריאות השיניים

במהלך ההריון, התינוק מקבל את החומרים המזינים מאמו. כלומר, שהסידן ויתר החומרים המזינים החיוניים שהאם צורכת, נלקחים בפועל מגוף האם ועוברים לתינוק. כשזה קורה, ציפורניה של האם עלולות להיות שבירות והשיניים יוחלשו.
פעמים רבות, נשים בהריון תמצאנה את עצמן עם חורים בשיניים ובעיות בריאות אחרות בפה בעקבות כך, שלא לדבר על צריכת הסוכרים המצויים במזונות המהירים ובמשקאות. צפוי שהבריאות הדנטאלית של האם תסבול מכך יותר. כדי להגן ולמנוע עששת בשיניים, יש להימנע מצריכת יתר של סוכרים.
ההשפעות הממושכות של המזון המהיר במהלך ההריון
חיוני לחשוב על התקופה שלאחר ההריון ולקחת בחשבון השפעות ממושכות בעקבות החשיפה לכימיקלים ולמרכיבים המצויים במזון המהיר על התינוק, גם. על פי כתב העת של 'הפדרציה לחברות אמריקאיות לביולוגיה ניסיונית', ילדים שנחשפו לכמויות גדולות של מזון מהיר לפני שנולדו, עומדים בסבירות רבה יותר לכך שיבחרו מאוחר יותר בחייהם בתזונה המכילה כמויות גדולות של סוכרים ושומנים, ולכן, יהיו מועדים יותר להשמנה ולהתפתחותם של מצבים בריאותיים חמורים, ככל שהם מתבגרים.

במה נשים בהריון אמורות לבחור במקום המזון המהיר

לפני הכל, חיוני לדעת איזה חומרים מזינים חיוניים צריכה אשה בהריון. החומרים המזינים שלהלן, חשובים לבריאותה של האם והתינוק, והם כוללים כדלקמן:

  • חומצה פולית.
  • ויטמין A
  • ויטמין E
  • חומצות שומן אומגה-3
  • סידן
  • ויטמין C
  • ויטמין D
  • ברזל
  • אבץ
  • חלבונים
  • מגנזיום

אם אין אפשרויות מזון בריאות יותר במצב נתון, יש כמה מסעדות המציעות כמה סוגי סלטים ומרקים ועם פירות טריים לקינוח. כשיוצאים לאכול בחוץ, האפשרויות הללו בדרך כלל הן הבריאות ביותר.

אם אפשר, עם זאת, אם הרה צריכה להימנע ממזון בחוץ. עם זמן מתוכנן מראש, פירות או ירקות טריים יש לצרוך כחטיפים, וגרעינים, או אגוזים, יכולים להוות בחירת חלבון מהירה, עד שארוחה בריאה תהיה זמינה עבורה.

אפשרויות מזון בריאות אחרות שאשה בהריון יכולה לקחת איתה, כוללות:

  • שייקים
  • סלט שהוכן מירקות טריים בבית.
  • שקדים.
  • פרוסת גבינה.
  • ירקות עם חומוס.

בדרך כלל, אם האם לעתיד דבקה במזונות מלאים (מזונות שלא עברו עיבוד, או שעברו עיבוד קל – מזונות מעובדים או מזוקקים, וללא חומרים מלאכותיים), זוהי האפשרות הבטוחה והבריאה.

מחשבות אחרונות על הסכנות הטמונות במזון מהיר על נשים בהריון

ההריון הוא תקופה מרגשת, המלווה בתחושת מתח לגבי צריכת מוצרי מזון וחומרים מזינים, מה שעלול לגרום לאשה הרה לנדודי שינה בלילה. חשוב עם זאת, לדעת מה בטוח ובריא. כמו כן, צריך ללמוד ממה צריך להתעלם, ולוודא שההריון בריא ושנועד עתיד בריא לאם ולתינוק.

רופאים מיילדים ואחרים, חשפו שמזון מהיר אינו דבר בטוח לצריכה עבור האמהות לעתיד ולתינוקיהן. בעוד שמזון מהיר שאוכלים מדי פעם, הוא בטוח ולא מזיק, הרגל קבוע כזה, אינו בטוח בעליל, מאחר והוא מהווה את הגורם להרבה בעיות נפשיות וגופניות חמורות, והסכנות הטמונות במזון מהיר לנשים הרות, הוא מאד אמיתי.

כשאפשר, מומלץ לתכנן מראש ולהתכונן, או לקנות חטיפים בריאים ולבחור במוצרי מזון בריאים. יש לבחור בכאלה שאפשר לקחת בקלות, כך שאפשר להיות בטוחים שלא עומדים במצבים בלתי צפויים כשרוצים לאכול.

בריא לדעת מציג מידע כללי בתחומי בריאות ואורח חיים ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי. תכני בריא לדעת אינם בגדר המלצה או עצה או ייעוץ רפואי. השימוש באתר באחריות בלעדית של הגולש/ת.
שתפו עם חברים ומשפחה, הם עוד יודו לכם!
שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
טלגרם

תגובות לכתבה

1 תגובה
Inline Feedbacks
View all comments
דבורה
לפני 25 ימים

חשוב מאוד ונכון מאוד

להיות בריאים יותר בכל פלטפורמה, הצטרפו אלינו