בריא לדעת
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

למה ביצוע תרגילי יוגה על קיבה ריקה, בריאים

הכתבות החזקות ביותר לפני כולם בקבוצות של בריא לדעת

גורואי יוגה מפורסמים, אמרו תמיד שיש לבצע תרגילי יוגה על קיבה ריקה. המלה יוגה בפני עצמה, מגיעה מהמלה הסנסקריטית, vuj, שפירושה לקשור, להצטרף, או להתאחד. מאחר והמזון במערכת העיכול, עלול להפריע לקצב של הגוף בזמן שעושים תרגילי יוגה.

כל דבר שאינו מהווה חלק מהגוף, צריך לסלק. המזון בגופנו והצואה שנוצרת, צריכים להתרוקן, כדי לזכות ביתרון המקסימאלי מהאימון ביוגה. בזמן שמתאמנים בתרגילי יוגה, האנרגיה מתמקדת על תנוחות יוגה שונות ועל מעברים שונים במצבי היוגה.

לפיכך, יכולת מערכת העיכול הופכת למגבילה או מוגבלת, בניהול תהליך העיכול. המזון במערכת העיכול עלול לגרום גם לבחילות, לנפיחות, או לגזים במהלך האימון. אולם, אם מתאמנים על קיבה ריקה ונקיה, האנרגיה תתמקד בתנוחות היוגה השונות, וכך גם התוצאות תהיינה מקסימאליות והיתרונות שמפיקים מאותו אימון.

  • אם יש מזון במערכת העיכול שלנו תוך כדי ביצוע תרגילי היוגה, הסיבובים השונים וההתכופפויות, עלולים לגרום לסיבוכים שונים במערכת העיכול, ובמיוחד אצל אנשים הסובלים מהפרעות בעיכוב, כגון: דיווריקולוזיס, (מצב שבו נוצרים שקיקים על דפנות המעי הגס)

 

  • אצל מי שמתאמן ביוגה כדי להוריד במשקל, האכילה לפני האימון, עלולה להיות בעלת אפקט נגדי לא רצוי. האימון על קיבה ריקה, יספק את ההזדמנות לרתום ביעילות את עתודות האנרגיה לגופנו, כגון לשרירים, לכבד ולשומן הגוף. לכן, זה מעודד את הגוף לשרוף בצורה יעילה את אותן קלוריות עודפות.

 

  • כשהקיבה קלה, זה עוזר גם להתאמן יותר בקלות על האסאנה.

הרגלי אכילה בריאים במהלך אימון היוגה

  • הזמן האידיאלי לביצוע תרגילי יוגה, הוא מוקדם בבוקר על קיבה ריקה, ועדיף גם לאחר ריקון המעיים.

 

  • אם אתם רגילים לשתות את התה במיטה, כדאי שתשתו חצי כוס. למרות שטוב יותר להתחיל לאט ולהימנע משתיית תה, או כל משקה אחר, לפני ביצוע תרגילי היוגה.

 

  • כדאי לקחת בחשבון ולבצע תרגילי יוגה בין 3-4 שעות לאחר ארוחה כבדה, בין שעה לשעתיים, לאחר ארוחה קלה, 45 דקות לאחר שתיית תה, מיץ או כל מיץ פירות טרי אחר ו-15 דקות לאחר שתיית מים.

 

  • יש להימנע ממזונות כבדים כגון: מטוגנים, בשרים ודגנים מעובדים, לפני שעור יוגה.

 

כתבות שבריא לדעת
דרכים להוריד לחץ דם

14 דרכים להורדת לחץ דם שרוב האנשים שכחו אותן

סיכונים של אכילה מהירה

5 סיכונים בריאותיים של אכילה מהירה מדי

  • יש להימנע ממזונות מתובלים לפני פגישת היוגה שלכם, מאחר וזה עלול לגרום לצרבת חריפה.
שתפו עם חברים ומשפחה, הם עוד יודו לכם!
שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
טלגרם

תגובות לכתבה

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

להיות בריאים יותר בכל פלטפורמה, הצטרפו אלינו

בריא לדעת מציג מידע כללי בתחומי בריאות ואורח חיים ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי. תכני בריא לדעת אינם בגדר המלצה או עצה או ייעוץ רפואי. השימוש באתר באחריות בלעדית של הגולש/ת.

בריא לדעת בשבילך

כל מה שאתם צריכים לדעת על שנת יתר
בריאות

הנה מה שחשוב לדעת על שנת יתר

3 סיבות די רציניות למה אתם צריכים להפסיק להשתמש בסמארטפון בלילה

9 מאכלים ששורפים שומן. שיש בהם יותר חלבון מביצה !

4 דרכים למניעת אובדן מסת השריר עם התקדמות הגיל

באותו נושא