סימנים מוקדמים לסוכרת שאפילו רופאים לא מכירים

הכתבות החזקות ביותר לפני כולם בקבוצות של בריא לדעת

אנשים רבים חושבים שהם מכירים את הסימנים המוקדמים של סוכרת. רק מעטים הרופאים שיכולים לזהות את סימני האזהרה הלא נפוצים המוקדמים של מחלת הסוכרת.

הגורמים העיקריים שתורמים להתפתחות הסוכרת הם: נטייה גנטית, אורח חיים ותזונה.

סימפטומים לא מוכרים של סוכרת:

הרגשה של גירוי וגירוד לעיתים קרובות

סוכרת מחלישה את זרימת הדם ויש תת תזונה של העור אשר מובילה לעור יבש ומגרד. אם קרמים שונים לא עזרו לכם, אתם בהחלט צריכים לבקר את הרופא שלכם ולבדוק את רמות הסוכר בדם.

העור מקבל מראה רע

תהליך ההזדקנות מוביל להופעת קמטים ולהידרדרות של העור. עם זאת, כתמים כהים על העור, במיוחד על הברך, הקרסול ואזורים בגב, יכולים להיות סימן לסוכרת.

שינויים אלה נגרמים בשל מצב הנקרא nigricans acanthosis (תופעה של פיגמנטציה של העור), אשר קשורה קשר הדוק לעלייה ברמת הסוכר בדם. בעיה זו ניתן לפתור על ידי טיפול ומשחות עור שקבע רופא העור שלכם.

אובדן שמיעה

על פי מחקר שנערך על ידי המכון הלאומי לבריאות בארה"ב, ירידה בשמיעה יכולה להיגרם על ידי טרום סוכרת. מצב זה מאופיין על ידי רמות גבוהות של סוכר בדם ואובדן שמיעה עד 30%.

לדברי החוקרים, סוכרת פוגעת בכלי הדם והעצבים באוזן. אם אתם שמים לב לכמה בעיות בשמיעה שלכם, הקפידו להתייעץ עם הרופא שלכם מיד.

הראייה השתפרה או החמירה

סביר להניח שיש לכם סוכר גבוה בדם אם אתם מסירים את המשקפיים כדי לקרוא משהו. למרות שסוכרת בדרך כלל מקושרת בראייה לקויה, יכול להיות גם שיפור בחלק מהמקרים. הראייה שלכם יכולה להשתפר עקב השינוי בתוך הנוזל של העיניים. לא משנה אם הראיה שלכם השתפרה או לא, עליכם להתייעץ עם הרופא שלכם מיד.

שתפו עם חברים ומשפחה, הם עוד יודו לכם!
שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
טלגרם

תגובות לכתבה

להיות בריאים יותר בכל פלטפורמה, הצטרפו אלינו

בריא לדעת מציג מידע כללי בתחומי בריאות ואורח חיים ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי. תכני בריא לדעת אינם בגדר המלצה או עצה או ייעוץ רפואי. השימוש באתר באחריות בלעדית של הגולש/ת.