תרגילים למוח : איך לשפר את הזיכרון שלנו !

שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
לפני שאתה ממשיכים לקרוא, שמרו את מקומכם איתנו בקבוצות הוואטסאפ
קבוצות הוואטסאפ

המוח נוצר ממיליוני קשרים עצביים, עוזר לנו לפתור בעיות שונות ולעבד מידע. וכדי להתפתח כראוי המוח צריך תמריצים חדשים, ואסור לנו להסתפק במה שיש.
 

חיים ארוכים לא מהנים במידה ואנחנו לא זוכרים כלום. למרבה המזל, לא משנה בני כמה אנחנו,
 

נוכל לשפר את הזיכרון והחדות של המוח אם נתרגל את המוח באופן יומי. על מנת שנוכל להרגיש שיפור בזיכרון יש להיות עקביים בתרגילים היומיים שלנו,
 

ועד סוף החודש נרגיש בשיפור שחל. מדענים הוכיחו כי למוח האנושי יש יכולות מדהימות של התחדשות, וכי ניתן להסתגל במהירות.
 

בתרגול נכון, המוח יכול ליצור קשרים עצביים חדשים ולהגדיל את היכולת הקוגניטיבית, כך שאנחנו נוכל ללמוד ולזכור בקלות. אבל יש לזכור דבר אחד חשוב,
 

הפעילות שנבחר צריכה להיות חדשה לנו. אם נבחר משהו שאנחנו במילא טובים בו, למרות שזה מאתגר מבחינה אינטלקטואלית, זה לא המקור הטוב ביותר לתרגול מחשבתי.
 

נסו לתרגל באופן יומי באותה השעה, רק ככה נפתח במהירות קשרים עצביים חדשים.
 

התרגילים האלה עוזרים בפיתוח היכולת המנטלית אצל אנשים צעירים ואצל אנשים מבוגרים מגינים על חדותו של המוח:
 

1. לימדו שיר בעל פה, שחקו שחמט, תהנו מפתירת תשבץ קשה, לימדו מספרי טלפון, לעשות חישובים ללא שימוש במחשבון, ללמוד מילים של שיר חדש, לזכור רשימת קניות. רק שימו לב יש לבחור משהו חדש.
 

2. השתמשו ביד השניה, במידה ואתם ימניים השתמשו בשמאל ולהיפך. אכלו עם היד הנגדית, הסתרקו או הפעילו את העכבר בצורה זו. הדבר יעודד את התקשורת בין שתי ההמיספרות של המוח, אשר ישפרו את היכולת המנטלית והאיזון הפיזי.

בריא לדעת מציג מידע כללי בתחומי בריאות ואורח חיים ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי. תכני בריא לדעת אינם בגדר המלצה או עצה או ייעוץ רפואי. השימוש באתר באחריות בלעדית של הגולש/ת.
שתפו עם חברים ומשפחה, הם עוד יודו לכם!
שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
טלגרם

תגובות לכתבה

להיות בריאים יותר בכל פלטפורמה, הצטרפו אלינו