איך להרגיע התכווצויות שרירים ותסמונת הרגל חסרת מנוחה

שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
לפני שאתה ממשיכים לקרוא, שמרו את מקומכם איתנו בקבוצות הוואטסאפ
קבוצות הוואטסאפ

רוב האנשים מתעוררים משנת הלילה בזמן זה או אחר בגלל כאבי תופת בעקבות התכווצות ברגל (שריר התאומים). י

ש מגוון רחב של סיבות להתכווצויות שרירים ברגליים. הן יכולות לנבוע ממאמץ יתר במהלך פעילות גופנית מאומצת או ממושכת,

התייבשות, לחץ על העצב, או מיעוט מינרלים כמו אשלגן, סידן, מגנזיום.

אם אתם סובלים מהתכווצויות שרירים ברגליים, יש דברים שאתם יכולים לאמץ כדי למנוע התכווצויות שרירים ברגליים,

כמו התרופות הביתיות כדי למקד את הכאב ולהרפות את השריר כשיש התכווצות.
והנה כמה דרכים להקלה:

1. סבון האביב האירי אולי יהיה קשה להאמין אבל לשינה עם עטיפה של סבון האביב האירי בין הסדינים יכולות להיות תופעות מהממות עבור אנשים הסובלים באופן קבוע מהתכווצויות שרירים ברגליים בלילה.

2.חוֹם הצבת כרית חימום חשמלית או מטלית חמה על השריר המכווץ יכולות לעזור בהגברת זרימת הדם, ובהרפיית השריר. גם מקלחת ארוכה וחמה יכולה לעזור או אם יש לכם זמן פנוי אתם יכולים להירגע באמבט חם עם מלחי מגנזיום – אפסום.

3. מתיחות כאשר הרגל (או יותר נכון שריר התאומים) נתפסת, עמדו מול קיר. שימו את כל המשקל על הרגל התפוסה כופפו את הברך כדי למתוח את השרירים. במידה וזה כואב לכם מכדי שתוכלו לעמוד, אז שבו על הרצפה או על כיסא כשהרגל התפוסה ישרה, נסו למשוך את החלק העליון של כף הרגל לכיוון הראש.

4. עיסוי עצמי בשיא התכווצות שרירים, האפשרות הטובה ביותר היא לתפעל את השריר באופן ידני. כדי לעשות זאת, מצאו את המרכז של ההתכווצות ובשימוש האגודל או כרית היד, הקישו לתוך השריר ולחצו. לחצו למשך עשר שניות, ושחררו, ולאחר מכן לחצו שוב. העיסוי עלול להיות מעט כואב, אבל לא צריך להיות בלתי נסבל. חזרו על העיסוי ודי מהיר תצטרכו להרגיש את השרירים נרגעים ומשתחררים

5. אשלגן הוא מינרל שממלא תפקיד חשוב בשליטה על התכווצות השרירים. ההתכווצויות בשרירי הרגליים הן כרוניות, האפשרות היא שיש לכם חוסר באשלגן. ניתן לתקן זאת על ידי אכילת מזון עשיר באשלגן כמו בננות, רסק עגבניות, מיץ תפוזים, שעועית לבנה, תמרים, צימוקים, פפאיה.

בריא לדעת מציג מידע כללי בתחומי בריאות ואורח חיים ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי. תכני בריא לדעת אינם בגדר המלצה או עצה או ייעוץ רפואי. השימוש באתר באחריות בלעדית של הגולש/ת.
שתפו עם חברים ומשפחה, הם עוד יודו לכם!
שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
טלגרם

תגובות לכתבה

להיות בריאים יותר בכל פלטפורמה, הצטרפו אלינו