בריא לדעת
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אלו 5 הטעויות הכי נוראיות שאתם עושים שפוגעות בעיניים שלכם !

הכתבות החזקות ביותר לפני כולם בקבוצות של בריא לדעת

העיניים שלנו הן חלון לנשמה והחושים היחידים שיש לנו שאיתם אנו רואים מה קורה סביבנו.

אנחנו צריכים לטפל בעיניים בצורה מושלמת, עם הרבה כבוד ואכפתיות. למען האמת, עם זאת, לעתים קרובות אנו מתייחסים לעיניים שלנו עם לא מעט רשלנות. לא רק שאנחנו לא דואגים להם במיוחד, אבל גם אנחנו פוגעים בהם באופן לא מודע. הנה כמה דרכים שבהם אתם עלולים להזיק לעיניים שלכם, ביודעין או שלא ביודעין.

הדרכים שבהם תוכלו לפגוע בעיניים שלכם –

שחייה ללא משקפיים

עבור רובנו, משקפי השחייה הם רק עוד אביזר. עם זאת, אלו ששוחים לעתים קרובות יודעים את ההשפעות שיש לכלור על העיניים שלהם. אדמומיות היא רק סימן חיצוני, ומחקרים מראים כי כלור בבריכות פוגע באפיתל הקרנית, בכל פעם שאתם הולכים לשחות, הקפידו לקחת איתכם את משקפי המגן ולהרכיב אותם. לבישת המשקפיים מלווה בטיפה אי נוחות, אך זה מגן על העיניים.

יותר מדי זמן מסך

האור שהמסכים פולטים ( LED ) גורם לשיבוש בריתמוס שלנו, ופונקציה קוגניטיבית מופחתת ידועה. עם זאת, לצפייה רבה במסך יש השפעות גם על העיניים.
ראשית, מסכים בהירים מייבשים את משטח העין וגורמים לעיניים יבשות, גירוד וחוסר נוחות. עם הזמן, עיניים יבשות יכולות להפוך לבעיה כרונית המביאה את הצורך לפתרונות מלאכותיים.

כשלא מסירים איפור בעיניים

אתן שמות איפור בעיניים לעתים קרובות, משימוש באיילינר לצללית ומסקרה. זה יותר מדי פריטים לשים על העיניים היקרות שלכן!
רוב האיפור המסחרי היום נגוע בעופרת בשביל תוספת של משהו כהה. מיותר לציין שעופרת צריכה להיות רחוקה מן העיניים. יתר על כן, לצלליות יש שוק מזויף ענק, ומוצרים אלה עשויים להכיל כימיקלים קשים מאוד המשפיעים על העיניים. רצוי לא להשתמש במוצרי איפור בעיניים כי אי אפשר לסמוך על זה לחלוטין, במקרים נדירים שבהם אתן אכן משתמשות בזה, תשתמשו בשמן זית בשביל להסיר את האיפור בצורה הכי מהירה שאפשר.

שימוש יתר בעדשות מגע

כתבות שבריא לדעת
סיכונים של אכילה מהירה

5 סיכונים בריאותיים של אכילה מהירה מדי

סימנים של דופמין נמוך

שימו לב: אלו התסמינים הנפוצים ביותר לדופמין נמוך

מספר אנשים בכל רחבי העולם משתמשים בעדשות מגע כדרך להימנע מלהרכיב משקפיים. יש אנשים שהם די רשלנים עם עדשות המגע, לעתים קרובות שוכחים שהם שמים עדשות לפני שטיפת הפנים שלהם או לפני שהם הולכים לישון. טיפול נכון והסרת העדשות הם חשובים מאוד בכדי לשמור על העיניים בריאות. אי עשיית הדברים לעיל יכול לגרום למצב רציני וקשה מאוד שהוא דלקת של קרנית העין וכיבים בעיניים

בואו נשים את זה ככה, אתם לא רוצים כיבים בעיניים! תשטפו ותאחסנו עדשות מגע לפי מידע החבילה שלהם. זכרו תמיד כי עדשות מגע הם מוצר רפואי וצריך להשתמש בו ככזה. אף פעם אל תשאירו אותם ליותר זמן ממה שאמור להיות.

שפשוף העיניים שלכם בתדירות גבוהה

אנשים עם נזלת אלרגית ועיניים יבשות לעתים קרובות משפשפים את העיניים שלהם במרץ בכדי להקל על הגירוד. זה הדבר הכי גרוע שאתם יכולים לעשות, הן עבור העיניים והן עבור המצב המשפיע עליהם. הידיים שלנו מכניסים פתוגנים ועפר לתוך עין שיש בה כבר דלקת, מה שמוביל לסיכון גדול יותר של זיהום. יתר על כן, שפשוף משמש להחרפת הבעיה על ידי קרע נימי העין, ובכך לגרום לכאב מעל הגירוד.

אם העיניים שלכם מגרדות בצורה תכופה, בקרו רופא עיניים כדי לזהות את שורש הבעיה. גם חיידקים וגם דלקת הלחמית גורמים לתסמינים אלה, כמו גם לעיניים יבשות ולאלרגיות. זיהוי הגורם יכול לעזור לכם לטפל באלרגיות בצורה יעילה.

שתפו עם חברים ומשפחה, הם עוד יודו לכם!
שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
טלגרם

תגובות לכתבה

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

להיות בריאים יותר בכל פלטפורמה, הצטרפו אלינו

בריא לדעת מציג מידע כללי בתחומי בריאות ואורח חיים ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי. תכני בריא לדעת אינם בגדר המלצה או עצה או ייעוץ רפואי. השימוש באתר באחריות בלעדית של הגולש/ת.

בריא לדעת בשבילך

בריאות

6 בעיות שינה שכדאי לדון בהן עם הרופא שלכם

מדענים גילו זה הצמח שמרפא ונלחם בדמנציה ומגביר זיכרון עד 75%

היתרונות של המיץ תפוזים

10 יתרונות בריאותיים של שתיית מיץ תפוזים

5 המשקאות הטובים והגרועים לירידה במשקל

באותו נושא