כיצד לאמן את המוח להימנע מדיכאון

שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
לפני שאתה ממשיכים לקרוא, שמרו את מקומכם איתנו בקבוצות הוואטסאפ
קבוצות הוואטסאפ

דיכאון הוא אחת הצורות המפחידות ביותר של מחלות הנפש, הן כאדם החווה את זה, והן כאדם הצופה במישהו אחר שחווה את זה. כאשר אתם סובלים מדיכאון, אתם לא רואים שום תקווה, גם אם אנשים זמינים כדי לעזור לכם.

כדי ללמוד כיצד לאמן את המוח למנוע דיכאון, אתם חייבים לזרוק לפח את הרעיון שאפשר לעזור רק לאלה שיכולים לעזור לעצמם. לפעמים, אנחנו לא יכולים לעזור לעצמנו ואנחנו צריכים יד לעזרה כדי להרים אותנו. לבקש עזרה זה יכול להיות קשה.

תתחילו לאמן את המוח שלכם להימנע מדיכאון

כאשר אתם חושבים על רגשות של עצב, אתם כנראה חושבים על משהו שקרה בעבר ואתם פשוט לא מצליחים לעבור את זה. כדי להתקדם, אנחנו צריכים להעביר את המיקוד שלנו אל העתיד, גם אם העבר מחזיק אותנו. מה שכבר קרה לא ניתן לשינוי.

איך נתגבר על העבר? אנחנו צריכים לעבד את מה שקרה ולעבור לפעול ברגע הנוכחי, שיוביל אותנו לעתיד טוב יותר. לדוגמה, אם אנחנו מתמודדים עם גירושין, יש היבטים שליליים רבים להתמקד בהם, אבל דבר לא ישנה את העובדה שאנחנו מתגרשים. לכן, צריך להביט אל הנקודות החיוביות בכל דבר ומשם להתקדם הלאה.

דמיינו את סרט הדיכאון שלכם בכיכובם של: עצמכם

ספרו את סיפור הדיכאון שלכם. אילו אירועים הובילו אתכם לתפיסה הנוכחית של העצב? אם סיפור החיים שלכם היה רק ​​15 דקות ארוכות, כמה זמן היה אורך פרק הדיכאון האחרון? הייתה את הילדות שלכם, שנות העשרה, הבגרות ואת הרגעים השמחים. ואז קרה דבר רע שהוביל אתכם למצב הזה. עכשיו תכתבו את הסצנה הבאה שבה אתם מתגברים על הקשיים על מנת להתקדם לסוף השמח שלכם!

תמנעו מלנסות להיות הטובים ביותר

חוקרים של החברה הפסיכולוגית הבריטית אומרים כי התחרות והניסיון להיות "הטוב ביותר" עלולים להוביל למחשבות מדכאות כאשר או אם לא הצלחנו להגשים את הציפיות הגבוהות שלנו לעצמנו. מרגישים כאילו אתם פחות ממישהו אחר? תפסיקו לעשות השוואות. אתם פתיתי שלג ייחודיים ויפים ולאף אחד לא היו בדיוק את אותן החוויות שיש לכם.

תאמנו את המוח שלכם לא להדחיק מחשבות ורגשות

מחשבות שליליות זה נורמלי, אבל ישנם אנשים שחושבים שאם הם יימנעו מכל המחשבות השליליות אז הם ימנעו גם מדיכאון. מחקרים מראים כי ההפך עשוי להיות הנכון. כדי להימנע ממחשבות מדכאות, נסו ללמוד להתבונן ברגשות ומחשבות שליליות בהווה, בעודכם אומרים לעצמכם: המחשבה השלילית הזאת היא דעה אחת, אבל היא לא קשורה אליי. "

שתפו

בריא לדעת מציג מידע כללי בתחומי בריאות ואורח חיים ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי. תכני בריא לדעת אינם בגדר המלצה או עצה או ייעוץ רפואי. השימוש באתר באחריות בלעדית של הגולש/ת.
שתפו עם חברים ומשפחה, הם עוד יודו לכם!
שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
טלגרם

תגובות לכתבה

להיות בריאים יותר בכל פלטפורמה, הצטרפו אלינו