אם יש לכם עור ברווז, הגוף מנסה לשדר לכם מסר !

שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
לפני שאתה ממשיכים לקרוא, שמרו את מקומכם איתנו בקבוצות הוואטסאפ
קבוצות הוואטסאפ

עור ברווז זה בליטות קטנות שאתם רואים על העור שלכם כאשר אתם מרגישים קר או צופים בסרט מפחיד. זוהי הדרך של הגוף שלכם לשמור על חום.

כאשר הגוף שלכם חווה טמפרטורות קרות או רגשות קיצוניים, מערכת העצבים הסימפתית מעורבת בגרימת עמידת השיער, אשר ידוע בתור רפלקס פילוארקציה. רפלקס זה אינו רצוני וגורם לגבשושים קטנים על העור, שהם זמניים.

הנה 5 סיבות למדוע אתם יכולים לקבל עור ברווז :

1. כאשר הגוף שלכם מרגיש קור

כאשר הגוף שלכם חשוף לטמפרטורות קרות, יש התכווצות שרירים לא רצונית המעלה את השיער, מה שגורם לגבשושיות קטנות על העור. זהו רפלקס טבעי לבודד את הגוף על ידי לכידה של האוויר סביבכם. בגלל שלבני אדם אין מספיק שיער גוף, רפלקס זה לא ממש עוזר לגוף, בניגוד ליונקים שעירים אחרים.

2, תגובה לרגשות

כאשר אתם חווים כעס או התרגשות, הגוף שלכם מגרה את מערכת העצבים הסימפתית לשחרר אדרנלין. שחרור האדרנלין מכין את הגוף לתגובת הקרב או הטיסה, ומכווץ את השריר מתחת לכל זקיק שיער הגורם לשיער על העור לעמוד. הורמון הלחץ אדרנלין מכין את הגוף שלנו עבור מצבים מלחיצים על ידי הגדלת קצב הלב שלנו וטמפרטורת הגוף.

3. לחץ

עור ברווז יכול להיגרם על ידי מתח. כאשר אתם לחוצים, הגוף מגיב באותו אופן שהוא עושה בסכנה. אתם חווים פחד, אשר משדר לגוף לשחרר אדרנלין. אדרנלין משחק את התפקיד אותו הוא עושה כאשר אתם כועסים, מאושרים או מופתעים.

זה מכין את הגוף ללחימה או לטיסה על ידי הגדלת לחץ הדם. זה גם הסיבה לכך שאתם מקבלים עור ברווז בזמן צפייה שמחדיר פחד לגוף.

4. זיהום או חום

צמרמורות או רעד גורם להתכווצות שרירים מהירה והרפיה. צמרמורת בגופכם עלולה להתרחש ממש לפני שיש לכם חום. במקרה זה, עור ברווז עוזר לשמור על הגוף חם, כשהטמפרטורה של הגוף פוחתת.
עור ברווז עשוי להתרחש או לא להתרחש במקרה של צמרמורת.

5, סמים ותוספי רפואה

עור ברווז נגרם גם על ידי תרופות או ספקים רפואיים שמגבירים את זרימת הדם ואת טמפרטורת הגוף על ידי השפעה על קצב הלב. תרופות משפיעות גם על התפקוד של מערכת העצבים והשרירים, שגורמת לעור ברווז.

נסיגה מסמים כמו הרואין, קוקאין וממט', יכולה להיות סיבה נוספת לעור ברווז.

בריא לדעת מציג מידע כללי בתחומי בריאות ואורח חיים ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי. תכני בריא לדעת אינם בגדר המלצה או עצה או ייעוץ רפואי. השימוש באתר באחריות בלעדית של הגולש/ת.
שתפו עם חברים ומשפחה, הם עוד יודו לכם!
שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
טלגרם

תגובות לכתבה

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

להיות בריאים יותר בכל פלטפורמה, הצטרפו אלינו