הדרכים הטובות ביותר כדי לשרוף שומנים ולהאיץ את המטבוליזם, ללא אימון קרדיו

שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
לפני שאתה ממשיכים לקרוא, שמרו את מקומכם איתנו בקבוצות הוואטסאפ
קבוצות הוואטסאפ

שפרו את המטבוליזם שלכם על ידי הרמת משקולות, הגדלת מסת השריר, מה שעוזר לשרוף את השומנים. הכלילו צורות אימון שונים במשטר האימונים שלכם, זה תורם לחוזק, לסיבולת ולהגדלת השרירים, תוך כדי שריפתם של שומנים. שלבו צורות אימון קרדיו, כדי למקסם את שריפת השומנים ובנייתה של רקמת השרירים. זה קשה יותר מאשר אימוני קרדיו פשוטים.

שריפת שומנים ללא אימוני קרדיו

אני רוצה להתחיל ולומר שאינני נגד אימוני קרדיו, מאחר ויש להם יתרונות רבים. כוונתי היא, שזו אינה הדרך היעילה ביותר כדי לשרוף שומנים.

בעסקים, אפשר להרויח לפי זמן, או שאפשר להפיק צורת הכנסות פאסיבית שוטפת, וזאת ללא לוח זמנים. אותו עיקרון חל על שריפת קלוריות. אימון קרדיו הוא בעצם שווה ערך לתשלום על פי הזמן שמתחילים להתאמן ועד סופו של כל יום.

בניית שריר עם זאת, היא הצורה הפאסיבית הטובה ביותר והזמינה, כדי לשרוף שומנים בגוף. האם ידעתם שכל 0.5 של רקמת שריר שורף בממוצע 50 קלוריות ביום, וזאת ללא קשר לפעילות הגופנית? כן, אפילו אם יושבים כל היום על הספה (אבל, בבקשה, לא !)

התנעת המטבוליזם

לא רק השרירים מהווים את הגורם היחיד כשמדובר במטבוליזם, אך הם הדבר הקל שניתן לשליטה. בניית מסת השריר מניעה את התרמוסטאט המטבולי, כך שאפשר להפוך ולהיות מכונה לשריפת שומנים, אפילו בימים ללא פעילות. נניח שאתם עושים אימון קרדיו אחד מדי יום במשך שעה ושורפים 500 קלוריות. אם בניתם 4.5 ק"ג של שריר, תשרפו עוד כ-500 קלוריות מדי יום, וזאת ללא אימון קרדיו (וכמובן אפילו יותר אם אתם עדיין מתאמנים). קל וחומר, אם לא התאמנתם במשך שעה באימון קרדיו, עדיין תשרפו קצת קלוריות. אם אתם רוצים לשרוף 80 קלוריות אפילו אם דילגתם על אימון הקרדיו, היתרון נטו יהיה שריפתם של 420 קלוריות, שיהיו שווי ערך ל- 4.5 ק"ג של שריר.

אם אתם רוצים לעשות צעד נוסף קדימה, תוכלו להתאמן כדי לזכות בכ-10 ק"ג מסת שריר, בכך שתוסיפו 1000 קלוריות/ביום, למטבוליזם שלכם במקום ! זה אולי נשמע מספרים אסטרונומים, אולם 5 ליברות של שריר, הוא דבר הרבה יותר קומפקטי מאשר 5 ליברות של שומן.
2.5 ק"ג של שריר, זה בערך בגודל של אגרוף , לכן כדי להוסיף רק כ-5 ק"ג של שריר, המתפזר בכל הגוף, לא יהפוך אתכם פתאום ל'גדולים', אם אינכם רוצים.

להרוג 2 ציפורים באבן אחת

נאמר שאתם רוצים לבנות את השרירים, אך אתם גם רוצים להמשיך ולהתאמן באימון קרדיו מסיבות בריאותיות (בריאות הלב והריאות, הקלה ממתח וכו'), אולם, אין לכם זמן הן לאימון קרדיו והן לתרגילי מתיחות לבניית השרירים.

פתרון אפשרי אחד הוא לעשות אימון כוח בסגנון מעגלי, כדי לבנות את השרירים, וזאת תוך שמירה על קצב הלב, ובמקביל, ובכך לכסות את שני הדברים במחצית מהזמן.

אם אינכם מכירים את הרעיון של אימון מעגלי, אז זה בעיקרון, פשוט ביצועם של תרגילי תנגודת מחזוריים, כך שאתם מבצעים סיבוב אחד של תרגילים רבים לפני שאתם חוזרים שוב לתרגיל הראשון – אימון כזה מאפשר לכם להמשיך ולעבור מיד, ובלי לחכות בין הסדרות, עד שאתם מוכנים לבצע את אותו תרגיל שוב.

כמובן שקיימים יתרונות נוספים אך גם חסרונות לשתי הגישות, אך זה כבר נושא למאמר אחר.

בין אם מטרתכם הישירה הינה לבנות את השרירים, או לא, אל תשכחו שחשיבות העבודה על השרירים מסדירה את המטבוליזם שלכם. אם אתם רוצים לטייב את שריפת השומנים שלכם ולרזות, התאמנו באימוני תנגודת, כך שיתאימו יותר לאימוני קרדיו.

כתב ויתור: תוכן המאמר הוא אינפורמטיבי בלבד, ואין לפרשו כייעוץ רפואי. יש להתייעץ לגבי תוכנו עם איש מקצוע מוסמך, או איש מקצוע רפואי מוסמך.

פול וויליאמסון:

הרקע הראשוני שלי נבנה סביב אימון כושר פונקציונאלי ותרגול מתקן, שזה הרקע המשמעותי שלי. במהלך השנים הושפעתי בהדרגה יותר ויותר על ידי מחקר נרחב ובפועל, מהמתודולוגיות במזרח כגון היוגה, המדיטציה והקיג'ונג.

בריא לדעת מציג מידע כללי בתחומי בריאות ואורח חיים ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי. תכני בריא לדעת אינם בגדר המלצה או עצה או ייעוץ רפואי. השימוש באתר באחריות בלעדית של הגולש/ת.
שתפו עם חברים ומשפחה, הם עוד יודו לכם!
שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
טלגרם

תגובות לכתבה

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

להיות בריאים יותר בכל פלטפורמה, הצטרפו אלינו