הזעת לילה : אילו 9 סיבות אפשריות שגורמות לזה. ואילו הדרכים לטיפול !

שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
לפני שאתה ממשיכים לקרוא, שמרו את מקומכם איתנו בקבוצות הוואטסאפ
קבוצות הוואטסאפ

הזעות לילה או הזעה מופרזת במהלך הלילה יכולות לגרום לאי נוחות ויכולות להרוס את השינה שלכם. אם אתם כבר נאבקים עם הבעיה ללא הפוגה באופק, הגיע הזמן לחפש כמה תשובות למציאת הטיפול הנכון. החלק המסובך הוא לדעת מה הגורם להזעה המופרזת. אבל ברגע שאתם יודעים נגד מה אתם, אתם תהיו מוכנים טוב יותר להתמודד עם זה אחת ולתמיד! חשוב יותר, אתם יכולים לחשוף בעיה הזקוקה לטיפול רפואי דחוף או בעיה הקלה לטיפול עם שינויים קלים בסגנון החיים שלכם.

1. גיל המעבר

השינויים ההורמונליים שהגוף עובר במהלך גיל המעבר יכולים להביא לתסמינים רבים, חלקם ידועים לשמצה יותר מאחרים. הזעות לילה זה תסמין נוסף שיכול להפוך את החיים של אישה בשלב הזה בחיים לפחות נעימים. נסו לישון בחדר קריר, לאחר מקלחת קרה לפני השינה, ותלבשו בגדים שהעור יוכל לנשום דרכם.

2. חומצת רפלוקס

ברפלוקס קיבתי-ושטי (GERD) או חומצת רפלוקס, כפי שהיא מכונה לעתים קרובות, חומצת הקיבה גורמת למזון מהבטן לנוע חזרה אל צינור המזון, או לגרום לצרבת או לשיעול. זה נוטה להיות יותר גרוע במהלך הלילה מאחר ואתם שוכבים ואין לכם את כוח הכבידה בצד שלכם בכדי לשמור על האוכל מלחזור. חוקרים מצאו כעת כי GERD יכול גם לגרום להזעות לילה. נטילת תרופות אנטי רפלוקס יכולות לעזור לכם להשתלט על הבעיה של הזעה מוגזמת בלילה.

3. דום נשימה חסימתי בשינה

אם אתם חושבים שנחירות זה רק הרגל רע, אז כדאי לכם לחשוב שוב. יחד עם הזעות לילה, נחירה זה סימן נפוץ אחר של דום נשימה בשינה, מצב שעלול להיות בעייתי כי זה מקפח את החמצן שהגוף צריך. המחסור בחמצן גורם לגוף להילחם על האוויר, גורם לכם להזיע, ומפעיל מלחמה או מצב פאניקה, גורם לכם להזיע עוד יותר. ההערכה היא כי ל12 מיליון אמריקאים יש את הבעיה הזאת בצורה כלשהי והטיפול עשוי לכלול כמה שינויים פשוטים באורח החיים כמו ירידה במשקל, הפסקת עישון, הפחתת צריכת אלכוהול; מכשירים מיוחדים שיעזרו לשנות את הדרך שהלשון שלכם, הרקמות של הפה, וקו הלסת מסתדרים; מכונות ויסות לחץ אוויר; או, במקרים מסוימים, ניתוח.

4. היפרתירואידיזם

פעילות יתר של בלוטת התריס יכולה גם לגרום לאלה שעם יתר פעילות בלוטת התריס להזיע יותר. זה בגלל שחילוף החומרים שלכם גבוה מהרגיל, המעלה את טמפרטורת הגוף שלכם וגורם לכם להזיע. האנדוקרינולוג שלכם ימליץ על תרופה מתאימה, אבל ייתכן שתרצו להימנע מכרוב, כרובית, ברוקולי, לפת, סויה, דוחן משום שהם מפריעים לתפקוד בלוטת התריס.

5. היפוגליקמיה

אם רמת הסוכר בדם יורדת, אתם יכולים לחוות הזעות לילה גם כן. זה די נפוץ שלכל אדם עם היפוגליקמיה יש הזעות לילה בנוסף לקושי בשינה, כאבי ראש, ואפילו סיוטים. אפשר למנוע את התסמינים האלה על ידי וידוי שרמות הסוכר שלכם לא יצנחו לאחר שעות כל יום. הרופא שלכם עשוי להתאים את משטר האינסולין שלכם כדי למנוע הישנות של מאורעות אלה. באופן כללי, מטרה שהיא להשיג את רמת הסוכר בדם שלכם ל-לפחות 140 מ"ג לפני שאתם הולכים לישון, היא מומלצת על ידי מספר מומחים. מכשיר רציף לניטור גלוקוז (CGM) יכול לעזור לכם להתריע אם רמות הגלוקוז יורדות יותר מדי או גבוהות מדי.

6. שחפת

שחפת היא אחת המחלות הקטלניות ביותר בעולם, המשפיעה על יותר מ -9.6 מיליון בני אדם ו 1.5 מיליון איבדו את חייהם בשנת 2014 בלבד. זיהום חיידקי המשפיע על הריאות , זה יכול לגרום להזעות לילה במשך חודשים לפני שהמחלה הופכת לארסית יותר. שימו לב לסימנים אחרים כמו חום, שיעול, או ירידה במשקל המלווים את הזעות הלילה שלכם. זה יכול להיות סימן לכך שחיידק השחפת נמצא במערכת שלכם. הטיפול כולל נטילת 4 תרופות אנטימיקרוביאליות למשך 6 חודשים.

7. לימפומה

הזעות לילה הן אחד התסמינים העיקריים של לימפומה, סרטן של המערכת החיסונית. אם אתם מתעוררים בלילה ומוצאים את הסדינים במיטה ספוגים זיעה או שבגדי הלילה שלכם ספוגים במים, אחד הגורמים האפשריים הוא סרטן זה. על פי כמה תיאוריות, זה קורה כי הגוף שלכם מנסה להילחם בסרטן. אם אתם חווים הזעות אלה יחד עם ירידה במשקל, עייפות, ואובדן תיאבון, ייתכן שכדאי לשים לב. חשוב לזכור, עם זאת, כי זה רק אחד הגורמים האפשריים מהגורמים הרבים להזעות הלילה שלכם. עם זאת, רק כדי להיות בטוחים, בדקו את עצמכם על ידי רופא מומחה.

8. HIV בתהליך לאיידס

השלבים המוקדמים של זיהום חיסוני של אדם (HIV) נכרים בתסמינים דמויי שפעת (עם חום, כאבי ראש או אפילו פריחות). ברגע שהוירוס נמצא, אם נותר ללא טיפול, זה יכול להתקדם לאיידס. בשלב זה, עלולים להרגיש חום, חולשה כללית, וירידה במשקל, בלוטות הלימפה עשויות להתנפח. צמרמורת והזעות חוזרות ונשנות נפוצות גם הן. כמה תיארו את זה בתור הזעה שאף אחד מהם לא חווה אף פעם.

9. תופעות לוואי של תרופות

תרופות מסוימות יכולות לגרום לאירועי הזעות לילה. לדוגמא, תרופות נוגדות דיכאון, תרופות נוגדות יתר לחץ דם ותרופות מורידות חום מזהירות מפני הזעה מופרזת כתופעות לוואי. במחקר אחד תרופת נוגדי דיכאון בשם פרוקסטין גרמה לזיעה בשעות הלילה, החוקרים הציעו להחליף את התרופה פרוקסטין או להפחית את המינון. פעולה מתקנת היא לעתים קרובות ספציפית לחולה. שימוש לרעה באלכוהול עלולים לגרום להזעות דומות בלילה ותצטרכו טיפול בהתמכרות וכמו כן, טיפול רפואי.

בריא לדעת מציג מידע כללי בתחומי בריאות ואורח חיים ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי. תכני בריא לדעת אינם בגדר המלצה או עצה או ייעוץ רפואי. השימוש באתר באחריות בלעדית של הגולש/ת.
שתפו עם חברים ומשפחה, הם עוד יודו לכם!
שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
טלגרם

תגובות לכתבה

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

להיות בריאים יותר בכל פלטפורמה, הצטרפו אלינו