בריא לדעת
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הסימנים הבאים יגלו לכם אם יש בגוף שלכם רמות חומציות גבוהה וכיצד לתקן זאת !

הכתבות החזקות ביותר לפני כולם בקבוצות של בריא לדעת

אם הגוף שלכם חומצי, סביר להניח שיש לכם רמות גבוהות של חומצה בנוזלי הגוף. מצד אחד הגוף הוא בסיסי, ומצד שני, היכולת שלו להכיל נוזלים  כמו דם, רוק, שתן, וזאת בכדי לנטרל את החומצות. נוזלים אלו חיוניים כדי לאפשר לגוף לתפקד כראוי,
ולשפר את העיכול, העברת ההזנה וקיום חמצן בכל הגוף. הרמות של החומצות צריכות להישמר בטווח מסוים כדי למנוע פגיעה בגוף.
רמות יוני המימן בנוזלי הגוף נמדדות על ידי משהו המכונה pH, הידוע גם בשם 'מימן פוטנציאלי. 'סולם pH משתנה מ -0 עד 14. אם בנוזלי הגוף רמות ה- pH גבוהות זה אומר שיש יותר חמצן והם יותר בסיסיים. ההפך הגמור הוא במידה ורמות נוזלי הגוף נמוכות ב pH, זה אומר שיש פחות חמצן ויותר חומצות. במקרה שאתם רוצים לשמור על רמות מאוזנות, pH, 7. 0 נחשב רמה הניטראלית.
רמת החומציות האופטימלית של נוזלי הגוף:
הרוק pH = 7. 0-7. 5
דם pH = 7. 35-7. 45
שתן pH = 4. 6-8. 0
כאשר הרמות נמוכות יותר, זה אומר שהגוף חומצי. אנשים רבים אינם טורחים לבדוק את רמות ה- pH שלהם כי הם לא מודעים מספיק לרמת ההחומציות.
הנה רשימה של סימפטומים המעידים שהגוף חומצי ודרכים דכי לווסת ולאזן את רמות הבסיס כמו למשל:
עליה במשקל
בכל פעם שהגוף אינו בסיסי, המוצר הפסול נלכד בתוך המערכת, מה שמוביל ליצירת פסולת עודפת. יתר על כן, הדבר מייצר חומציות בגוף, והמערכת אחראית לסילוק החומציות (כליות, מעי גס, עור, מערכת הלימפה) והיות והם עובדים יתר על המידה, הם ולא יכולים לסלק את החומצה המיוצרת על ידי המערכת.
עצמות חלשות
למרות המאמץ של הגוף להישאר בסיסי, אם יש יותר מדי חומציות, מינרלים חשובים מבוזבזים מן האיברים והרקמות כדי לשמור על המערכת פעילה . בסופו של דבר, דבר זה מוביל למבנה עצמות שביר. אחד מאותם מינרלים שבורחים מהעצמות הוא הסידן. והתוצאה הסופית היא אוסטאופניה או אוסטאופורוזיס, ובמידה ואתם סובלים מאחד מן השניים סביר להניח שהגוף הוא חומצי.
בעיות שיניים
היות והשיניים הן למעשה בנויות מעצם, קורה להן את אותו הדבר מה שקורה לשאר העצמות שבגוף. כאשר הגוף הוא חומצי, הסידן בורח מהשיניים, והשיניים סובלות מחוסר בסידן.
בשנת 2015, בכתב העת International Journal of Chemical Engineering Applications פורסם מחקר שהראה כי רמות – pH נמוכות בפה עלולות להוביל לאיבוד מינרלי השן והאמייל. כתוצאה מכך השיניים נתונות לפגיעה מחיידקים בפה ממאכלים ומשקאות מתוקים. זה למעשה מה שעושה את השיניים רגישות למאכלים ומשאקאות חמים או קרים. סימפטום נוסף שעשוי לקרות הוא דימום בחניכיים.
עייפות
חומציות גוף הופכת את הגוף לפגיע בהרבה יותר לוירוסים, פטריות וחיידקים. הדבר הגרוע ביותר הוא שמיקרואורגניזמים האלה מתפתחים בתנאים חומציים. בדרך כלל הם גדלים בתוך החניכיים, מערכת העיכול, ועל רקמות ואיברים אחרים. דבר זה מחליש את חסינות הגוף ומחליש את הגוף. בשל תשישות, הגוף מפצה על אנרגיה שאבדה ואיבוד חומרים מזינים חשובים. בקנה מידה גדול יותר, הדבר פוגע באנזימים ובהורמונים וגורם לאי סדר בגוף, כגון עייפות.
בעיות עור
חומציות במערכת מתבטאת בהצטברות רעלים שפוגעת מאוד בעור. בנוסף, הדבר פוגע בזרימת הדם והעור לא יכול להיפטר מהרעלים באמצעות הזעה, כרגיל. מחלות הנגרמות ממצב זה הן פריחות, אקנה, אקזמה, ואלרגיות.
הצטברות ריר
הצטברות ריר בתוך הגוף שימושית לסילוק רעלים דרך האף. כאשר הגוף חומצי, הריר לא יכול לצאת דרך מעברי האף ונשאר בתוך הגוף. במידה והדבר קורה נדרשת התערבות רפואית; אחרת, הריאות מוצפות בריר ותהליך הנשימה מופרע. דבר זה יכול לגרום לשיעול, בעיות בסינוסים, צפצופים, כאבים בחזה, ובעיות נשימה.
כאבי שרירים
רמות גבוהות של חומציות בגוף מתבטאות בשרירים תפוסים, כלומר שהחמצן אינו ניתן להעברה דרך כלי הדם כראוי. לכן, השרירים הם חסרי חמצן ולכן וזה מוביל לכאב. כמו כן עייפות היא סימן לחומציות גבוהה בגוף.
נדודי שינה
בכל פעם שאתם עייפים תשושים ועם ונדודי שינה, הדבר מצביע על רמות pH נמוכות. בשל מחסור בסידן בגוף, הגוף מותש כל הזמן, מה שמוביל לעייפות משמעותית.
התמודדות עם הבעיה
ישנם כמה דברים שניתן לעשות כדי למנוע את החומציות בגוף.
לחות: שתיה מרובה של נוזלים בריאים כדי למנוע חומציות. השתיה מעודדת את מערכת העיכול ומונעת מחלות.
מי לימון חמימים: הלימון עלול להיות חומצי בטעם, אבל פועל כבסיס על הגוף. מי הלימון יכולים להיות התרופה הטובה ביותר להסדרת רמות pH בגוף.

ירקות עליים ירוקים: אם תרבו לאכול מלפפונים, כרוב, תרד, ברוקולי, עלי רוקט, פלפל ירוק, כרוב,

מנגולד, קישואים, חסה, ארטישוק, אספרגוס ירוק וסלרי, תוכלו לתקן את כל בעיות החומציות באופן מיידי.

על ידי  סחיטת הירקות תקבלו בריאות מקסימלית.

להפסיק לאכול מאכלים חומציים: להמנע ולוודא תמיד  מאלכוהול, קפאין, משקאות קלים, מזון מעובד, בשרים מעובדים, סוכרים מלאכותיים מעובדים מכיוון שהם מגדילים את החומציות בגוף.

סידן ומגנזיום: כדי לשמור על עצמות חזקות ועל שרירים פעילים, יש להגדיל את צריכת הסידן והמגנזיום. שני המינרלים האלו הולכים לשמור על השיניים, לב,

ומערכת עצבים. חוץ מזה, שני המינרלים יאפשרו לגוף להישאר בסיסי.

מקורות הסידן הטובים ביותר הם ירקות עליים ירוקים כהים, פירות ים (סלמון ומקרל), פירות יבשים, דגני תבואה. תוספי סידן ומגנזיום יכולים להיות גם מועילים,

ויכולים להנתן במרשם רופא.

הימנעו מאכילת מאכלים מהונדסים גנטית: מאכלים מהונדסים גנטית מכילים רמות גבוהות של רעלים וכימיקלים אשר הופכים את הגוף עוד יותר חומצי.

כתבות שבריא לדעת
סיכונים של אכילה מהירה

5 סיכונים בריאותיים של אכילה מהירה מדי

סימנים של דופמין נמוך

שימו לב: אלו התסמינים הנפוצים ביותר לדופמין נמוך

שתפו

שתפו עם חברים ומשפחה, הם עוד יודו לכם!
שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
טלגרם

תגובות לכתבה

להיות בריאים יותר בכל פלטפורמה, הצטרפו אלינו

בריא לדעת מציג מידע כללי בתחומי בריאות ואורח חיים ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי. תכני בריא לדעת אינם בגדר המלצה או עצה או ייעוץ רפואי. השימוש באתר באחריות בלעדית של הגולש/ת.

בריא לדעת בשבילך

תפוח מרחיק את הרופא
תזונה

האם תפוח ביום באמת מרחיק את הרופא? הנה מה שלא ידעתם על הפרי

מורידים מים עם אסלה פתוחה? אלה ההשלכות הבריאותיות

סיבות שכיחות לעצירות שרוב האנשים אינם מודעים אליהן, וכיצד למנוע אותן!

7 דברים שיכולים לגרום לעיניים להיות מגורות ושרוטות

באותו נושא