חמישה מרכיבים נפוצים במזון אשר מרעילים את המוח שלנו

שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
לפני שאתה ממשיכים לקרוא, שמרו את מקומכם איתנו בקבוצות הוואטסאפ
קבוצות הוואטסאפ

כיום, אנו חשופים כל הזמן לרעלים רבים אשר ידועים כבעלי השפעה מזיקה על הבריאות שלנו. למרבה המזל, אתם יכולים להימנע ממרכיבים רעילים אלה ולהגן על הבריאות שלכם.

יש לנו רשימה של חמישה מרכיבים רעילים המזיקים למוח שלנו, ואתם צריכים להימנע מהם בכל מחיר!

גלוטן
חלבון זה נמצא בכוסמין, שיפון, שעורה, חיטה, וקמוט. הוא דביק ויכול להיקשר לדופן המעי הדק, וכתוצאה מכך עלולות להתפתח הפרעות במערכת העיכול ומערכת החיסון הכוללות את מחלת צליאק.

הרבה מדענים הוכיחו כי הרגישות לגלוטן קשורה קשר הדוק אל המוח, חוט שדרה, והפרעות עצבים היקפיות. יתר על כן, גלוטן נקשר עם דמנציה, פגיעה קוגניטיבית, הפרעות פסיכיאטריות, וכו '

ממתיקים מלאכותיים

סכרין, סוכרלוז, וספרטיים הם בין הסוגים הנפוצים ביותר של הממתיקים המלאכותיים הידועים בתור בעלי אפס קלוריות. אבל, האמת היא שכל ממתיקים האלה רעילים ומזיקים למוח.

צריכת אספרטיים יכולה לגרום לסימפטומים שונים כגון דיכאון, התקפי חרדה, דיבור עילג, ומיגרנות. ניתן למצוא אותו במים בטעמים, יוגורט, דגנים, משקאות מוגזים, ומוצרים "ללא סוכר" רבים אחרים.

סוכר מזוקק

סוכר מזוקק מדכא BDNF, שזה הורמון גדילה אשר חיוני לתפקוד של המוח. מחקרים רבים הוכיחו כי רמות BDNF נמוכות אצל אנשים הסובלים מדיכאון וסכיזופרניה בצירוף עם צריכת סוכר יכולות להחמיר את מצבם באופן משמעותי.

יתר על כן, סוכר מזוקק יכול לשבש את המערכת החיסונית והעיכול, ולהגדיל את הסיכויים לדלקות. ודלקת כרונית עלולה להגביר את הסיכון לדיכאון וסכיזופרניה. אנשים הסובלים מדיכאון וכאלה שרוצים לשפר את מצב הרוח שלהם – מומלץ להימנע סוכר מזוקק.

מונוסודיום גלוטמט (MSG)

מונוסודיום גלוטמט הוא מלח נתרן, אשר מוסיפים למזונות כדי להעשיר טעמם. למעשה, המרכיב הרעיל הזה קשור באופן ישיר לנזק מוחי ומחלות נוירולוגיות אחרות הכוללות דמנציה, אלצהיימר, פרקינסון, טרשת נפוצה, זאבת, ועוד

ניתן למצוא אותו ברוטב ברביקיו, קוביות למרק, מרקים משומרים, רוטב לסלט, ומזונות מעובדים אחרים.

פלוּאוֹרִיד

פלואוריד, אשר נכלל במי השתייה הציבורית יכול להזיק מאוד לא רק למוח שלנו אלא לבריאות הכללית שלנו.
על פי מחקר שנעשה, נמצא כי קיים קשר בין פלואוריד וIQ נמוך.

על פי מחקרים אחרים, פלואוריד יכול להיות קשור לנזק במוח עוברי, פגיעה בזיכרון, ותפקוד נוירו-התנהגותי שונה.

בריא לדעת מציג מידע כללי בתחומי בריאות ואורח חיים ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי. תכני בריא לדעת אינם בגדר המלצה או עצה או ייעוץ רפואי. השימוש באתר באחריות בלעדית של הגולש/ת.
שתפו עם חברים ומשפחה, הם עוד יודו לכם!
שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
טלגרם

תגובות לכתבה

להיות בריאים יותר בכל פלטפורמה, הצטרפו אלינו