היתרונות הבריאותיים של השחיה

יתרונות השחייה: 8 סיבות מדוע מומלץ לשחות

שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
לפני שאתה ממשיכים לקרוא, שמרו את מקומכם איתנו בקבוצות הוואטסאפ
קבוצות הוואטסאפ

השחייה היא דרך מהנה ומצויינת כדי להישאר בכושר ולהיות פעילים, תוך הפעלת השפעה הרבה יותר נמוכה על המפרקים, לעומת אימונים אירוביים אחרים.

השחייה עוזרת להשיל את השומן בגוף ולשמור על משקל בריא. כמו כן, השחייה היא אימון שרירים טוב, מאחר והמים מספקים התנגדות עקבית בעת הפעלת הכוח בזמן השחייה, של הידיים, הרגליים, הבטן והגב, מה שמאפשר לגוף לבנות חוזק וסיבולת.

שחייה על בסיס קבוע, מעניקה לכל אחד, ובמיוחד לאנשים מבוגרים, מגוון נרחב של יתרונות בריאותיים. להלן שמונה יתרונות, שאפשר להפיק מהשחייה:

אימון גופני מלא

בזמן השחייה, הגוף משתמש בכל השרירים. בין אם שוחים למטרות הנאה, או כפעילות גופנית, כל הגוף משתתף באותה פעילות. במהלך פעילות שחייה כששוחים שחיית גב, מפעילים את הזרועות בצורת של קשת רחבה, או כששוחים שחיית חזה, מפעילים בעיקר את שרירי הזרוע, בעוד שתנועות המספריים שעושים עם הרגליים, מאלצות את הגוף להשתמש בשרירי הרגליים.

השחייה מועילה גם להתמתחות הגוף, כשכל הזמן מושיטים את הזרועות קדימה בעת השחייה.

הגברת טונוס השרירים וחיזוקם

השחיה היא דרך מצויינת להגדיל את החוזק והטונוס של השרירים, ובמיוחד לעומת תרגילים אירוביים אחרים. כל מכת בעיטה בזמן השחייה ומתיחת הזרועות הם תרגילי התנגדות, וכידוע, תרגילי התנגדות הם הדרך הטובה ביותר כדי לבנות את השרירים, את הטונוס וחיזוקם.

השחייה הוכיחה עצמה גם כמשפרת את חוזק העצמות, ובמיוחד אצל נשים לאחר גיל המעבר.

שמירה על משקל בריא

השחייה היא אחת מהדרכים הטובות ביותר כדי לשמור על המשקל תחת שליטה. שחייה ממוצעת, יכולה לשרוף מעל ל-200 קלוריות ב-30 דקות. אין ספק שהמספר המדוייק של הקלוריות ששורפים, תלוי בגורמים רבים – כולל ההיקף, עוצמת התרגול והזמן שמבצעים אותו.

ככלל, כל 10 דקות של שחייה: בשחיית חזה שורפים 60 קלוריות, בשחיית גב שורפים 80 קלוריות, בסגנון שחייה חופשי שורפים עד ל-100 קלוריות ושחיית פרפר שורפת 150 קלוריות.

צמצום הסיכון למחלות לב

השחייה עוזרת ללב לפעום בצורה יעילה יותר, מה שמבטיח זרימת דם טובה יותר בכל הגוף. ניתוח שנערך על ידי 'תולדות הרפואה הפנימית', הראה שתרגול אירובי על בסיס קבוע, כגון שחייה, יכול להפחית את לחץ הדם ולשפר את בריאות הלב. כמו כן, 'ארגון הלב האמריקאי' מדווח על כך ש-30 דקות בלבד של אימון גופני ביום, כגון שחייה, יכול לצמצם מחלת לב כלילית אצל נשים בין 30-40 אחוזים.

הפחתת סימפטומים של האסטמה

חלק מהמחקרים הראו שהשחייה יכולה להקל בפועל על הסימפטומים של מחלת האסטמה. על פי מחקר שפורסם בכתב העת המדעי 'רספירולוגיה', קבוצה של ילדים שהשלימה תוכנית שחייה של שישה שבועות, הציגה שיפור מבחינת חומרת הסימפטומים, החרחור, בנשימה דרך הפה ובכמות האישפוזים.

לא רק שהחייה יכולה להגביר את נפח הריאות באופן כללי, אלא היא גם מלמדת טכניקות נשימה מתאימות.

שליטה על הסוכר בדם

השחייה מחזקת את השרירים העיקריים בגוף, החשובים לשליטה על הסוכרת. כשמתאמנים, תאי השרירים יכולים לספוג בצורה יותר יעילה את הסוכר בדם, וזה יכול להוריד את רמות הסוכר בדם.

היתרונות בשליטה על הגלוקוזה כתוצאה מהפעילות הגופנית, יכולות להימשך במשך שעות, אך אינן קבועות. זוהי הסיבה שביצועה של פעילות גופנית על בסיס קבוע חשובה יותר לאנשים הסובלים מסוכרת, מאשר אימונים מאומצים יותר, אך בתדירות נמוכה יותר.

מפחיתה את המתחים

השחייה היא גם התרגול הטוב ביותר להפגת המתחים. המגע שנוצר עם המים, מועיל מאד, ומסייע בשחרור הגוף והנפש. המקצב הקבוע של תנועת השחייה, הטבילה במים והריכוז בטכניקה, נותנים את התחושה כמו תרגיל מדיטציה שמבצעים במים.

מחקרים שנערכו, הראו שהשחייה יכולה להיות בעלת השפעה הפיכה על נזק שנגרם למוח כתוצאה ממתח. וזאת באמצעות תהליך שנקרא היפוקאמפאל נוירוגנזיס.

תוחלת חיים ארוכה יותר

אם שבע הסיבות דלעיל, לא הספיקו כדי לשכנע אתכם להתחיל ולשחות, אולי הסיבה הזאת כן: השחייה יכולה להאריך את החיים, כן, נכון !

מחקר חדש שנערך, מצביע על כך שהשחייה יכולה להציע יתרונות מבחינת הארכת החיים. במחקר, חוקרים מאוניברסיטת דרום קרוליינה, עקבו אחר 40,547 גברים, בין הגילאים 20-90, במשך 32 שנים.

הנתונים הראו שאלו שנהגו לעסוק בשחייה, הצליחו להפחית בחמישים אחוז את שעורי התמותה מאשר אצל אנשים שרצו, הלכו או גברים שלא התאמנו כלל. חוקרי המחקר הגיעו למסקנה שאת אותם יתרונות אפשר לקבל גם אצל נשים ששוחות, כמו אצל הגברים.

עצות כלליות על השחייה

כעת, לאחר שמצאתם סיבה טוב לשחות, לפני שתתחילו, להלן כמה דברים שאתם צריכים לדעת:

  • וודאו שאתם יודעים איך לשחות. אם אינכם יודעים, קחו כמה שיעורים כדי ללמוד את הדברים הבסיסיים והתרגלו אליהם.
  • תצטרכו ללבוש חליפת שחייה ומשקפיים, כדי שהעיניים לא תיפגענה מהכימיקלים בבריכה. אם יש לכם שיער ארוך, חבשו כובע המיוחד לשחייה.
  • לא לאכול הרבה או לצרוך משקאות אלכוהוליים לפני השחייה.
  • התחממו ומתחו את השרירים שלכם והמפרקים, לפני שאתם נכנסים למים.
  • עשו היכרות עם סגנונות השחייה הבסיסיות: בסגנון חופשי, שחיית חזה, שחיית גב ושחיית פרפר.
  • אל תגזימו כשאתם רק מתחילים לשחות. כשאתם חשים עייפים, אל תכריחו את עצמכם, אלא עצרו ונוחו.
בריא לדעת מציג מידע כללי בתחומי בריאות ואורח חיים ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי. תכני בריא לדעת אינם בגדר המלצה או עצה או ייעוץ רפואי. השימוש באתר באחריות בלעדית של הגולש/ת.
שתפו עם חברים ומשפחה, הם עוד יודו לכם!
שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
טלגרם

תגובות לכתבה

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

להיות בריאים יותר בכל פלטפורמה, הצטרפו אלינו