8 סיבות לכך שנשים צריכות לישון יותר מאשר גברים

הכתבות החזקות ביותר לפני כולם בקבוצות של בריא לדעת

על פי מחקרים, נשים צריכות כ -20 דקות יותר של שינה מאשר האדם הממוצע. כל זה בעקבות ריבוי משימות ובעקבות כך שנשים משקיעות יותר אנרגיה נפשית ובסופו של דבר המוח שלהן יותר פעיל ביום.

בגלל זה נשים צריכות את הזמן הנוסף כדי לתת למוח להתאושש. בנוסף, נשים גם נוטות לשינה ירודה, בעקבות נדודי שינה, והפרעות שינה אחרות.

אז למה נשים צריכות לישון יותר מאשר גברים?

1. אנרגיה נפשית

מומחי מקרן השינה הלאומית אומרים כי האנרגיה הנפשית הנוספת המופעלת על ידי נשים מחייבת שינה נוספת זו. לדבריהם, נשים עושות שימוש בכמות גדולה יותר של המוח שלהן וגם מבצעות מולטיטסקינג. זה צורך יותר אנרגיה נפשית. כתוצאה מכך, כאשר מדובר על התחדשות המוח במהלך השינה, יש לנשים צורך ביותר זמן התאוששות.

2. שינה ירודה

סיבה נוספת שנשים צריכות לישון קצת יותר היא כי לעתים קרובות, הן לא זוכות לאיכות שינה גבוהה. שלבי חיים מסוימים ושינויים פיזיולוגיים גורמים לנשים להיות רגישות יותר לשינה נינוחה פחות. למעשה, נשים הן נוטות לנדודי שינה בבגרות. בסקר שנערך על ידי הקרן הלאומית לשינה, 63% מהנשים אמרו כי הם חוו צורה כלשהי של נדודי שינה מדי שבוע.

3. גיל המעבר

נשים חוו שינה מאוד ירודה במהלך גיל המעבר, הפרימנופאוזה, ולאחר גיל המעבר. איכות השינה הירודה עשויה להיות קשורה לתסמינים אחרים הקשורים לגיל המעבר כמו גלי חום.

4. הריון

שינויים הורמונאליים, כמו גם שינויים פיזיים ורגשיים במהלך ההריון יכולים לגרום לשינה ירודה מאוד. מלבד אי הנוחות, הצורך להשתין לעתים קרובות יותר והתכווצויות ברגליים יכולים להפוך את שנת הלילה הטובה לחלום רחוק.

5. מחזור הווסת

התכווצויות בבטן, אי נוחות, שינויי מצב רוח, תשוקה למזון ועוד סימפטומים שמקשים על שינה טובה. נשים עם תסמונת קדם-וסתית מדווחות על שינה לא סדירה, התעוררויות תכופות, איכות שינה ירודה ונדודי שינה.

6. תסמונת הרגל חסרת מנוחה

תסמונת הרגליים חסרות המנוחה גורמת לדחף בלתי נשלט להזיז את הרגליים, כאשר הסימפטומים מחריפים בערב ובלילה. כתוצאה מכך, השינה של מישהו עם הבעיה ירודה מאוד. על פי המחקר, נשים נוטות יותר לפתח תסמונת רגל חסרת מנוחה. נאמר כי יש קשר בין ההורמונים הנשיים לבין הפרעת התנועה הנוירולוגית הזאת.

7. (תסמונת השחלות הפוליציסטיות) PCOS

נשים עם PCOS רגישות יותר לדום נשימה בשינה חסימתית, מצב שבו דרכי הנשימה העליונות נחסמות, מה שגורם לדום נשימה.

8. גורמים משניים לנדודי שינה

הפרעות או מחלות מסוימות מעלות את הסיכוי לפתח נדודי שינה. למרבה הצער, מספר לא מבוטל של מחלות אלה שכיחות יותר אצל נשים – כמו חרדה, דיכאון או פיברומיאלגיה.

שתפו עם חברים ומשפחה, הם עוד יודו לכם!
שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
טלגרם

תגובות לכתבה

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

להיות בריאים יותר בכל פלטפורמה, הצטרפו אלינו

בריא לדעת מציג מידע כללי בתחומי בריאות ואורח חיים ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי. תכני בריא לדעת אינם בגדר המלצה או עצה או ייעוץ רפואי. השימוש באתר באחריות בלעדית של הגולש/ת.