מה גורם לאצירת נוזלים בגוף, ואיך להימנע מזה

שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
לפני שאתה ממשיכים לקרוא, שמרו את מקומכם איתנו בקבוצות הוואטסאפ
קבוצות הוואטסאפ

נפיחות בידיים, בכפות הרגליים וברגליים הם תוצאה של אצירת מים, מצב שידוע יותר בשם בצקת. בצקת מתבטאת על ידי הצטברות של נוזלים ברקמות, מערכת הדם, ובחללים השונים בגוף.

הסיבות הנפוצות ביותר לאצירת מים כוללות תסמונת קדם-וסתית, חוסר פעילות גופנית, אורח חיים בלתי פעיל, הריון ושימוש בתרופות מסוימות.

הנפיחות מתרחשת לעיתים קרובות במהלך טיסה ארוכה . בצקת היא לרוב לא עניין רציני, אבל לפעמים, זה יכול להצביע על מחלת כליות או אי ספיקת לב. בשל כך, אתם תמיד צריכים למצוא דרך לטפל בבצקת.

אלו הן הסיבות העיקריות לאצירת מים ואלו דרכי הטיפול:

צריכה מופרזת של מזון מעובד

מזון מעובד מכיל הרבה סוכר ונתרן, שהם אחד הגורמים העיקריים של בצקת. הוא גם עשיר בתוספי מזון מלאכותיים בעלי אופי רעיל, ובשל כך גורמים לעומס על הכליות והכבד. מזונות עשירים בסוכר מובילים לעלייה בייצור האינסולין ולסוכר בדם.

צריכת נתרן מוגזמת

במקרה שאתם צורכים מזונות עשירים בנתרן ואינם שותים מספיק מים, הגוף יתחיל להשתמש ברזרבות של נוזלים, מה שיוביל לבצקת. בעזרת המים, התאים האנושיים יכולים להתרחב עד 20 פעמים כפול מהגודל הרגיל.
נתרן נמצא גם בבשר מעובד, שימורי ירקות, תבלינים, ועוד ואתם צריכים להימנע משימוש במלח שולחן ולהתחיל להשתמש במלח ים שהוא יותר בריא.

התייבשות

התייבשות מתרחשת כאשר אדם אינו שותה כמות מספקת של מים. במקרה זה, הגוף שומר מים כדי לשרוד, וזה גורם לנפיחות בגוף. זכרו להימנע מקפה ומשקאות מתוקים, ולשתות יותר מים.

מחסור בוויטמין B6

חוסר ויטמין B6 בגוף גורם לעתים קרובות לאצירת מים ונוזלים.
Journal of Caring Sciences פרסם מחקר שעסק בנשים שחוו אצירת מים עקב תסמונת קדם-וסתית [אוסף תסמינים גופניים, ופסיכולוגים הקשורים לווסת הנשית]. וצריכת ויטמין B6 באופן יומיומי שיפר את מצבן.
מכיוון שהוויטמין מסיס במים, עדיף לצרוך אותו בצורה של מזון שלם. מזונות שעשירים בויטמין זה כוללים טונה, גרעיני חמניות, אגוזי פיסטוק,  פירות יבשים, עוף, בשר רזה, הודו, ובננות.

מחסור במגנזיום

בצקת נגרמת לעתים קרובות על ידי חוסר מגנזיום בגוף, שהוא מינרל חיוני עבור פונקציות גופניות רבות. חוקרים גילו כי המינון היומי של 200 מיליגרם יכול להפחית את אצירת המים אצל נשים עם סימפטומים קדם-מחזוריים.

לכן, הקפידו לצרוך מזונות עשירים יותר במגנזיום, כמו אגוזים, דגנים מלאים, פירות יבשים, אפונה, תרד, ירקות ירוקים כהים, שוקולד מריר [עם כמה שפחות סוכר! ] ואבוקדו.

מחסור באשלגן

אשלגן חיוני לתפקוד תקין של תאים, רקמות ואיברים בגוף, והוא מסדיר את מאזן המים. אם אתם צורכים כמויות גדולות של מלח ולא מספיק מזון שעשיר אשלגן, תוכלו לסבול מבצקת.

אשלגן מפחית אצירת נוזלים כפי שהוא מפחית את רמות הנתרן. אבטיחים ומלונים עשירים במיוחד באשלגן.

בריא לדעת מציג מידע כללי בתחומי בריאות ואורח חיים ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי. תכני בריא לדעת אינם בגדר המלצה או עצה או ייעוץ רפואי. השימוש באתר באחריות בלעדית של הגולש/ת.
שתפו עם חברים ומשפחה, הם עוד יודו לכם!
שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
טלגרם

תגובות לכתבה

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

להיות בריאים יותר בכל פלטפורמה, הצטרפו אלינו