לשינה יש השפעות על המשקל שלכם. כך תוכלו לישון טוב ולשמור על משקל בריא

שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
לפני שאתה ממשיכים לקרוא, שמרו את מקומכם איתנו בקבוצות הוואטסאפ
קבוצות הוואטסאפ

קיים קשר חזק בין שינה ומשקל. הקישור, לעומת זאת, אינו פשוט. Mind the Gap המדע דיווח על מחקר שמצא כמה טוב ובמשך כמה זמן אדם ישן, כמו גם וריאציות bed- שלו או שלה-פעמים בעקבות, כולם קשורים לשינויים אחוזי שומן בגוף. בשנתי ה listicle להלן, אנו חולקים 8 הסעד הטוב ביותר להשגת שינה טובה יותר ושמירה על משקל בריא.

1. לכו לישון עד 23:00.

ככל שתשנו מוקדם יותר כך גם תרוויחו יותר שעות שינה וגם יהיה ופחות סיכון לאכילת חטיפים בשעת לילה מאוחרת. על פי מחקר שנערך באוניברסיטת פנסילבניה, נמצא כי אכילת חטיפים בשעת לילה מאוחרת לעיתים קרובות, מעלה בממוצע 500 קלוריות נוספות.

2. תשתו תה קמומיל שותה

תה קמומיל עוזר לנדודי שינה ולשינה טובה יותר בלילה ואף תפקוד טוב יותר בשעות היום. זה גם מקל על התכווצויות שרירים וכאבי מחזור.

3. שינה בחושך.

שינה בחושך מוחלט מסייעת בייצור מלטונין, המרדים הטבעי של הגוף. בעוד שאולי שמעתם שהמלטונין מכונה "הורמון השינה", הוא צריך גם להיקרא "הורמון ההרזיה." המלטונין עוזר לייצר שומן חום אשר שורף קלוריות ומסייע לירידה במשקל.

4. שינה בקור.

על פי מחקר שפורסם בכתב עת רפואי, נמצא כי אנשים שישנו בחדרים עם טמפרטורה נמוכה, שרפו 7 אחוזים יותר קלוריות מאשר אלו שישנו בחדרים חמים. זה מסתכם בכ -100 קלוריות לכל מחזור של 24 שעות ביממה.

5. להרחיק אלקטרוניקה מחדר השינה.

הידעתם? בהייה בטלפון או צפייה בטלוויזיה לפני השינה קוטעת את הייצור של המלטונין ומפריעה למטבוליזם.

6. הקפידו על תזונה נכונה בערב.

אנו ממליצים על אכילת מזונות עם ריכוז גבוה של טריפטופן, כמו תרנגול הודו, אגוזים, דגים, מאכלים אלה עוזרים להגדיל את משך הזמן בשינה עמוקה ומזינים את הגוף בחומרים משקמים.

7. לאכול דגנים בארוחת הצהריים.

הרגלי המזון שלכם לאורך כל היום, לא רק בערב, עלולים להשפיע על איכות השינה שלכם. מומלץ במשך היום לצרוך פחמימות מורכבות, כמו לחם מחיטה מלאה או אורז חום. פחמימות מורכבות הן חשובות לשינה טובה וירידה במשקל, משום שהסרוטונין במזונות אלה מומר למלטונין במהלך שנת REM.

8. נר מנטה.

במחקר שפורסם ב- Journal of Neurological נמצא כי רחרוח מנטה בכל שעות היום יכול לגרום לירידה במשקל. למנטה יש ערך מוסף של רוגע. ניתן להדליק נר מנטה לפני השינה כדי למלא את החדר בניחוח של נענע במשך כל הלילה.

בריא לדעת מציג מידע כללי בתחומי בריאות ואורח חיים ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי. תכני בריא לדעת אינם בגדר המלצה או עצה או ייעוץ רפואי. השימוש באתר באחריות בלעדית של הגולש/ת.
שתפו עם חברים ומשפחה, הם עוד יודו לכם!
שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
טלגרם

תגובות לכתבה

להיות בריאים יותר בכל פלטפורמה, הצטרפו אלינו